• vänat

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Terppa skrev 2010-09-19 14:58:49 följande:

Här får ni se lite före och efterbilder på mig!

Jag 3mån innan min op, fotot från sept 2008, opades dec 2008...Vägde 140kg

Jag i juli 2010, väger här 65kg (nu gått ner 3kg till) och har alltså gått ner 75kg! Känns fint!
    grattis til dina tappade kg! Vilken skillande
  • vänat
    väntar i Kina kön skrev 2010-09-19 22:50:43 följande:
    Tips på vad man ska ta med sig till sjukhuset
    Mens skydd oavsett du har mens nyss eller ej. Eller om du inte haft de på många år de nämligen vanligt att man får mens likande blödningar efter opertionen.

Mjuka kläder som inte sitter åt kan ockås vara skönt att ha.
  • vänat
    Queenie70 skrev 2010-09-21 00:06:56 följande:

55 kilo lättare på 13 månader snart. Låt er inspireras och försök bortse från pelikanhakan.
    Grattis till alla tappade kg
  • vänat
    Cilla71a skrev 2010-09-22 08:58:32 följande:
    Det är det enda sättet de gör det på här i Sverige, om det blir komplikationer så gör de en öppen OP. Man är ju säkert uppe på benen fortare med titthål än en öppen kan jag tänka mig iaf, jag var inte människa på länge efter mina 2 kejsarsnitt.
    De är nog individuelt j´hur snabbt man är uppe för ett öppesnsnitt då man gör en GBp operation jag opades kl 0700 på morgon stod vid säng kanten vik kl 1500-1530 något sådant. Sen när jag kom upp på avelninge nästa morgon varndrade jag om kring vist de stramde i op äret när jag ändrade ställning från liggande till sitande sen från sitande till ståendeställning i övrigt inga besvär/problem. Gick på alvedon första dynget sen ingen smärt lindring fick då sen minder stramde när agrafferna plockadesbort. Men inga stor problem med stärtor och människa var jag ganska dierkt äen om saker tog lite längre tid i början.

Har äen tidigare gjort 3 andra buk opertioner med öpssnitt inte heller de var några som helst problem.
  • vänat
    littlemisstrouble skrev 2010-09-22 14:27:02 följande:
    ingen som ville svara på hur ofta man måste äta efter op?
    &-8 mmål tider om dagen var anna var tredje timma.
  • vänat

Många som nu är opade och fått godkännade för opertion kul de händer saker hela tiden.

• vänat
    All American Mom skrev 2010-09-25 13:33:15 följande:
    Röd kött har jag hört, har man svårt med efter op:en...
    Äter du lågkolhydratkosten? Det funkar för Viktop:ad patienter...
    Vi kan inte ha pasta, socker, potatis eller bröd, inte ens ris, då man har en liiiiiiten magsäck....
    Så vad är det du äter? Fråga din doktor och dietist?
    jag klara äta så väl röttkött som ris,pasta etc har aldig under mina dryga två år som GBP opad hat problem att med att att något kan som sagt var äta allt väljer dock när jag äter vad och i vilken mängd samt hur ofta
  • vänat
    Soulstar skrev 2010-09-25 21:12:06 följande:
    Hej tråden!

Vill bara kika in och säga: JAG HAR FÅTT MITT DRÖMJOBB! Yeeeey!!! Jag är så glad och stolt och omtumlad, och det känns fortfarande mycket overkligt. Har bara vetat sedan igår eftermiddag, men har redan påbörjat planeringen för det som komma skall  Jag längtar SÅ!!

Grattis alla som fått JA! Och bra jobbat alla som går ner mängder

Må så gott alla!

frökenKAJO och Fragile Angel: Hur mår ni??
    Grattis til ditt dröm jobb roligt att höra att du fått ditt dröm jobb! Får man fråga vad de är för jobb du fåttGlad
  • vänat
    Soulstar skrev 2010-09-26 02:00:17 följande:
    Tack

Tja, för att vara så där lagom vag och suddig i konturen (jag har en grej mot att lägga ut avslöjande saker om mig själv på internet, en gammal noja ) så är det ett jobb inom ledarskap i en väldigt stor organisation

Förstår att det inte säger så mycket, men jag hoppas du förstår?

Må så gott!
    Vist jag förstår och respektera att man inte vill lägga ut allt om sig själv på intenet! Och de är väl både synt och natruligt själv brukar jag inte heller skriva eller läggaut saker som är för privata så jag föstår dig. Men roligt att du alla fall fått ditt dröm jobb. Glad
  • vänat
    Floppan67 skrev 2010-09-26 12:01:08 följande:
    Hej, är ny här och vet inte vad som sagt tidigare, har tid för op i november och har inte så bra koll på allt man ska och inte ska när man är opererad. Men när jag var gravid (har en son på 5 månader) så hade jag fruktansvärda myrkrypningar och fick då tips om att äta magnesium, finns som tuggtabetter på apoteket och de hjälpte verkligen. Bara på några dagar så var myrkrypningarna borta. Glömde jag att ta magnesiumtabetten så kom det tillbaks igen, antagligen så saknades det i kroppen just då. Vet inte om det funkar för dig....

Jag funderar själv på en sak; När man är "opad" känner man hungerkänslor då? Förstår att man inte är så sugen i början, men hur blir det sen efter några månader? Finns hunger och sug kvar? Obestämd
    huger fanns kvar för mig direkt jag var ny opad  första dagen sugen blir jag sällan eller aldrig om jag äter alla mina måltider och tilräckligt ofta till räcklig mängd finns inget sug alls. Men som sagt kan säker vara individuelt som allting annat.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)