Lydia07 skrev 2010-11-14 19:33:54 följande:
Hur länge har ni varit sjukskrivna efter GBP-op?
Jag jobbar som badvakt (med mkt städ bla handskurar vi duscharna med "skurborste med skaft", högtryckstvättar, bär mkt skurhinkar, lyfter tung bottendammsugare, vanlig dammsugare etc), och är alltså livvakt (både på land/bastu/dusch och om någon behöver hjälp i vattnet). 
Det känns lite "läskigt" om man ska badvakta en storväxt karl ifrån bassängen eller i bastun om man är ensam på jobbet.. (jobbar en del ensamma skift). 
Har ingen möjlighet att gå och lägga mig och vila om jag skulle ha ansträngt mig för mkt eller dumpat, och inga riktiga matpauser (halvtimmes lunch eller middagspaus för mat om man jobbar två, men då har man "jour" om något händer), och det städet etc som ska göras kan jag inte "backa undan" om jag får känningar i magen eller så.
Jag skulle fått 2 veckors sjukskrivning men tjatade till mig så jag fick november ut (op 9/11).
Oj då, det lät lite. Här i Sundsvall så får vi i alla fall 4 veckor. Det var 6 veckor förut men försäkringskassan godkänner inte mer än 4 veckor nu tydligen.