Inlägg från: storkvinnan9901 |Visa alla inlägg
  • storkvinnan9901

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lattjo skrev 2010-10-07 13:25:40 följande:
    Får man hoppa in här? Jag har på allvar börjat att funderat på att operera mig. Tanken har funnits i många år men jag har alltid tänkt att jag ska klara det själv. Nu sitter jag här med ett bmi på över 43 och nej, jag klarar det nog inte själv. Jag får nog börja att inse det!

Jag börjar lida av övervikten nu då jag har så ont i höfter och rygg att jag knappt kan gå längre, även knäna börjar att kännas av nu...

Jag är mest rädd hur det ska gå efteråt. Jag har ju en dotter som snart blir ett. Min sambo jobbar sent så det finns inte mycket hjälp för mig tyvärr. Jag kan säkert få en del hjälp av vänner och familj men inte hur mycket som helst... Klarar man av att ta hand om ett litet barn som nyopererad? Eller bör jag vänta? Någon annan med små barn här som ändå opat sig och det gått bra?
    välkommen in här! hoppas du kommer trivas.

jag själv avbokade min gbp op men min sista chans är i december att bestämma mig.

så åter igen alla är trevliga och hjälpsamma med att hjälpa dig hur du ska göra med remisser, vårdgaratin, med mera.
  • storkvinnan9901
    Lattjo skrev 2010-10-07 13:42:59 följande:
    Jag har ringt VC redan och väntar på att dom ska ringa upp och boka en tid med mig. Llika skönt att ha det gjort känner jag, sen kan jag alltid fundera och se hur jag vill göra...
    Hej igen
    be dem kolla upp din sköldkörtel om dem inte redan har gjort det på dig,...varför? jo den styr ämneomsättningen.
    jag hade för ett något år sedan en lite störning och jag fick levaxin för det och gick ner lite.
    jag hade lite lite lite lågämneomsättning.

bara ett litet tips från mig

hoppas verkligen det går bra på VC....! det gör det säkert.... :)

kramar
  • storkvinnan9901
    Lattjo skrev 2010-10-07 16:09:24 följande:
    Jag kollade allt sånt när jag var gravid men det kanske är andra prover man tar när man inte är gravid? Bra tips, jag får prata med läkaren om det när jag ska dit. Jag sa inte att jag ville ha en remniss till en gbp nu utan bara att jag vill ha hjälp med min övervikt så får vi se vad läkaren säger...
    har ingen anning har tyvärr aldrig varit gravid :( men hör med läkaren!
    kramar
  • storkvinnan9901
    littlemisstrouble skrev 2010-10-08 02:27:44 följande:
    Någon annan som köpt boken efter en gastric bypass av marie odin? fick hem min idag. dom rekommenderade den på sjukhuset när vi var på info. tyckte den verkade jättebra. mycket nyttig läsning.
    jag har den är inte opade men jag äter efter den jätte bra recept jag ger boken en femma!
    jag övar inför om jag ska göra open eller inte.
    kolla på tradera.se eller blocket, eller viktop.se där brukar den vara lite billigare!
  • storkvinnan9901
    littlemisstrouble skrev 2010-10-08 13:14:13 följande:
    ja den fanns säkert billigare någonstans. tänkte inte så långt innan jag köpte den till ordinarie pris dock men det var värt pengarna ändå tycker jag
    ja verkligen ! diggar den som attan!
  • storkvinnan9901
    Lajsa82 skrev 2010-10-08 13:28:26 följande:
    har äntligen fått tag i dietisten och jag kan andas ut...Hon sa att jag behöver inte oroa mig att jag står helt still sedan en vecka tillbaka, utan jag skall köra på som vanligt och lever kommer vara i fin form inför operationen...Känns skönt att höra...har ju dock en vecka till på mig att loosa lite i vikt...så nu jäklar anamma, funderar på att köpa en crosstrainer, någon som har provat en sådan? Hur tycker ni den är som träningsredskap?
    jag köpte en motionscykel för två år sedan den används ibland men jag önskar så att jag hade valt en crosstrainer istället för då tränar man armarna med.
  • storkvinnan9901
    Fragile Angel skrev 2010-10-10 10:24:07 följande:
    Jag har gått ner 46,4 kilo på 209 dagar. Jag är nöjd!
    vad kul ! grattis!
  • storkvinnan9901

Hej
    jag är så avis på er som vågar gå igenom oprationen, jag måste snart bestämma mig...
    ca 30 kg har jag gått ner själv...
    oj

lycka till alla ni som ska opas denna vecka och framtiden....

kramar

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)