Inlägg från: sweety88 |Visa alla inlägg
  • sweety88

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Vet någon här varför man inte får äta bars under flytperioden innan op?

• sweety88
    Päronsylt skrev 2011-01-16 16:55:40 följande:
    Till mig sa dom att det var för att allt man stoppar i sig som man måste tugga påverkar levern och dens sätt att krympa.  :)
    Tack så mkt, då får man undvika dom med andra ord :)
  • sweety88
    capobranco skrev 2011-01-16 17:32:48 följande:
    Hm nu blir jag lite orolig för till mig sa det att bara jag går ner mina kilon så kvittar det vad jag äter innan så därför har jag kört med flytande + en bar per dag och det har fungerat viktmässigt. Har ni andra också fått den informationen som Päronsylt har fått? eller vad sa de till er?
    Du behöver nog inte oroa dig, tror nog mycket är skrämmsel när dom avråder en. Är ju den snabba viktnedgången som förminskar levern, har jämnfört bars med flertal flytande produkter och innehållen är så gott som samma. Men jag ska iaf undvika dom hädanefter. Men vi har nog inte förstört något
  • sweety88

Och jag tror även varför dom avråder en kan bero på bars är en måltidsersättning, ingen kostersättning.

• sweety88
    Lalalong skrev 2011-01-16 18:04:04 följande:
    Hur gör ni när ni ska ta hämtmat eller liknande?

Vi har firat lilla dottern idag som fyller ett i morgon. Det har varit en hektisk dag, plus att lillan dessutom är sjuk i hög feber. Ingen av oss orkar laga någon mat idag och då tänker man ju direkt "vi ringer pizzerian".
    Pizza tänker jag inte äta. För det första misstänker jag att det kan framkalla något otrevligt, dessutom är jag inte sugen för fem öre. Sallad finns ju så klart.. Det skulle jag kunna välja.
    Samtidigt hade det varit grymt gott med en god bit kött och liiiite liiiite bearnaissås. Men man kan nog bara få pommes till... Känns riskabelt. Kan ju iofs strunta i pommesen och bara äta kött, grönsaker och lite bea...

vad "brukar" ni ta om ni ska äta pizzeria mat?  
    Många pizzerieror vars jag bor har pasta av olika slag, kanske hade funkat`?
  • sweety88
    Mary Jo skrev 2011-01-17 15:03:40 följande:
    Nu är jag nervös! Har fått tid för min bedömning! Vad fort det gick.. sökte på fria vårdvalet och skickade blanketterna förra veckan. Nästa torsdag flyger jag till sthlm! Hoppas på att få en op tid på en gång! Spännande!!!
    Grattis, vilken tur du slapp vänta längre Glad Då är du säkert opad inom 2 mån, vilken sommar och se fram emot!!
  • sweety88
    Mary Jo skrev 2011-01-17 15:46:42 följande:
    tack! jag hade behövt vänta tills nov på Sus! ja haha,kanske man kan ha bikini!Skrattande
    Ja man vet aldrig Flört Hur mkt har du och gå ner?
  • sweety88
    Mary Jo skrev 2011-01-17 16:36:35 följande:
    55 kilo tänkte jag gå ner. iofs skulle jag kanske ta på mig bikini bara jag vägde 30 kilo mindre haha! då kommer jag känna mig som värsta smalisen!Tungan ute
    Ah, då ligger vi nästan lika då Tungan ute
    Haha, jo tanken har slagit mig. Jag hoppas ju på hinna gå ner iaf 25kg till sommaren, lär känna mig jätte tunn (om dt nu vill säga går in i huvudet på mig att jag blir mindre) Cool
    Kämpar nu med flytet, måste bli 11kg mindre till den 8:e!! En bra början
  • sweety88
    Mary Jo skrev 2011-01-17 19:35:40 följande:
    Jag kanske kan bada i min bikini i september? haha. nej men det kommer bli så kul! Jobbigt med flyt. jag fasar inför det jättemycket!
    Haha ja, aldrig sent för premiär turen och visa upp sig Flört Du ska se dt går bra, första dagarna är värst sen tappar du iaf hungern men suget försvinner inte verkar dt som. Vad är flytkraven dit du ska?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)