Sannalouise87 skrev 2011-02-02 09:46:38 följande:
Tack för svar!
Då står jag i valet och kvalet. Bor mitt i Skåne. Vet att Landskrona INTE kan hålla sina tider, men har också hört att om man åberopar vårdgarantin där hamnar man i en annan kö och många har trots det fått vänta minst ett år innan dom blivit opade.
Sen kollade jag på nätet. Kalmar, som trots allt inte ligger långt ifrån skåne har absolut kortast tid, 4-8 veckor. Det skulle man ju kunna välja, men då handlar det transport dit och hem. Att köra dit är inget problem, jag älskar att köra bil! Men, vågar man köra hem själv sen efter operationen?
Vad säger ni som blivit opade, har ni kört hem själv efter operationen? Eller hur löste ni det? Vet inte om jag är så sugen på att sitta på en buss eller ett tåg hem efter open...
köerna på nätet stämmer inte alls, vad du borde göra e att sätta dig skriva upp sjukhusen och ringa runt fråga om hur lång tid de skulle kunna ta emot, och hur lång tid efter man kan få operation. Då skulle jag sätta upp norrköping (trots att de e privata Proxima AB), och ljungby och göteborg, Ersta sjukhus samt Danderyds sjukhus (även dessa privata). Göteborg-Carlanderska vet jag många här i skåne kommit till hos inom 3-4 månader så de är ett starkt kort.
lycka till med letandet =)