Inlägg från: JohannaL |Visa alla inlägg
  • JohannaL

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Vill bara berätta, jag har kommit ett steg i min viktresa nu, tappat 30 kg på 4 månader, vilket känns helt otroligt. Jag kan plötsligt göra allt. Gå i trappor (utan pust), springa till bussen, böja mig och hjälpa mina barn, allt känns sjukt mycket rörligare, kroppen är pigg och vill så mycket men jag hade gjort den gammal och seg innan. Slippas skämmas när man pustar på bussen och få rklämma sig in bredvid nån i bussen. Slippa skämmas varje gång man tittar på sig själv i ett skylfönster. Jag är piggare innan kunde jag sova hur många timmar som hels på natten och va inte pigg, nu sover jag 6-7 immar och vaknar super fräsch, vaknar innan ungarna tillochmed. Sover genom hela nätterna, får inte ont, snarkar inte, inget jobbigt att snurra omkring osv.

Finns miljoner saker som gör att jag ångrar att jag inte gjort de tidigare. Men man är pigg, fräch och man orkar och kan allt. Kläder e ju självklar positivt men inte hela biten, har gått ner 2-3 klädstorlekar och kan hanla på vanliga avdelningen nu.

Finns lite som är negativt, viss man dumpar, och JA det är jobbigt men det går över och man gör sällan samma misstag igen. De hänger och slänger i lår, under mage och under armar, men det e ett problem man får lösa sen.

Är är så glad, och hoppas att fler än jag får samma nytta av en op...ångrar mig inte för en sekund.

• JohannaL

Fy f-n säger jag bara håll er borta från maginfluensa, är op sen 6 mån, och åkte på influensan har aldrig haft så ont i magen i hela mitt liv. Så kan ni handsprita som galningar om ni har andra son e sjuka i samma hus. Detta e inget jag rekommendera nån ;)

• JohannaL

Nån som varit op ett tag ochhar råkat ut för fruktansvärda smärtor och krämpor i mitten av magen strax under revbenen, de kommer och går från att ligga och gråta tills att de är helt väck. Nån som känner igen sig? Orolig

• JohannaL

Ligger inne på sjukan för ev tarmvred, de vet inte än men har ap ont krampmässigt till och från i magen. Nån som känner igen det?

• JohannaL

Storkvinnan9901; vad jobbigt att inte ha nån som kan stötta:( får man fråga vart du bor?

Ingen annan kan förstå hur det känns och varför man gör operationen, så man får helt enkelt försöka förklara och försöka få stöd förstår inte folk runt om iallafall så e det bara bedrövligt att folk inte kan stödja och finnas där när man verkligen behöver. Det e en livsinvestering inte ett nederlag att ta sig mod att våga göra en operation.

Alla styrke kramar från mig!

• JohannaL

Modifast- vanilj och choklad himmelriket och köper du på deras hemsida blir det mycket billigare

• JohannaL

Zookie; de har patient hotell där man kan sova nån natt innan och efter, va på Aleris förrförrA veckan då va det två från Göteborg som Gjorde så.

• JohannaL

Väntanpåettmirakel: väntetidslistan på nätet stämmer inte alls, bäst svar får du genom att ringa runt. Göteborgs cal har jättekort bl.a. Vet jag dock har två vänner som sökt sig dit nyligen nån mån väntetid bara.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)