• SaramedM

soc tar unga föräldrars barn!

smurfsyster88 skrev 2010-05-01 19:48:29 följande:
    Jo, men då väntade hon ju barn med så hon orkade inte ta upp striden. Men nu ska hon ta upp striden nu igen.
    detta säger allt tycker jag!

Om någon tog mitt barn ifrån mig skulle jag lägga 100% av min kraft på att visa hur fel de har, oavsett om jag var gravid eller inte
    jag hade inte slagit mig till ro en minut förrän hon var hos mig igen
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 12:59:07 följande:
    Nä, men du vet ju inte heller vilken stad jag bor i. När en annan kommun ifrågasätter om våran kommun har någon utbildning över huvud taget så tyder väl de på något eller? För en kommun har ringt hit för att snacka med dom om detta fallet just.
    Hur vet du vad andra kommuners socialtjänster säger? För uttala sig om enskilda fall får de inte göra

Det finns ingen stad i Sverige där man blir av med barnet slentrianmässigt för att man är ung
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:01:53 följande:
    Men då var hon inte så stark, hon har precis fått reda på att hon har adhd. Så nu har hon midiciner som gör att hon är mycket starkare som person. Nu är de istället hennes kille som tvivlar lite. Men hon säger jag ska ha mina båda barn hemma för att jag klarar de.
    Kanske är ADHD gruden till att de omhändertagit barnet?

Om hon haft stora problem med det och inte kunnat ta hand om sig själv eller sin familj

Spelar ingen roll, det kan inte vara en ursäkt för att inte kämpa för sitt barn.
    Jag är inte ett dugg stark men hade någon tagit M då jävlar
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:12:58 följande:
    Nä, för de visste inte ens om de då, för hon fick inte göra färdig sin utredning. Hon kände ju inte något störe stod från sina föräldrar heller tyvärr, tycker inte att dom gjorde så mycket. Men dom besökte ju en advokat byrå i juli för att få hjälp att få hem pojken.Sen tyckte dom på soc att flickan och hennes mamma inte fattade vad soc menade, då satt dom och skrev ur en pykologi bok. För de var flickans pappa som upptäckte de då han läste till pykolog.
    nej men även innan man fått diagnosen har man ju stora svårigheter, det var det jag syftade på
    Vad hade hennes föräldrar med saken att göra? sina barn får man ta hand om på egen hand ändå

Resten av inlägget hänger jag inte alls med i, du får nog skriva tydligare
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:17:00 följande:
    Så hemskt allvarligt var de ju inte, då hade ju pojken inte vart glad jämt eller jag kanske har fel. Visst hon hade svårigheter att ha de fint men de är ju inga problem längre.
    om man får en ADHD diagnos och behöber medicineras så har man ett allvarligt funktionshinder som påverkar vardagen
    ochatt pojken jämt var gölad när du träffade honom säger ingenting om hur han mådde
    HAde de inte längre haft problem hade de inte bott på ett utredningshem idag
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:21:38 följande:
    Dom såg inget fel i de hon gjort med sonen, dom gjorde ju likadant med sina barn. Men skriva saker ur en pykologibok vissar väl bara på att dom inte hade något att gå på egentligen. Mer än att han är ett känsligt barn vad fan dom nu menade med de. Men då måste ju familjen med som har sonen vara dumma för dom ser inte att han är känsligare än andra barn.
    vilka såg inget fel? Soc?
    Att hennes föräldrar gjort samma sak innebär ju inte att det är ett bra sätt?

Eller så ser inte föräldrarna barnets behov och det var anledningen till omhändertagandet som uppenbarligen var allvarligt eftersom det pågått i 1 år nu
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:24:48 följande:
    De kan hon ju inte pappan har ju vårdnaden. Och jag är visst insatt i detta fallet, de kan ju inte du vet.
    då får väl pappan åka dit
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:26:57 följande:
    Min väns mamma och pappa har fem barn, och dom är ju ofta där och hälsar på så något större fel kan de ju inte vart som dom gjorde heller
    det kan det väl? att tex itne se att ens barn har ett funktionshinder är rätt allvarligt
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:32:29 följande:
    Han tycker att sonen är ful för han liknar mamman väldigt mycket.
    mao så är han inte heller lämplig att ta hand om sonen vilket kanske förklarar att sonen är kvar i familjehemmet
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:39:28 följande:
    Nä, han är inte lämplig han klarar ju inte ens av sin egen hygien
    och mamman fickinte ens behålla vårdnaden så hon är ite heller lämplig

MAo så är det därför pojken är i familjehem
Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!