kurilill skrev 2011-01-22 19:46:29 följande:
Jodå, det går bra, jag tycker inte det är så jobbigt att flyta. Ikväll dricker jag lite vin och käkar god mat, lyxigt =) I morrn är det Modifast som gäller igen dock.
Jag har gått ner 45kg med Cambridge-kuren tidigare, körde ren kur i 3-4 månader. Höll sen vikten så länge jag var singel, men så fort jag fick ett förhållande igen började jag gå upp, bara litegrann. Det tog slut efter 2 år och jag träffade snabbt min nuvarande sambo. Då vägde jag 78kg och såg bra ut, inte alls tjock, även fast jag vägde lite för mycket. Men så började kilona komma åter igen, snabbt denna gång och nu är det katastrof. 
Jag har flyttat 50 mil och nu har jag så svårt att träffa nya människor p.g.a. hur jag ser ut, så jag blir mer och mer isolerad. Har mammagruppen som är min livlina just nu, riktigt goa tjejer, men jag vill så mycket mer. Spela innebandy och börja trubadura igen mm. Ser fram emot att komma ut och bli social igen!
När det blir tufft får du tänka på operationen som ju faktiskt är snart, att den här dagen är sista dagen du kommer väga som du gör nu. Från och med nu kommer du bara bli mindre och mindre, om du bara står ut liiite till. Och att ha en liten hjälper ju till att få tiden att gå :)
Men bor du i tyskland eftersom du skall opa dig där???? Eller vad kommer det sig liksom==
jagär ju absolut ingen flytare det är ett som är säkert...
LCHF HELT okej då man inte äter en enda kolhydrat utan bara en massa proteiner men absolut inte flyt..
Men men Det går... (har fuskat lite och tagit någon fefferoni någon gång då och då å det har lugnat det mesta)
Det jobbigaste är ju att jag försöker sluta röka samtidigt och det skapar sug överallt i hela kroppen..
Men som sagt sanrt är detta över och sen är det bara att fokusera på att inte göra på fel sätt så allt går åt skogen iaf. Känner en som opade sig för 2 år sedan. Hon har gått ner tror det är ca 10-15 kilo sammanlagt och det syns knapt på henne, Hon är jättestor.. men hon gör inga direkt hjärtliga försök heller.. Hon trodde nog att operationen löste allt åt henne och hon inte skulle behöba göra något... Så hon äter och moffar i sig igen.. tragiskt.. =(