• Spetan

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Gahh, jag tror aldrig att jag varit så rädd för att bli sjuk någon gång.
    Nu när op datum är spikat och innom räckhåll så har jag blivit värsta hypokondriken.....

FInns det tips för att lugna nerverna. Det känns som att det enda jag tänker på är att jag inte får bli sjuk.

Jag kanske är löjlig men det här är ju typ en av de gånger i livet som man verkligen vill hålla sig frisk.

Casper 031120, Lucas 050803, Alice 090305
  • Spetan
    V P E skrev 2010-11-13 15:00:11 följande:
    6 hekto kvar till sextiotalet... HELT galet
    Grattis Skrattande
  • Spetan
    Mli79 skrev 2010-11-13 12:57:22 följande:
    Jag var likadan veckorna innan OP
    Jag köpte Echina Guard, såna där droppar man kan ta för att hindra förkylningen att bryta ut (säger dom iallafall) och så åt jag extra mycket vitlök och c-vitamin. Undvek alla som var sjuka, inklusive friska barn från andra dagis än "mitt".  Det kommer säkert att gå bra! Det är ju OK om man är lite förkyld, men det ska ju inte vara ny-utbrutet med feber.

Äter enchinaguard i förebyggande, sen är det väl vanligt sunt förnuft med handhygien och vem man träffar och så. Jag brukar ju inte vara så här så jag blir ju så irriterad på mig själv
  • Spetan
    Full av förhoppning skrev 2010-11-13 18:19:45 följande:
    Grattis alla opererade och till alla op-tider!!! Ni som inte fått än.... håll ut, snart börjar livet för er med!!

Idag passerade jag minus 40 kilo och det firar jag med att känna mig riktigt skitsnygg för första gången i hela mitt liv och det är en jävla känsla kan jag säga!!!! Ska iväg på tjejmiddag nu och livet leker!!!!
    Kram på er!!!

Grattis till viktnedgången, villket kanon jobb. Glad
  • Spetan
    liizz skrev 2010-11-13 22:19:52 följande:
    Gokväll...här kommer en nykomling.

Var till läkaren förra veckan och bad om remiss till gbp så första steget är taget.
    Bara synd att de inte händer på en gång, man vill ju få det gjort när man väl bestämt sig.

Nån fler här som gjort eller ska göra op i lycksele??
    Välkommen till tråden Glad
  • Spetan
    Felicia6 skrev 2010-11-14 09:04:43 följande:
    Grattis till er alla kommande operationer och till er som tagit steget och grattis till er som har gjort operationen. Jag hoppas det går bra för er alla

Jag är här extremt sällan nuförtiden men nu har det gått 2.5år sedan min gbp och 1år sedan min stora bukplastik jag gjorde :) Bästa jag nånsin gjort, jag är så glad och nöjd så ni anar inte :)
    Jag kämpar på att GÅ UPP lite i vikt nu dock, för jag har gått ner lite för mkt pga mediciner och annat som ställt till det men är på god väg iaf :)
    Jisses vad fin du är. Stort grattis till din framgång Glad
  • Spetan
    Lydia07 skrev 2010-11-14 19:33:54 följande:
    Hur länge har ni varit sjukskrivna efter GBP-op?
    Jag jobbar som badvakt (med mkt städ bla handskurar vi duscharna med "skurborste med skaft", högtryckstvättar, bär mkt skurhinkar, lyfter tung bottendammsugare, vanlig dammsugare etc), och är alltså livvakt (både på land/bastu/dusch och om någon behöver hjälp i vattnet).
    Det känns lite "läskigt" om man ska badvakta en storväxt karl ifrån bassängen eller i bastun om man är ensam på jobbet.. (jobbar en del ensamma skift).
    Har ingen möjlighet att gå och lägga mig och vila om jag skulle ha ansträngt mig för mkt eller dumpat, och inga riktiga matpauser (halvtimmes lunch eller middagspaus för mat om man jobbar två, men då har man "jour" om något händer), och det städet etc som ska göras kan jag inte "backa undan" om jag får känningar i magen eller så.

Jag skulle fått 2 veckors sjukskrivning men tjatade till mig så jag fick november ut (op 9/11).
    Oj då, det lät lite. Här i Sundsvall så får vi i alla fall 4 veckor. Det var 6 veckor förut men försäkringskassan godkänner inte mer än 4 veckor nu tydligen.
  • Spetan
    Lydia07 skrev 2010-11-14 20:05:23 följande:
    Spetan: här var standard 4 veckor förut men nu är det 2 veckor (oavsett om man är byggjobbare eller jobbar på kontor verkar det som..). Jag får se hur jag känner mig när det närmar sig men det var inte omöjligt att få en ny "bedömning" om sjukskrivning när det närmar sig jobbstart. Kanske kan få jobba halvtid någon vecka iaf?
    Jag håller tummarna för att du inte behöver gå tillbaka för tidigt.
  • Spetan

Nu börjar det närma sig.
    Läggs in i kväll för Op i morgon Skrattande

Kan inte fatta att det äntligen är dags. Det är först nu som det börjar bli pirrigt Tungan ute men det är väl som det ska antar jag.

Måste säga att dessa två veckor med flyt har gått över förväntan bra. Trodde att det skulle bli mycket värre än det var.

• Spetan

Tack PetraD, Annica och dålli för era lyckönskningar.

Har äntligen träffat Trollpackan som jag pratat så mycket med här. Lite märklig känsla att träffa någon för första gången när det redan känns som man känner varandra.

Nu är magen ritad, kroppen och håret tvättat. Fick träffa läkaren redan i kväll och det var mycket lungnande. Hoppas kunna sova lite i natt i alla fall.

dålli, lycka till i övermorgon Glad

Trollpackan hälsar oxå till er alla.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)