Inlägg från: gurkazz |Visa alla inlägg
  • gurkazz

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Är nattjobbare så ja sitter och läser här i forumet..
    Är jätte många som fått op tider nu, själv ska ja bli op i vecka 43 el 44 sa sköterskan..
    Hon ringde i torsdags kväll så läkaren ville träffa mig en sista gång innan op..
    Så på torsdag den 23 ska jag dit igen, min puls har legat lite högt så de är nog därför läkaren vill träffa mig igen..
    ja ska bli op i eksjö för dom kör igång där vecka 39..
    För att få bli op måste ja sluta röka, och de har ja gjort... Sen måste ja ner ca 10 kg..
    Har köpt hem  modifast så de är bara att köra igång när ja vet vilken dag de blir..
    är de någon mer har som legat lite högt i puls som dom kollat lite extra på..

• gurkazz
    Terppa skrev 2010-09-20 22:26:22 följande:
    Tack för alla snälla kommentarer till mina före o efterbilder!! Jag lade ut dem för att jag minns hur häftigt och inspirerande de var att se de bilderna själv när man väntade på sin op!

Det är ofattbart att jag gått ner sammanlagt 78kg nu! Heeeeelt sjukt! Och, jag trodde aldrig i livet att jag skulle säga detta, men nu vill jag inte gå ner mer!!
    Du har blivit jätte snygg nu Skrattande
  • gurkazz
    Sweetie skrev 2010-09-21 22:57:43 följande:
    Nån från Jönköping här?!
    Inte jönköping men från Nässjö..
  • gurkazz

Idag fick jag min op tid med... Den 25/10 ska jag op i Eksjö.....

• gurkazz
    Cilla71a skrev 2010-09-22 20:00:25 följande:
    Lycka till imorgon Jag har ett BMI på drygt 44 & jag ska gå ner 6 kg innan OP så några 15 kg tror jag inte att du ska gå ner innan. Har inte hört ngn annan här som skulle gå ner så mkt innan OP iaf.
    Mitt bmi låg på nästan 41 och ja ska ner till bmi 36 innan op... de är 10 kg jag ska ner.. I eksjö vill dom att du ska ner 10% av din vikt innan op....
  • gurkazz
    Cilla71a skrev 2010-09-22 20:21:37 följande:
    Ojdå, ja då är det väldigt olika från sjukhus till sjukhus verkar det som, på Aleris i Kristianstad ska du gå ner ca 5% av din vikt innan OP.
    Ja de är jätte olika... Och jag är skit nojig tänk om ja inte fixar att komma ner dit...Ja har gått ner lite nu så mitt bmi ligger på 39 nu...Så på måndag kör jag igång med modifasten på heltid.. Är 4 veckor kvar till min op då och man ska igentligen dricka de 3 veckor innan.. Men de skiter ja i.. ja vill ju ner dit ju..
  • gurkazz
    Cilla71a skrev 2010-09-22 20:54:06 följande:
    Ja, man vill ju inte bli hemskickad för att man inte nått sitt mål, vilket man blir på Aleris. Jag ska oxå börja med Modifast på måndag lite tidigare än vad SSK sa att jag skulle, har börjat lite smått & bytt ut ett mål en gång om dagen.
    Jag tror att jag fixar det faktiskt med Modifast men jag kan tänka mig att man tröttnar ganska fort på smakerna efter en tid. Har bett maken & barnen att äta middag innan jag kommer hem från jobb så frestas man inte. Blir värre på helgerna då man är ledig.
    Ja jag har med börjat tidigare... Jag är livrädd att bli hemskickad..
    Jag har ju pcos me som gör de svårt att gå ner i vikt
    Men tänk den som hade sån tur, ja jobbar ju bara natten så ja fixar middag här varje dag..
    Har faktiskt börjat förbereda att de bara är att ta upp och värma...
  • gurkazz
    Cilla71a skrev 2010-09-22 21:20:37 följande:
    Ska hålla tummarna att du klarar dig från att bli hemskickad, vet int ehur hårda de är där du ska OPas?

Min man är hemma tidigare från jobb än mig så han fixar oftast middagen, har nog en del rester i frysen oxå Har börjat göra soppor till efter OP & fryst in oxå.
    Ne jag vet inte heller hur hårda dom är.. Dom har ju nyss öppnat de i eksjö, så dom första dom op är vecka 39...
  • gurkazz
    frökenKAJO skrev 2010-09-22 22:12:03 följande:
    En tjej som var där samtidigt som jag var med min väninna på hennes bedömning fick direktiv om att gå ner 6 kilo, och hon låg på BMI 44. Min väninna låg på BMI 39 och där ställdes inget viktkrav alls.
    Att de ska vara så olika från sjukhus till sjukhus...
  • gurkazz

Måste fråga ni som flyter innan op.. vad ska ni dricka och hur många påsar av varje ska ni ta?

Min dietist har sagt de att helst modifast och då är de 4 påsar om dagen ja ska dricka..men väljer ja allevo, nutrillet eller naturdiet är de 7 påsar om dagen... Man ska få i sig mellan 750-850 kcal/dagen säger min dietist..

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)