Inlägg från: Jumbopolly |Visa alla inlägg
  • Jumbopolly

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

METAMORPHOSIS skrev 2011-01-30 15:20:17 följande:

Nu är jag hemma. Jag fick träffa den doktor som assisterade vid min GBP-operation, och som var med då dom upptäckte mitt gigantiska magsår. En mycket symastisk ”äldre” överläkare i kirurgi.

Dom hade inte hittat något vid gastroskopin, och vid en snabb titt inte heller vid datortomografin, men min doktor ska titta noga på plåtarna i veckan. Allehanda prover är bra, så trots ihärdiga kräkningar så lider jag inte av någon brist på några näringsämnen, som vi opererade lätt kan göra.

Då medicinen mot illamående, som dom ger till svårt cancersjuka patienter som får cellgifter har givit god effekt så såg han det inte som någon fara att jag åkte hem idag, men att jag måste återkomma så fort jag inte får behålla något (får inte kräkas mer än 1 gång/dygn).

Om inte antikräkmedicinen fungerar så måste dom gå in med kirurgi för att se hur det står till i magen på mig, men att det är ju såklart den sista utvägen, då man inte opererar i onödan.

Jag har fullt förtroende för den här läkaren, och då han säger att jag kan åka hem om det känns bra för mig, så gör jag det, för hur det än är så heter det ju ”borta bra men hemma bäst”.

skönt att du är hemma och fått träff en läkare du har förtroende för..
    Nu hoppas vi att du bara blir bättre och bättre..
    KRAM
  • Jumbopolly
    Maddisen80 skrev 2011-01-30 16:29:44 följande:
    Grattis till din  viktminskning och lycka till på onsdag på operation
    Hmm har gått upp 2 kilo.. om det beror på att jag fuskat eller på att jag fått men IGEN vet  jag inte..
    Nu blir det att köra stenhårt på flytkur sista dagarna. Har iof rört mig en hel del med och min kropp brukar reagera rätt fort med att antingen gå upp i vikt eller stanna  viktminskning när jag tränar...
    >Men men vi får se.. inte långt kvar nu....
  • Jumbopolly

ouh gick upp 2 kilo helt plötsligt IGEn under in diet. tänkte att fan det beror på att jag fuskat lite sista 2 dagarna men icke.. nere de 2 kilona igen.. har nog med min mens at göra.. den strular lite efter graviditet.. jaja gått ner 9,1 kilo iaf å op på onsdag.. SPÄNNANDE

• Jumbopolly

På onsdag är det dags...
    Skall inhandla lite flytkost i morgon samt lite barnmat till min lillkille så han får något han äter...
    Är ju bara jag som kan honom utan och innan eftersom hans kära far jobbar JÄMT....
    skall bli skönt... och skoj... har tappat 9,1 kilo nu på flyten.. GÖTT MOS..

• Jumbopolly
    littlemisstrouble skrev 2011-01-31 13:31:27 följande:

alla ni som ska opas och är oroliga, har ni inte gjort ekg och arbetsprover för att kolla att hjärtat klarar av op? trodde jag var basinfo som läkarna behöver.

ekg och blodprover tog de på mig inget annat.. Men jag har varit nersövd förut. (det är därför de tar proverna för att se om man klarar av att sövas ner). Har varit nedsövd 3 gånger tidigare torr jag så det var ingen fara... och har inte mått dåligt någon av gångerna när jag vaknat heller så allt är lugnt för min del
  • Jumbopolly

I morgon (onsdag) kl 8.00 skall jag infinna mig på sjukhuset. sedan är det bye bye fläsk å welcome new life=)
    Äntligen skall det blir av....
    Lite nervöst är det faktiskt men snart är även jag på andra sidan =)

• Jumbopolly

ÄNTLIGEN
    Har jag kommit över på andra sidan.
    De har sytt ihop slitsarna på mig vilket tydligen gör mer ont än vanligt så jag har fruktansvärt ont i magen.
    Men har även ont i axlarna, framförallt högeraxeln.. NÅT KOPIÖST...
    Hoppas jag kan sova något inatt första natten hemma...
    Skall göra dett försök nu med alvedon och tipparol..
    natti natti

• Jumbopolly
    trollbottom skrev 2011-02-03 21:27:57 följande:
    Jaha, ska det göra mer än annars. På mig har de också sytt igen slitsarna men jag har inte så ont i magen. Mer det här gashållvärken jag har
    skumt.. Läkaren som kom och tittade på mig mitt i natten för jag inte kunde sova av all värk sa att när man sytt slitsarna så gör det oftast ondare i magen pga de har hållt på rängre och rotat i magen och irriterat mer än på andra. En del som sytt slitsarna kunde ha riktigt ont påstod läkaren. Hade för jävligt ont första natten. Nu är det andra natten och jag vaknade nyss och kände att jag inte hade alls så ont i natt som tidigare natt. Varken i magen eller axlarna.. och DET är skönt =) Så nu skall jag försöka krypa ner hos min lille son igen.. han är sååå söt å go å titta på men ack så sorgligt när man inte  får lyfta honom.
    HAN har verkligen saknat sin mamma det här stackars dygnet jag varit borta..
    Inte ätit, druckit eller försökt bajsa. Bara gnällt och skrikit ända fram tills han hörde min röst i telefonen =).
    Nu är han med mig igen och han är lugn som en fura. åt välling igår kväll så det stod härliga till och bajsade ordentligt samt drack en hel flaska vatten diirekt =)
    Så nu npr bpde jag och pojken bättre =)
  • Jumbopolly
    Zunrose skrev 2011-02-04 20:29:10 följande:
    vad sa läkaren till dig om när du fick bära din son igen?
    Han sa att under sjukskrivningstiden ville han INTE att jag bar på honom pga riskerna att gå sönder inuti.
    Nu har de ju sytt slitsarna på mig också vilket innebär en aningen större process samt lite mer som kan gå upp och gå sönder ocm man missköter sig så inga lyft på 2 veckor.. sedan var det fritt fram.
    Har hållt pojken i knät men inte lyft honom en massa.. det har andra fått göra och satt honom i mitt knä en stund. Min lillkille saknade mamma så otroligt att han varken åt eller drack medans jag låg på sjukhus.
    Nu äter han och dricker som bara den när jag finns i närheten igen =).
  • Jumbopolly
    Zunrose skrev 2011-02-05 09:18:15 följande:
    Okay ja det är ju förståligt men 2 v kan man ju stå ut genom att folk sätter dem i knät så det blir närhet också...
    låter som din pojk är lika mammatokig som min lilltjej!
    Minlillkille har blvit GANKSA mammatokig. Igårkväll när vi kom hem från mormor och morfar så skulle hans pappa ge honom nattvälling men ICKE... han bara skrek å tittade på mig.. sen satte han honom i mitt knä p vipps åt han å skrattade och till sist somnade.. skumt att barn kan bli såna vanemänniskor...
    Men gud så tungt det är att ha barn när man är yopererad även o man inte lyfter dem.. hua.. jag är så trött i huvet att jag orkar kapt le när pojken ler.. känner mig jätteelak som mamma som itne orkar engagera mig i pojkstackarn. hoppas det blir bättre snart...
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)