Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Tinzi skrev 2010-05-19 07:36:44 följande:
    En fråga...Har alla behövt gå ner i  vikt innan op? Jag har bmi på 45...
    Vad jag har förstått i den här tråden så har Ersta inget krav på att man ska gå ner. Men alla andra enheter som varit aktuella i den här tråden har haft det tror jag. Olika mycket på olika ställen dock. Vissa 5% av sin vikt, vissa 10% av sin vikt och vissa 5-6 kg oavsett vikt.
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    vänat skrev 2010-05-19 08:09:35 följande:
    En del har inte ens anat kg eler vist många% procent man måste gå ner utan exvis pulverdiet 3 veckor fick jag rådet utan krav på antal % eller kg för går man på flytta dessa tre veckor tappar man ändå vikt (snabbt) vilket var viktigare än att gå ner vist antal kg sa dom till oss på infromations mötet då jag sku opdesa i april 2008 i skövde men som sagt alla sjukhus har lite olika.
    Nä, precis. T.ex. Ersta som jag skrev har inte det. Kan hända att det finns fler, men jag kan inte minnas att jag läst om något annat ställe i denna tråd som inte har något krav på viktnedgång. Precis som jag skrev.
  • Lalalong
    Malleballebuse skrev 2010-05-19 09:48:46 följande:
    Carlanderska har inga krav på viktnedgång, men man ska gå på pulverdiet 4-2 veckor innan operation. Hur länge beror på hur högt BMI man har.
    Ja. Alltså jag förtydligar

När jag säger att jag inte kan minnas någon annan i tråden så menar jag inte att det inte skrivits om något annat ställe i tråden där är så. Utan att jag helt enkelt inte minns andra ställen, men det är klart det finns
  • Lalalong
    vänat skrev 2010-05-23 15:55:06 följande:
    Ok som sagt inte enbart skåne som har två urvals grupper där med inte unik!
    Men det har hon ju inte sagt heller. Bara att i Skåne har man två olika urvalsgrupper. Men inte skrivit att Skåne är unik som har två urvalsgrupper.
  • Lalalong
    vänat skrev 2010-05-23 20:50:58 följande:
    Men jag har hävdara fort farnde att skåne inte är ensma om att två urvals grupper de är lika dant i väsyterbotte och närke för attge två exempel där med är aöllas inte skåne unik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
    Ja. Och de är ingen annan som säger motsatsen. Men det är ju det du inte förstår.
  • Lalalong
    vänat skrev 2010-05-23 21:39:13 följande:
    Men läs själv ewn sista gång jag sähar tidghare skrivigte att även västerbotten och närker har två olika urvalsgrupper inte enbart skåne har de! De vill säga en för de som har gått ner mycket i vikt men ändå har BMI 30 samt andra som inte gått ner lika mycket! PUKT själv
    Men suck.

Du tror att Mii menade att i Skåne har man lite andra regler än andra landsting. Det du inte förstår är att Mii menar att

I Skåne är det så att man har lite andra regler för de som har tappat vikt med GBP och de som tappat på annat sätt.

Hon har ALDRIG sagt att andra landsting INTE har det. Hon berättar bara hur det är här.
  • Lalalong
    vänat skrev 2010-05-23 21:45:44 följande:
    Vasd är detta då skrivigt att skåne har bättre kriter och de är de jag vill påpeka inte stämmer eftersom de finns andra lansting med likande kriter och två urvals grupper.
    Men hon har ju inte skrivit att de har bättre kriterier än andra landsting!!!!!
    Hon skrev att de har lite andra kriterier för på vilket sätt man har tappat vikt och att det är bättre kriterier för de som har tappat med GBP än för de som tappat på annat sätt.
  • Lalalong
    vänat skrev 2010-05-23 21:47:42 följande:
    SU/CK så är de som sagt i västerbotten och närke också för de som tappat mycket i vikt oavsett de genom gått gebp eller tappar vikt med hjälp av vikvätrna eller på anna sätt Så fel att säga tat skåne har lite andra regeler fatta ni tröget skåne är alls inte emsom om detta!!!!
    Men det är ju ingen som har sagt att Skåne har lite andra regler!!!!
  • Lalalong
    vänat skrev 2010-05-23 21:50:13 följande:
    Men så då det hon skrivigt i inlägget 1114 de som jag just nu citerat!
    Ja, och det hon säger är att
    Det är olika kriterier för att få bukplastik om man har tappat vikt med GBP eller om man har gjort det på egen hand. Hon säger också att kriterierna om man har tappat med gbp är bättre än kriterierna om man har tappat på egen hand.
    Ingenstans säger hon att det inte är så någon annan stans.
  • Lalalong
    vänat skrev 2010-05-23 21:52:24 följande:
    Hon har själv skrivigt i inlägg 1114 att skåne att lite bätre kriter
    NEEEj!!! Hon skrev att det är bättre kriterier för om man har tappat vikten med gbp än om man har tappat vikten på egen hand!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)