Uppfostrar inte du ditt barn?
Efter att ha läst lite olika trådar så är det en sak som slagit mig många gånger, nu senast pga viss respons på vegetarisk mat till bebisar.
Vissa saker är helt tabu och fruktansvärt att utsätta sina barn för, i alla fall om man ska tro fl. Det är saker som just vegetarisk mat, sötsaker och religion (islam verkar vara det som väcker starkast känslor) som ofta får det att hetta till.
Ni som tycker det är så fruktansvärt att "neka" sina barn kött eller uppfostra dem inom islam, till er har jag en fråga;
- Uppfostrar ni inte era barn? Försöker inte ni påverka dem att bli den sortens människor ni tycker om och lära dem era åsikter om rätt och fel?
Jag ser inte skillnaden. SJÄLVKLART ger jag inte min dotter kött eftersom jag själv är vegetarian. SJÄLVKLART kommer jag "pracka på" henne mina åsikter om köttindustrin, SJÄLVKLART hoppas jag av hela mitt hjärta att hon kommer resonera precis som jag angående det!
Vad är det som är så fel med det? Är det inte det som är grejen med att vara förälder, att jobba för att få sina barn till bra människor med värderingar man själv gillar?
Säger ni aldrig nej när erat barn vill ha något, eftersom barnet redan i förskoleåldern måste få ta sina egna beslut?
Hjälp mig att förstå vad det är som är så fruktansvärt.