Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Fragile Angel skrev 2010-05-25 20:32:30 följande:
    -22 kilo på två månader och tio dagar. Känns bra .
    Grattis!! Bra jobbat!!
  • ChokladMoshin
    vänat skrev 2010-05-26 09:01:08 följande:
    Men vårdgartin ska ju bli en lag om de nu är första juni eller första juli kommer jag inte i håg! och när de blivigt en lag måste de trots allt se till at få de fungarera!
    Ja, det ska bli spännande att se hur det kommer att gå när det blir en lag, för får dom inte ökade resurser så ser jag inte hur det kan lyckas.
    Men man kan ju hålla tummarna
  • ChokladMoshin
    lisalove skrev 2010-05-26 11:56:39 följande:
    Jo inte är det roligt inte. Det var först en UVI, men antibiotika bet inte, så läget blev värre. Nu har jag dunder antibiotika i 10 dagar, och känner mig redan bättre Utslagen på magen ser ut att börja blekna, så jag bör vara fit for fight snart. Undrar hu många bedömningar de har per dag? För visst är det bara bedömning to, fre och op må, tis & on? Härligt att terminen är avklarad! På fredag ska jag och min skrivpartner lämna in c-uppsatsen och nästa vecka är det examination, så ljuset i tunneln börjar framträda
    Jag har varit där på bedömning må & tis.
  • ChokladMoshin
    lisalove skrev 2010-05-26 16:14:48 följande:
    Ok, då var det bara något jag fått för mig
    Däremot har jag för mig att dom bara op:ar GBP på mån-ons.
  • ChokladMoshin
    Freyla skrev 2010-05-27 17:40:03 följande:
    Igår fick jag min remiss ivägskickat av min husläkare så nu är det bara att vänta. En fråga till er som står inför operation eller har blivit opererade: Hur öppna har ni varit med att ni ska göra en Gastric Bypass?Och ni som har blivit opererade och har tappat massa(?) vikt, har människors attityd gentemot er förändrats?
    Jag har varit helt öppen mot familj och vänner och sen med tiden när folk antagligen kommer fråga/kommentera om att jag gått ner i vikt kommer jag också vara helt öppen.
    Står helt för min op och om folk tycker jag fuskat mig "smal", ja då är det bara att beklaga deras okunskap.
  • ChokladMoshin
    frökenKAJO skrev 2010-05-29 18:47:12 följande:
    Hur snabbt har ni kommit igång med motion efter era operationer? Och vad har ni ägnat er åt? (Promenader gissar jag...)
    Kommer inte exakt ihåg, men tror att det var efter ca 3 veckor.
    Har en motionscykel hemma som jag cyklar på dagligen, tar även promenader.
  • ChokladMoshin
    Ölandstokan skrev 2010-05-29 10:48:23 följande:
    Jätte bra film att se, Ni som gjort en op, hade ni massa slangar ner i näsan? och sätter dom på en kateter? iså fall innan op eller när man är nersövd?
    Hade inga slangar i näsan och ingen kateter.
  • ChokladMoshin
    CissiS skrev 2010-05-29 21:23:06 följande:
    Hej!!Har lite frågor till er där ute!Ni som har fått OP godkänd bekostad vilket BMI hade ni då?? Hur lång väntetid var det för er? Förstår att det är olika men jag är lite nyfiken!Hoppas några har lust att svara!
    Hade BMI 50,7 och fick vänta ca 6 månader från att jag fick remiss från vc till operation på Ersta i Stockholm.
  • ChokladMoshin
    Karra skrev 2010-05-30 09:27:58 följande:
    Jag började med promenader när jag kom hem och efter 4v började jag på gym och då körde jag crosstraining. Om 2v ska jag börja med styrketräningen och då har det gått 2månader efter operation. Gymma 2dagar i veckan, cyklar till och från jobbet och 2kvällspromenader. Vid 5v besök fick jag pekfingret att jag var alldeles för aktiv så nu blir det 1-2ggr/v gym och lugna pass och cykling till jobbet inga kvällspromenader. Var väldigt trött men det är jag fortfarande så det beror nog inte på att jag träna för mycket. Är ni väldigt trötta? Hur gick det när ni börja jobba? Jag börja jobba i onsdags. Fredag var jag helt slut, kände som om jag skulle bli sjuk. Somna kvart i tio och sov till åtta men var lika trött sen på dagen.
    Jag har snart varit opad i 6 veckor och jag är fotrtf. trött, känner mig pigg oh så men så fort jag ska göra ngt så blir jag trött fort.
  • ChokladMoshin
    Zodic skrev 2010-06-01 10:06:12 följande:
    Bor du i Gbg? Du kan du ju räkna med iaf 2 års kötid!
    flashieangel skrev 2010-06-01 09:58:52 följande:
    Hur länge blir man sjukskriven när man opar sig... Jag har nyss fått en ny tjänst och har ännu inte sagt att jag står i kö för GBP...
    2-6 veckor, det är väldigt olika hur man mår efteråt. Många ärsjukskrivna 4 veckor men personligen kände jag inget behov alls av det.hum. jag hade inget hål så högt upp, hade inget som helst problem att ha bh. men opades ju inte på ersta heller..
    huachi86 skrev 2010-05-31 18:50:26 följande:
    Vi får ta o bestämma nåt när vi båda kan ta lite längre promenader =) du får säga till när du känner dig OK för det!
    Jag är helt symptomfri, ar inga som helst men efter opn så det är när du känner dig redo ;) sen kan det vara lagom svårt att få till en dag. 13/6 kanske? Min dotter skulle gärna kolla in djuren i slottis :)
    Jag opades på Ersta men hade inte heller nåt hål så högt upp.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)