Inlägg från: Philippa |Visa alla inlägg
  • Philippa

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

METAMORPHOSIS skrev 2010-12-22 15:40:52 följande:
    Nu kommer jag ALDRIG mer att visa mig på FL , för nu får ni se den (halv)nakna förvandlingen. Jag då jag led av EXTREM FETMA för 9 månader sedan, och då jag nu är NORMALVIKTIG med diverse häng överallt, men buken och bysten ska fixas till sommaren, låren kommer om ngt år eller så.

Kolla in de SEXIGA trosorna, var det enda jag kom i för 9 månader sedan. Trosorna från gårdagen är för att hålla in och upp, hänget.

* Inte jag som gjort collaget, utan en vän, därav "Fina Starka Anne" ( skulle inte skriva det själv ) *

Superfin!!
  • Philippa

Klarar ni av att äta risgrynsgröt?

• Philippa

Jag önskar er alla en riktigt GOD JUL Tomte

• Philippa
    Jejja78 skrev 2010-12-27 17:21:11 följande:
    Är så glad verkar som att det funkar att äta knäckebröd Men måste äta sakta och mala till puré !
    Någon som vet om vanliga smörgåsrån brukar funka ?
    Smörgåsrån funkar inte för mig, det blir som en deg i magen som inte går bort.....
  • Philippa
    camizz skrev 2010-12-28 06:41:52 följande:
    Hur går ja tillväga för att använda mig av vårdgarantin ? Har haft mycket med sjukvården att göra men inte behövt vänta så här länge?! Å aldrig använt mig av vårdgarantin .
    Hur många kg måste man ha gått ner innan? Vissa ja pratat med har inte behövt gå ner något medans några varit tvungna å minska i vikt.
    Du ringer och säger att du vill använda dig av vårdgarantin, och de ordnar resten.....

Hur mycket du ska gå ned och OM du behöver gå ned innan kommer de berätta för dig....

Där jag opades behövde man inte gå ned i vikt, men man var tvungen att bara dricka lågenergidrycker minst två veckor innan op... och då gick man ned ändå.
  • Philippa
    camizz skrev 2010-12-28 10:53:35 följande:
    Egenremiss, får man bekosta op själv då?
    Nej, men ev resor och hotell.
  • Philippa
    camizz skrev 2010-12-29 12:39:40 följande:
    En fråga när ni förbereder inför op å dricker endast vad dricker man då?
    Har en tarm sjukdom som gör att min mage knappt klara av något med fibrer , fett osv...
    Jag drack Modifast.
  • Philippa
    zookie skrev 2010-12-29 12:51:34 följande:
    Hur la du upp din modifast diet? ska börja nu i januari..ska man dricka mindre när man har färdig blandad dryck? har båda hemma . och den nya chokladpuddigen ;O)
    Jag drack fyra färdigblanade drycker varje dag + två liter vatten/dag.

Jag drack dryckerna kl 07.00, 11.00, 15.00 samt 19.00
  • Philippa

Jag gick ned 7 kg på 2 veckors flyt.....(modifast)

• Philippa
    pluvdo skrev 2011-01-05 23:58:24 följande:
    Nu har kanske någon redan ställt denna frågan, men tråden är så lång så jag orkar inte läsa igenom.

Är väntetiden alltid lika lång om man skall göra en gastric bypass-operation (inte privat) eller får man företräde om man är väldigt stor?
    Det är lika lång väntetid för alla.......
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)