• entity

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

varför ska jag nu alltid vara en sån jäkla klant  Gråter

om de inte opererar nu så vet jag inte vad jag gör , fattar inte att jag alltid ska lyckas :(

.....*humöret ligger i botten nu*

• entity
    Lattjo skrev 2010-12-05 10:10:37 följande:
    På S:t Göran får man ligga kvar två nätter. Mår man bra redan dagen efter operationen kan man få åka hem då med kravet att man har någon hos sig första natten.
    två nätter låter okej, det ska jag nog orka härda ut :) Bara de nu inte säger att jag inte får opas nu då jag klantat mig med diklofenaken :S *orolig*
  • entity
    Lattjo skrev 2010-12-05 10:38:03 följande:
    Jag håller tummarna att du får opas!
    Tack, jag hoppas så, annars kommer jag att bli jätteledsen :S men isåfall får jag ju stå mitt kast liksom, men jag har ju inte tryckt i mig massor per dag utan bara 2 per dag, så det borde kanske gå bra, Men jag får ju säga till läkarna givetvis!
    Spetan skrev 2010-12-05 10:38:13 följande:
    I Sundsvall så fick vi diklofenak innan op. Så förhoppningsvis så går det bra. Håller tummarna.
    Åh vad skönt, jag hoppas att de inte tycker det är något hinder här!

Tusen tack för tummarna!

Nu ska jag logga ut och göra mig färdig att åka in på lasarettet, så om ni inte ser mitt nick figurerandes under några dagar här så vet ni hur det gick :)

..Jag återkommer då jag, förhoppningsvis, påbörjat "livet efter op-en"

Kram på er alla!
  • entity

Nu tillhör jag de opades sida. Operationen gick bra, lite segt att få i mig vätska och öm och mör, men vid gott mod, nu börjar ju livet :D

• entity

God fortsättning allihop :)

Idag har jag äntligen fått börja äta vanlig mat! Känns underbart!

Snabb fråga, är det normalt att vikten stannar av då man börjar på purekost? Jag rasade ju först men just nu är det liksom plus minus noll :S Det kommer väl snart igång igen, inte varit ute och rört mig så mkt då jag mått lite dåligt, men nuså ska fläsket dallras lite igen :) Håll tummarna för mig! Jag lär väl inte stanna av här, men man blir ju aningens nervös :S

• entity
    MrsQ skrev 2011-01-03 19:51:13 följande:
    Grattis alla som har op:atso alla som är på väg dit

Själv har jag nått -20 kg strecket ...Det funkar faktiskt !!! Man går ner i vikt, har haft svårt att tro det då man varit skitstor större delen av livet men nu ser jag ljuset i tunneln.

gått ner från bmi på 45 till 37,6  från sjuklig fetma till kraftig övervikt    hur nice som helst!!!

Det är inte ofta man blir glad över att vara kraftigt överviktikg!!
    Grattis till dina förlorade kilon :D
  • entity
    Felidae skrev 2011-01-03 20:37:45 följande:
    Ja, det är jättevanligt! Jag började med puré för snart tre veckor sedan och vågen har inte rört sig ur fläcken sedan dess! Demon Har börjat motionera på allvar igen den senaste veckan, så vi får väl se om det kan hjälpa den på traven lite...
    Vad jobbigt :S Hoppas det släpper snart! Nu har vågen rört sig liiiiite (marginellt men ändock)

Däremot är det "min vecka" också, så det kanske egentligen går ner utan att jag ser det så att säga, jag brukar ha en tendens att svälla lite då.

Men huvudsaken är väl att det inte stannar av helt!
  • entity

Nån som har ett bra tips på hur man får igång ett litet "ras" igen? jag vet inte vad jag gör fel, fastnade på en platå efter att ha börjat med vanlig mat, sedan lossnade det liite men nu är det segt som sjutton

Jag försöker röra mig och äta så bra jag kan, börjar vara rädd att jag är någon misslyckad historia som kommer fortsätta vara fet :(

• entity
    Ginnsy skrev 2011-02-07 18:54:43 följande:
    Har en fråga bara..
    Ang sprutorna man ska ta själv hemma.
    Jag är stick rädd. Hur har ni andra klarat det?
    jag är livrädd för nålar, men det gick bra, obehagligt dock men det gick!
  • entity
    entity skrev 2011-02-06 04:44:56 följande:
    Nån som har ett bra tips på hur man får igång ett litet "ras" igen? jag vet inte vad jag gör fel, fastnade på en platå efter att ha börjat med vanlig mat, sedan lossnade det liite men nu är det segt som sjutton

Jag försöker röra mig och äta så bra jag kan, börjar vara rädd att jag är någon misslyckad historia som kommer fortsätta vara fet :(
     Puffar lite här,

tips nån?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)