Jossii skrev 2011-01-18 12:51:58 följande:
För ca 2,5 år sedan så skickade jag in en remiss till landskrona lasarett ang en gastric bypass. Jag hade då bestämt mig att det fick vara nog med att vara så här stor! Månaderna gick, år gick och jag glömde av remissen eftersom jag inte hörde något. 
Jag gick till VC och fick reductil utskrivit, då gick jag ner 20 kg. Jag var otroligt stolt över mig själv. Sen blev reductil stoppat i Sverige och jag gick upp 8 kg igen.
Jag väger 140kg + lite till. Jag måste gå ner för att rädda mitt eget liv. 
Idag, 2,5 år efter att remissen skickades in fick jag ett brev från Landskrona lassarett;
Jag är välkommen den 28:e Januari för gruppinformation och sen ett enskilt läkarsamtal. 
Jättekul tänker ni kanske nu, men under dessa 2,5 år så har jag börjat ångra mig. Jag vill klara detta själv, jag vill inte operera mig. Men nu när jag fick brevet så vet jag inte längre.
Jag är helt förvirrad. En operation hade varit så lätt men ändån riskfyllt. 
Nån som kanske kan dela med sig av sina tankar och erfarenheter?
Jag förstår om du känner dig splittrad, tror jag nog nästan vi alla kännt. Även jag känner visa dagar jag borde försöka igen, för jag vill ju verkligen klara dt helst på egen hand. Men operationen är ju faktiskt ett jätte bra verktyg, jobbet står du ändå för själv så äran i dt du gör kommer finnas kvar. Men dina förutsättningar ser annorlunda ut och du lär ha mkt lättare och hålla din vikt efteråt, försök hitta tillbaka till vad du hade för tankar när du var inne på en operation dt kan nog hjälpa dig mkt i ditt tänkande.  Sen försöker jag tänka riskerna att vara tjock är betydligt större än operationen och att jag går ner i vikt på egen hand har jag inga garantier för, dt hjälpte mig och ta mitt beslut!