Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

frökenKAJO skrev 2010-07-13 10:25:38 följande:
    Nämn nu att du varit i kontakt med SH när du åker till akuten den här gången så får vi hoppas att det väger lite tyngre. Självklart ska du bli undersökt! Vilken akutmott var du på förra gången?
    Sahlgrenska har jag bara positiv erfarenhet av sedan tidigare, men jag kanske haft tur...
    Jag var på centrumakuten som ligger på kasentorget lite ovanför domkyrkan men dom var riktigt bedrövliga där så jag funderar på att åka till sahlgrenska och sätta mig.

Kram Annicka

Ps jag informerar sen
  • Annicka

Hej Tjejer!

Hem kommen från SU och dom tog prover på mig och röntgen på mig och läkarn sa att dte var inte tramvred eller gallsten utan dte kunde vara så att min tunntarm har växt ihop men det kunde dom ta reda på om jag gjorde datagrafi och dricka något men vi avvaktar med tills jag får mycket ondare så var jag välkommen tillbaka. Läkarn var både trevlig och mycket kunning.

Kram Annicka

• Annicka
    frökenKAJO skrev 2010-07-13 17:54:43 följande:
    Vad skönt md en ordentlig undersökning!
    Hoppas att det onda ger sig...
    Ja det väldigt skönt med en ordentlig undersökning och jag hoppas också att det onda går över snart!

Kram Annicka
  • Annicka
    hot fuss skrev 2010-07-14 13:21:45 följande:
    halloj tjejer

här har jag 1 kilo till målvikt nu. är nere på normal-bmi o har totalt gått ner 47 kilo på mina snart 7 mån som opad.
    känns jättebra.

tyvärr kommer jag väl gå upp en del igen nu eftersom det tydligen flyttat in ett pyre i min mage men det är smällar man får ta. de rasar väl av igen efter förlossning
    Det måste kännas härligt att ha gått ner så mycket och grattis till pyretGlad

Kram Annicka
  • Annicka

Hej Tjejer!

Jag var på akuten idag också för min värk i magen och det visade att jag har en inflammation i tarmen men jag fick inget för det utan jag skulle ta dom tabletterna jag hade hemma.

Så nu vet man vad det var för något så det är bara att ta det lugnt och tänka på vad man äter osv.

Kram Annicka

• Annicka
    sabinaa skrev 2010-07-18 14:12:20 följande:
    Ni som snart nått målvikten, hur längesen var det ni gjorde en OP? Och hur mycket har ni gått ner.

Ja, frågan kan ju vara till alla. När gjorde du din OP och hur mycket har du gått ner.

Jag har ju en OP vecka 38 (privat) och har lite funderingar kring livet efter en OP. Fler barn och sånt, kanske.
    Jag gjorde min op den 20/1 i år och jag har gått ner sammanlagt lite mer än 20kg.
  • Annicka
    Virriga Vera skrev 2010-07-19 08:48:19 följande:
    Jag är förtvivlad. Jag har nu under 1 vecka bytt ut 2 mål mot påse/nutrilett färdig dryck. Varit extremt noga med vad jag har på tallriken och absolut inget godis, kakor el. liknande och gått upp 1 kg. Jag skall ju ner inte gå upp. Jag har 5 kg som skall bort innan operation och har nu 7 veckor på mig. Vill inte ha 2 veckors flytande om jag kan slippa.
    Det är antingen är mensen på gång som att du har gått upp 1kg men det går du ner igen. Dricker du mycket vatten?

Lycka till.

Kram Annicka
  • Annicka
    Ölandstokan skrev 2010-07-19 12:47:08 följande:
    En fråga till er

jag pratade med min läk på vårdcentralen idag och hon frågade om jag hört något från kalmars sjukhus, tyvärr inte sa jag men att enligt kiurg avd så var det 2 st före mig och hon trodde att "kanske" jag skulle få tid i sep men ingen vet ju säkert

Min läkare sa nu då att jag skulle be dom skicka min remiss till Oskarshamns sjukhus istället för att se om det går fortare,

Nu till min osäkerhet, ska jag be dom skick den fast det bara är 2 före mig i kön? och vad händer om dom skickar den? då försvinner jag fråm kalmar kön eller? och kommer sisst i Oskarsham??

Hmm...mkt tveksam nu så snälla hjälp mig, hur går det till och vad hade ni gjort?
    Ring och kolla hur lång kön är på oskarshamn för op innan du flyttar din remiss och jag hade valt att stå kvar i kön till kalmar om det är bara två före dig i kön för op.
    Lycka till!

Kram Annicka
  • Annicka
    Ölandstokan skrev 2010-07-19 12:59:25 följande:
    Ja fast jag står ju bara i kö för en bedömmning än tyvärr
    Okej men ring och kolla med hur lång kön till bedömmning är på oskarhamns innan du gör något.

Kram Annicka
  • Annicka
    storkvinnan9901 skrev 2010-07-19 19:57:20 följande:
    Hej
    Hur e det med alkohol kan man dricka det efter en op?
    Nu e jag inte alkis men jag bara undrar.
    Du får vänta minst 6 månader innan du får dricka alkohol !
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)