sabinaa skrev 2011-01-06 11:41:13 följande:
Idag är det kalasdags för min store son som blir 4 år nästa vecka. Kommer bli en väldans prövning. Det känner jag redan. Han fick själv välja kakor och det är mammas kille för han tog sånt som jag älskar. 

Men det ska väl gå vägen. Jag har börjat njuta av dofterna iaf. 
Igår träffade vi morsa när vi handlade och då stod jag vid godiset och plockade. Jag hör mamma säga att, titta där står mamma och plockar, och jag vet vad hon menade att jag inte ska äta sånt osv... Men jag bryr mig inte om att svara. Men hör min man säga att det är till kalaset . Aha, säger hon och förmodligen känner hon sig dum 

Söta lilla mamma. Hon som slutat röka och gått ner 15 kilo med att leva på GI metoden och ibland låter det gå många många timmar mellan måltiderna. Jag säger till henne att hon inte går ner i vikt genom att inte äta. Ja, säger hon. Jag vet....Ja, lilla lilla mamma! 

Och när vi kom hem sa gubben att han faktiskt hade sagt till sin svärmor att jag var väldigt duktig. 
Varje gång jag blir arg eller sur så fråga gubben om jag är trött, hungrig eller ätit nåt. Alltså annat än det jag ska! Hahaha, han märkte nämligen direkt på mitt humör på nyårsafton att jag hade ätit lite lite. Men man kan faktiskt bli arg fast man inte äter godis!
Nej, gästerna kommer om 1,5 timme och ingenting är klart! Måste skynda mig.
Vad duktig du är som klara dig utan godis