Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

soc tar unga föräldrars barn!

Vilket bullshit, jag fick barn strax innan jag fyllde 18 och ingenting har någonsin hänt för mig.

• BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 12:59:07 följande:
    Nä, men du vet ju inte heller vilken stad jag bor i. När en annan kommun ifrågasätter om våran kommun har någon utbildning över huvud taget så tyder väl de på något eller? För en kommun har ringt hit för att snacka med dom om detta fallet just.
    Nä jag tror att du ljuger, eller inte vet hela sanningen.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:01:53 följande:
    Men då var hon inte så stark, hon har precis fått reda på att hon har adhd. Så nu har hon midiciner som gör att hon är mycket starkare som person. Nu är de istället hennes kille som tvivlar lite. Men hon säger jag ska ha mina båda barn hemma för att jag klarar de.
    Jahaja, hon behövde alltså medicinering för sin adhd?  Har man omedicinerad adhd som behöver medicineras stöter man ofta på stora problem i vardagen, t.ex sina barns vardagliga omvårdnad, hemmets dagliga skötsel etc.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:03:21 följande:
    Jag ljuger inte de är jag och min kille som låtit hans mamma komma in för att hjälpa dom. Hennes pappa hörde till och med när hon ifrågasatte de.
    va pratar du om nu? hänger inte med.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:07:18 följande:
    Ja, tänk att hon behövde de. Nu klarar hon allt gallant, men de är ju ingen som vill se de.
    Då finns det ju antagligen en grund till varför soc klev in och ingrep från början, eftersom hon faktiskt hade så allvarliga besvär att hon behövde medicinering.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:12:58 följande:
    Nä, för de visste inte ens om de då, för hon fick inte göra färdig sin utredning. Hon kände ju inte något störe stod från sina föräldrar heller tyvärr, tycker inte att dom gjorde så mycket. Men dom besökte ju en advokat byrå i juli för att få hjälp att få hem pojken.Sen tyckte dom på soc att flickan och hennes mamma inte fattade vad soc menade, då satt dom och skrev ur en pykologi bok. För de var flickans pappa som upptäckte de då han läste till pykolog.
    Näe, men det faktum att hon var UNDER utredning kan få soc att reagera. Dessutom så ger ADHD symptom även om man inte vet vad det beror på, är de så pass starka som för din vän innebär det allvarliga brister i vardagslivet.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:17:00 följande:
    Så hemskt allvarligt var de ju inte, då hade ju pojken inte vart glad jämt eller jag kanske har fel. Visst hon hade svårigheter att ha de fint men de är ju inga problem längre.
    Jo om hon behöver medicin för det så var det allvarligt, tro mig! Barn kan vara glada även om de inte fått bara på flera veckor eller om man bara får äta mackor, men det räcker inte bara med att älska sitt barn, man måste ta hand om dem också.
    Du är uppenbarligen inte insatt i det här fallet alls, det märks verkligen!
    Jag är 100 % övertygad om att det berodde på de symptom adhdn orsakade.

Är det niga problem längre? Men vad bra, hämta hem barnet då.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:21:38 följande:
    Dom såg inget fel i de hon gjort med sonen, dom gjorde ju likadant med sina barn. Men skriva saker ur en pykologibok vissar väl bara på att dom inte hade något att gå på egentligen. Mer än att han är ett känsligt barn vad fan dom nu menade med de. Men då måste ju familjen med som har sonen vara dumma för dom ser inte att han är känsligare än andra barn.
    Du är helt förvirrad och vet inte vad du pratar om det är uppenbart. Klart att de kan hämta texter som beskriver sinnestillstånd ur böcker om psykologi. Dessutom så har detta omhändertagande skett p.g.a din kompis inte klarat av att sköta vardagen, hemmet och sitt barn, p.g.a allvarlig adhd.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:24:48 följande:
    De kan hon ju inte pappan har ju vårdnaden. Och jag är visst insatt i detta fallet, de kan ju inte du vet.
    Det märks att du inte vet vad du pratar om, det är bara det. Vadå, då får väl pappan hämta hem barnet då? Piece of cake.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:26:57 följande:
    Min väns mamma och pappa har fem barn, och dom är ju ofta där och hälsar på så något större fel kan de ju inte vart som dom gjorde heller
    Det vet väl inte du. Min mormor har 6 barn, de är ofta och hälsar på henne, trots att hon var alkoholist dem och lät hennes otaliga mängd karlar slå dem gula och blå.
    De besöker henne, firar jul och är skitglada idag. Det betyder inte att min mormor gjort något rätt. Om allt detta som hänt erkänner förstås ingen för någon utanför familjen.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:29:59 följande:
    Hon hade inte stora fel i sin vardag, hon tog hand om sonen tvättade. Hade lite tvätt på golvet. Men de kan dom inte klaga på längre. Så de är ingen som fattar varför dom är iväg denna gången mer än samspelet då.
    Varför har hon då fått medicinering för adhd? Då ska hon ju absolut inte medicineras om hon inte hade några stora problem i sin vardag!
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:31:26 följande:
    Jo, men pappan är ju bara ute efter att hämnas, så han har inte hämtat hem sonen än. Och de är över ett halv år sen han fick vårdnaden.
    Näe du, du sitter bara här och ljuger ihop det ena än det andra, först så får hon medicinering för sin adhd, men hon hade inga stora problem med vardagen! Stor lögn, man får ingen medicinering om man inte är i stort behov av det p.g.a stora problem att sköta vardagen.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:36:51 följande:
    Okej hon kanske har svår adhd men inget som jag tänkt så mycket på i så fall. Men hon är en helt underbar person, fin personlighet.
    Ja, det är klart man kan vara en underbar person trots adhd, MEN, det betyder inte att soc gjort något fel i detta fall, har hon svår adhd som varit omedicinerad (inte upptäckt) under en längre tid så kan man inte sköta hem, barn, och vardag utan problem.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:42:43 följande:
    Men hon har ju inte vart ensam med sonen han har en plast pappa, som vart som en pappa för honom. Men honom har dom inte velat utreda, förrän nu då när han är pappa till ett barn som är hans på riktigt. Dom på soc har alltid sagt att hon är ensam fast denna killen funnits sen innan pojken var född.
    Ja det spelar ingen roll, för det är hennes ansvar, inet plastpappans ansvar att ta hand om hennes barn. Vad har detta med saken att göra?

Hon har inte klarat av att sköta hem, vardag och barn p.g.a svår adhd, det betyder alltså att hon är olämplig som vårdnadshavare. Om hon ätit medicin en längre tid nu så kan hon ju gå in i en vårdnadstvist och visa på att medicineringen gjort henne bättre.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:18:41 följande:
    För att hon pratar väl med min kille eftersom de är hans mamma som pratat med våran kommun
    Oh shit, hans mamma har begått grova tjänstefel om hon berättat det för andra!
    Hon kan bli polisanmäld, få fängelse för grovt brott mot sekretesslagen och förlora jobbet.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:26:17 följande:
    men vi känner ju henne båda så tror inte att hon bryr sig. sen har ju hennes mamma alla papper hemma.
    Det spelar ingen roll! Din pojkväns mamma kan få fängelse för det är ett brott!
  • BlommyNess12
    pingstlilja skrev 2010-05-03 15:32:31 följande:
    Vet inte men du kan maila mig länken om du vill..
    inboxa mig också om du får tag i den.
Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!