-
vänta du bara allt ska ut i tidningen så du lär ju gapa ännu mer.vittra skrev 2010-05-03 14:44:01 följande:Suckar djupt, hela den här tråden verkar ju bygga på osanningar, falska rykten, förvrängningar och sneda verklighetsuppfattningar rakt igenom... man sitter ju bara och gapar när man läser alla TS röriga inlägg...Ingenting stämmer ju, nästan så det börjar ryka lite troll här... -
familjehemmet kommer nog att vittna där då de ser att de inte är pojken han är ute efter. mamman har ju alla underlag hemma det är ju liksom bara att åka dit så får dom se.Lia85 skrev 2010-05-03 14:52:36 följande:Man vittnar inte i en utredning, man kan höras om det antas tillföra något. Och då är det kommunen som VILL det för att utredningen ska bli som bra som möjligt för barnet.Tro mig, om det du skrev är sant kommer journalisten begära att få läsa utredningen (ingen journalist vill bli så bränd) och då backar nog denne. Alternativt vill de ha ett scoop då de vet att soc har sekretess och inte kan försvara sig.Ge dn vän hjälp att få insikt i vad hon behöver hjälp med. Stötta henne i att nå den förändringen. DÅ kanske barnet kan få komma hem så småningom (beroende på vad som händer i hovrätten ang vårdnaden) -
det var inte hennes fel hon, skulle få åka hem på permition. men då åkte sonen åt ett annat håll trodde dom skulle tillbaka på måndan men så blev de inteLia85 skrev 2010-05-03 14:54:53 följande:Nej, man suckar över alla dessa föräldrar som inte tar till sig hjälpen de erbjuds, utan istället hävdar att de är perfekta och inte behöver hjälp och därmed låter barnet bli placerat. Barnet får lida för föräldrarnas stolthet när det blir så. -
vad vet du om att hon gör de?Rocktroll skrev 2010-05-03 15:03:23 följande:Hon har nog inget emot det iom att hon själv skriver om sin situation på bloggar och en massa olika communityn -
de kan man aldrig vetaFragile Flower skrev 2010-05-03 15:42:02 följande:TS, det är inte så att det är du som är mamman som det hela handlar om? -
inte vad jag vet så har hon inte de. så du kanske länkar till nån annnanRocktroll skrev 2010-05-03 16:05:09 följande:Annars hade hon väll sagt åt dig att inte lägga dig i. Hon har ju varit offentlig med sin situation själv så. -
nä, de var ju så dåligt skrivet sa ju ni för en stund sedan.Rocktroll skrev 2010-05-03 16:08:45 följande:Det är inte särskilt troligt då du beskriver människan i detalj. Kanske dig vem vet som sagt. -
men ingen vet att jag skrivit här. sen allt de jag skrivit är ju de soc sagt till henne. sen så har ju soc bara sätt denna tjejen en gång i månaden med hennes son just innan hon och sonen åkte till nått föräldra hem
-
tycker att soc skulle rycka in när föräldrarna sitter hemma och super när barnet är ett år. och alla däckar så att mormor får komma och hämta barnbarnet. men den mamman får ju behålla barnet
-
Men förklara detta då, varför ringer dom inte när dom sagt att dom ska ringa? Varför berättar dom för sonens pappa vart dom är? Och varför får dom inte komma hem nu för att dom är inte misstänkta längre.
-
kan bara till lägg att jag hatar soc här. man vågar ju fn inte skaffa barn när man bor här.
-
jag om dom inte är misstänkta för misshandel längre ska dom ju få åka hem eller hur? men de får dom inte. sen de att dom berättat för mammans ex att hon är där nere igen är bara fel. sen att soc inte ringer dom när de är dom som sagt att dom skulle ringa idag på förmiddagen.
-
jo, men dom har bara tagit de ena bernet men han ska också komma hem. familjehemmet är ju på vår sida.MikuAndSaraLi skrev 2010-05-14 23:56:45 följande:Oftast tar socialen bara barnen om dom SER att föräldern verkligen inte klarar av det, bor i olämplig miljö eller helt enkelt inte BRYR sej.
Det är ju för barnets bästa (oftast - finns ju gränsfall där föräldern faktiskt inte HAR gjort något fel eller misskött sej på något sätt och ÄNDÅ fråntas barnet för att någon eländig sate anmält och vittnat om massa skit osv osv) som dom placerar det hos någon annan. -
nä, men han ska de. de säger familjehemmet med eftersom pappan inte bryr sig om sonen, och han tycker att han är ful för att han är så lik sin mamma. sen har han ju skrivit att han skulle kunna mörda mamman, vad kan han inte göra med sonen då eftersom han är så lik henne?SaramedM skrev 2010-06-01 14:42:48 följande:Finns det ett beslut på att han ska hem eller är det nått ni säger bara?