Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

snöstjärna skrev 2010-09-18 21:59:18 följande:
    Tinzi:

Jag fick flyta i 7 (!) veckor. Dock inte tänkt så från början, men min op blev uppskjuten två gånger och sedan en jul å nyår emellan. Det var tungt som f*n, men det gick!

Kämpa på, du fixar det!!

Kom på att jag skulle kunna posta lite efterbilder nu. Inte i mål ännu, men en bra bit på väg. Opades i Januari 2010. På bilderna har jag tappat 50 kilo. Men har tappat 3 till nu.

Det är ju som en helt ny människa, så jäkla häftigt att se! Älskar dessa före och efter-bilder, man blir så peppad när man ser dom! Bra jobbat!!
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma

Ni som slutat röka inför operationen, har ni tänkt sluta helt och hållet och inte börja igen efteråt eller ser ni det som ett uppehåll? 

Jag vet inte hur jag ska se det själv...jag borde faktiskt sluta röka. Men jag tror jag "borde" mer än jag "vill". Jag har inga problem med att hålla uppe en längre tid om jag måste men jag vet inte om jag är redo att sluta helt och hållet...misstänker att jag kan behöva ciggen ibland efteråt när det är jobbigt med maten. Ja ni rökare förstår vad jag menar...

Försöker intala mig att jag ska sluta helt, men det är svårt. 

• SilverEmma
    Lalalong skrev 2010-09-19 08:06:15 följande:
    Jag hade egentligen slutat.. Jag fick barn i januari och jag rökte inte under graviditeten. Men sen började jag feströka... och det har blivit lite mer och mer.. Som det alltid blir. Så nu röker jag nästan som jag gjorde innan igen. Jag har dock lovat min man att när kallelsen till OP kommer, då slutar jag och sen kommer jag aldrig börja igen.
    Nu har ju kallelsen kommit (men jag ska röka upp mitt sista paket, det köpte jag samma dag som kallelsen kom, i onsdags. Röker nog sista idag. Så jag röker ju inte supermycket direkt). Så... ja, nu ska det slutas.
    Men jag känner absolut igen det du känner! Egentligen så... Ja, jag borde också mer än jag vill egentligen. Känner jag mig rätt så kommer det bli ett litet bloss... då och då...
    Men faaan.. jag har ju lovat... Vi får se hur det blir..
    Hoppas du lyckas om du väl bestämmer dig! Det är där mitt problem ligger...jag kan inte bestämma mig! Är jag inte 100 på mitt beslut så kommer jag ju inte lyckas heller... Bekymmer bekymmer.
  • SilverEmma
    Lalalong skrev 2010-09-19 08:16:38 följande:
    Nä, det är ju samma här. Jag slutar ju bara för andras skull hela tiden. Det funkar inte....
    Förresten så såg jag att du bor utanför Hässleholm. Får man fråga var? Vi har hus i Sösdala, men hyr ut det och bor i Sjöbo.
    Vi bor i Hästveda, du har säkert varit här på marknad.
  • SilverEmma
    Lalalong skrev 2010-09-19 08:25:32 följande:
    Haha, jaa. Många gånger Min man är från Broby och jobbade på Evertronic i Hästveda när vi träffades. Han har lite bekanta där också. Så jag har varit på Hästveda många fler gånger än just på marknaden också
    Åh tusan? Du kanske du hojtar till någon gång i framtiden om du ska till byn igen så kan jag ha kaffekannan redo!
  • SilverEmma
    Lalalong skrev 2010-09-19 08:32:31 följande:
    Det ska jag absolut göra
    Najs najs!

Nu ska vi göra oss klara för att gå och rösta...så får vi en liten promenad idag iallafall.  
  • SilverEmma
    Isglittra skrev 2010-09-19 09:54:46 följande:
    Hej på er!
    Angående rökningen. Jag bestämde mig för att sluta en vecka innan bedömningen bara för att visa hur motiverad för op jag var, gick otroligt lätt denna gången. Gjorde som Lalalong och höll upp under graviditeten men sen satte jag igång igen. Dumt...
    Jag säger till mig själv att om jag vill så får jag börja igen om 15 år, när jag inte har småbarn, och aldrig så barnen ser. Men jag kan ju aldrig tro att jag efter 15 år som rökfri skulle vara så dum att börja igen.
    Gick upp 10 kg när jag slutade, började flyta förra lördagen helt och nu har jag bara ett kg kvar, sen är jag nere på bedömningsviken :) Det var oxå en anledning till att jag slutade långt innan op, ska jag gå upp vill jag göra det innan op. Nu ska jag opereras på fredag, längtar!
    Bara 4½ dag kvar med modifast :)
    Bra idé faktiskt! Är verkligen livrädd för att bli nekad så det är kanske inte så dumt om det iallafall ökar chansen med någon procent! Så kan jag ta beslut senare om jag ska fortsätta uppehållet, beroende på hur jag känner.
  • SilverEmma
    zanna80 skrev 2010-09-20 11:39:47 följande:
    Hej alla!
    Hoppas att jag får vara med här med er och få svar på lite frågor.

Jag är på gång för att förhoppningsvis få göra en op! Det jag undrar är om det finns någon "tidsgräns" för hur pass nära man kan göra en op efter en graviditet? Ska till läkaren för att få remiss om ett par veckor nämligen, nu är dottern 7 månader.

Har länge vart intresserad av att göra en gbp, men ville vänta tills jag hade fått barn.
    Kan inte svara riktigt...men jag känner en som gjorde operation 3 månader efter förlossningen. Jag gick själv till vårdcentralen och fick remiss när min minsta var 4 månader.
  • SilverEmma
    väntar i Kina kön skrev 2010-09-20 09:45:28 följande:
    Strax åker jag till Gällivare för att göra viktoperationen och jag är jätte nervös. .
    Lycka till! Vi vill veta allt sen!
  • SilverEmma
    FiaLisa75 skrev 2010-09-20 13:07:40 följande:
    Hmmm, är det dags att göra allt officiellt tro....

Har följt tråden länge, läst och ibland kommenterat. Hur som helst så är jag glad att den finns .

Jag har bestämt mig för att göra en privat op, en sleeve gastrectomy, så den 19/10 är det dags . Mindre än en månad kvar ju!

Oj, så officiellt har det inte varit tidigare - men någon gång är det väl dags!
    Välkommen ut ur garderoben!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)