Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

sarahl skrev 2011-01-14 09:04:11 följande:
    igår ringde en mycket trevlig kvinna från kirurgmottagningen på visby lassaret. Hon hade en tid för möte med överviktsenheten på onsdag den 19 januar. Jag blev superglad. sist jag pratade med dom så sa de tidigast i februari någon gång. Nu hoppas jag att det mötet går bra o att jag sedan kommer sanbbt vidare!

Men jag känner kanske att jag behöver lite mer kött på benen med info om operationen osv så jag undrar vart på nätet jag skall läsa för att få den bästa infon!
    lycka till på möte på onsdag hoppas att det går bra.
  • Maddisen80

Jag vill opereras men jag har pratat med en ny läkare idag för jag var där med mitt svullna ben men hon skyller bara på övervikten då sa jag då kan du ju skicka remiss till kirurgen ang gbp men de ville hon inte de är 3 läkaren som nekar mig remiss.

• Maddisen80

Tackså mycket för tipset ,ska skriva egen remiss men kan man få betald via region skåne fast man skriver egenremiss ?

• Maddisen80
    Jumbopolly skrev 2011-01-14 19:10:15 följande:
    Det är en vlcd kur.
    Så när man går på själva kuren som ren bantningsbetod då skall man äta 3 påsar om dagen och INGEt annat än vatten..
    Men jag äter den inför op å då sa dietisten att jag skulle äta 5 påsar om dagen för att få i mig mer kalorier..
    MEN det är inte bra att göra det i längden för man får i sig för mycket vitaminer å mineraler fast i 3 veckor var det okej.

läs gärna på deras hemsida..

www.sophiakuren.se
    Ska in och kolla direkt ,tackså mycket för länken
  • Maddisen80

kan man köpa dietpulver på sophiakuren fast man inte ska göra magsäckop ? För jag ser att den är laktosfri

• Maddisen80
    Jumbopolly skrev 2011-01-15 13:57:50 följande:
    EN FRÅGA...

Varför skicka egen remiss? Varför inte gå till läkaren och be dem skicka en remiss??
    Bara undrar alltså...
    (visste inte ens att man kunde skicka en remiss själv)
    Jag måste skriva egenremiss för ingen läkare vill skriva remiss åt mig fast jag är 1,67 cm väger 115 kg
  • Maddisen80
    sabinaa skrev 2011-01-15 08:26:34 följande:
    Hej alla! Nu har jag inte varit här inne på några dagar och måste säga att jag tänkt på er. Nu är jag hemma efter min op i Ersta. Jag mår jättebra och maten går bra. Jag är ganska mör i ryggen efter att ha sovit i min säng i natt. Tror att min är mjukare än deras. Skönt att vara hemma och skönt att vara opad!

Kram till er alla!
    Vad bra att operationen gick bra de är roligt att höra :)
  • Maddisen80
    VäntanPåEttMirakel skrev 2011-01-15 15:19:10 följande:
    Wiiie vad glad jag blev över att hitta denna tråden :)

Nu har jag läst så att ögonen snart får i kors.

Jag har en liten fråga som jag hoppas att någon vänlig själv har ett svar på?

Har fått en remiss till landskrona lasarett, men pga av den låna väntetiden på 24 mån så sa dom att jag själv skulle hitta ett sjukhus och sedan kontakta landskrona igen för att få den skickad dit.
    Har ringt runt till lite olika , och tycker om sophiahemmet & Ersta välsigt mycket ...
    så till min fråga ... får jag söka till sophiahemmet då det är en privat klinik? enligt dem var de OK ... men vad torr ni dom säger i LA?
    Har ringt febrilt i två dagar , men det enda jag får till svars är att dom har lång kö våanligast ring tillbaka lite senare!
    Gör ett nytt försök på måndag ...
    Kan ni annars ge mig tips på sjukhus med kort väntetid?

TREVLIG HELG kraam
    jag skrev precis ut en egenremiss till landskrona lasarett ,men såg att dem hade lång väntetid  , men jag fick höra idag av min tremännings mamma att sundsvalls sjukhus har kort väntetid.
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-01-15 20:56:14 följande:
    Maddisen80: wow va skumt, min läkare tvekade aldrig! Fast jag bara e 163 och väger ca 108 kg . men han sa att den lägsta BMI gränsen är på 40 här, och att jag hade 40,5, jag uppfyller ju oxå såvitt jag vet övriga krav oxå, så .
    Jag hoppas ju få op.
    Fast jag vet att jag är stooor i normala mått mätt, så är jag rädd att dom ska tycka jag e för liten i dom stora måtten mätt om du förstår hur jag menar..
    Uff, hoppas på bedömnings tid snart... Så man slipper våndas...
    Japp de är väldigt skumt och jag blir jätteledsen när de inte vill skicka remiss, men landskrona har 2 års väntetid men ska ringa sundsvall imorgon och höra om deras väntetid.  Jag håller tummarna att du får op
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)