SkinnyNo2 skrev 2010-09-04 23:04:24 följande:
Jag vet faktiskt inte om man kan åberopa vårdgarantin även på kallelse på bedömning, men jag provade...!

Jag tänkte att eftersom dom skrev att det skulle ta 6 månader för att få komma dit så ringde jag till vårdgarantin eftersom jag trodde att mina chanser skulle öka om jag stod på "listan" för alla sjukhus och inte bara Ersta. Men det kanske är så att dom bara jobbade på och kunde ordna en tidigare tid åt mig...
Ja, jag kan ju säga att mitt känsloliv är en berg-och-dalbana just nu... Även om jag försöker intala mig själv att jag inte får hoppas för mycket innan jag har fått ett ja till op så är det ju många tankar som far runt i huvudet. Funderingar på vad jag har gett mig in på, är det rätt eller fel, och även funderingar på hur mitt liv kommer att se ut sen...
Jag har också varit överviktig större delen av mitt vuxna liv, provat det mesta men klarar det inte själv utan har insett att jag måste få till en op om jag ska kunna gå ner dom ca 50 kg som behövs innan jag når "normalvikt" och ett bra BMI....
Vårdgarin kan man åberopa så snart remissen kommit in till sjukhuset!