-
Kan du inte ringa till Sofiahemmet och fråga? Det är ju inte alls bra om du mår så illa, men det kanske är vanligt och kanske kan avjälpas med något?Lännat skrev 2010-05-14 15:44:55 följande:AAAAAAHHH jag mår så J'''lar illa, vill typ spy hela tiden,men vågar jag det?? Får inte i mig något nästan, har kanske fått i mig 5-6 dl vättska idag.... va ska jag göra...Hjälp!! -
Ännu en fråga till er ErstaOPade:
När brukar utskrivningen ske? Jag OPas en onsdag och antar då att om allt går som det ska att man blir utskriven på fredagen. Jag tänkte boka 18:30 flyget från Bromma, då måste jag åka från Ersta senast 17:00 för att vara på den säkra sidan. Nog borde väl utskrivningen vara klar då?
-
Bra, då är det nog inga problem med att hinna medannica26 skrev 2010-05-14 17:18:58 följande:Mli79: man brukar äta lunch sedan får man åka hem..=) Om allt är som det ska förstås..=)
-
Återigen en fråga till er ErstaOPade... börjar bli tjatigt nu jag vet
I infohäftet står det att man ska vara fastande inför provtagningen som i mitt fall sker dagen innan OP, men det står inget om det på kallelsen. Hur gjorde ni? Känns tufft att fasta fram tills sen eftermiddag.
-
Jag har också funderat på samma sak, om man måste väga in sig ett halvår innan planerad operation. Sen funderar jag vad de menar med viktstabil, hur många kg som det får slå på.
www.akademikliniken.se/Landsting/Region_Skane/Kriterier_for_bukplastik/
MammaTillHarry skrev 2010-05-15 09:40:55 följande:E det någon här inne som har fått bbukplastik igenom landstinget? Hur går man tillväga, här i skåne ska man har varit viktstabil i 6 måander, hur bevisar man det? och när ska man söka?? Om ni förstår =) -
Det ser ju så groteskt ut när de lägger ett så långt snitt! Jag är övertygad om att jag måste göra en bukplastik.Lalalong skrev 2010-05-15 10:34:55 följande:Själv hoppas jag fortfarande (in my dreams förmodligen) att jag inte kommer få så stora besvär av mitt häng att jag behöver göra en bukplastik. Jag vill verkligen inte...Är det inte i tolvfingertarmen som det största näringsupptaget sker?mrsErik skrev 2010-05-15 09:37:59 följande:godmorgon. kan någon förklara det magiska med att man kopplar bort 12fingertarmen? -
I mitt fall har jag mer irriterat mig på passformen än på mina valkar. Jag HATAR när bikinibyxorna lägger sig under min hängmage! Köpte en baddräkt i vintras, det blir den som åker fram till sommaren. Men nästa sommar... ojoj vad vi kommer att vara snygga dåFiaLisa75 skrev 2010-05-15 17:17:13 följande:Har setat ute i solen på verandan i shorts och linne... Hade gärna setat i bikini, men vill inte p.g.a. valkarna.... Satt och drömde om nästa sommar - då kanske jag kan sola i bikini . Hoppas, hoppas!
-
Elwi skrev 2010-05-16 22:24:44 följande:Ok, 90 dagar känns ju helt ok, jag hade sätt framför mig 2 års väntan eller nåt... och då har man ju gett upp för länge sen. Har inte fått remiss än, ska till läkaren den 1a juni. Håll alla tummar ni har!!Tyvärr är det ju inte alltid vårdgarantin kan hållas, så lita inte på att det blir OP så snabbt.Läkaren på vårdcentralen skickar alltid till samma ställe, typ landstingets obesitasmottagning. Det är där man senare kan be att få remissen flyttad till ex Ersta.Elwi skrev 2010-05-16 23:22:01 följande:Kan man be att dom skickar remissen till Ersta då? Eller väljer läkaren själv vart han ska skicka den? -
Det enda du kan göra (om du inte vill vända dig till privatklinik och betala själv) är att välja om du ska åberopa vårdgarantin och vänta i kön eller om du väljer valfrihet och ber landskrona att flytta din remiss. Finns ingen enkel väg, man får väga för och nackdelar med alternativen. Svårt att säga vilket som går fortast. Personligen flyttade jag min remiss, både för att det förmodligen skulle gå fortare och för att man då har koll på vilket sjukhus man hamnar på.BängtRagnhild skrev 2010-05-17 12:15:37 följande:Nu har de mottagit min remiss i landskrona. Och nu står det still. Jag är helt handfallen. Jag vet inte vad jag ska göra. Panikångest... Hjälp mig? -
Idag har jag fått mina sommarklänningar från Ellos! Härligt att kunna kasta jeansen.
Jag ser verkligen gravid ut i klänning eftersom jag har stor del av mitt fett på magen. Men jag tycker att det är OK, vill folk tro att jag är gravid så får de göra det. Hellre gravid än fet kanske?
Ska ta lite före-bilder snart, tänkte göra det som ett fotoexperiment, typ att man tar fotot exakt från samma vinkel etc för att kunna lägga profilerna över varandra så man ser hur konturerna minskar. Ska bli intressant och se hur jag lyckas med det