• Karro midsommarbrud

Att få kontakt med sin döda pappa

Jag skulle så gärna få kontakt med min pappa som dog i september. Han fick en hjärnblödning och dog 12 timmar senare. Han tappade talet och jag och min bror satt och vakade hos honom utan att han kunde säga ett ord till oss. Det plågar mig så att bara vi (jag och brorsan) satt och pratade med honom och han kunde inte säga nåt. Han var vaken hela tiden och jag såg på honom att han ville säga så mycket.
    Nu till min fråga:
    Vet ni någon som kan få kontakt med andra sidan? Skulle så gärna vilja ha tag på någon som kan hjälpa mig.
    Finns här någon som själv varit i kontakt med någon avliden..?
    Tacksam för svar
    Hälsningar Karro som saknar sin pappa

• Svar på tråden Att få kontakt med sin döda pappa
  • Lovasraramamma

ett medium kanske?

för många år sen hörde jag nåt om att de helst skall ha gått 2 år innan man försöker ta kontakt. men vet ej hur de är med det.

min pappa är oxå död men vet ej om jag skulle våga eller ens vilja ta kontakt. jag e för feg...

• Björkeli

Oh... *Kramar om dig länge*

4 dagar innan min pappa gick bort, så slutade han att prata. O precis när han gjorde detta, försökte han säga något till mig en sista gång... O jag hörde inte vad han ville få fram! Så jag förstår dig.

Min faster var i kontakt, vet ej exakt vart hon vände sig, där hon fick hälsat från min pappa att han hade det bra och skulle se oss när vi fortsatte o leva våra liv. Har ingen kontakt med henne längre, så jag vet inte så mkt kring detta.

Stor kram på dig!

• Karro midsommarbrud

Tack för kramarna.. Det känns i a f bra att ni är så gulliga..

Björkeli
    Vad hände med din pappa? Var han sjuk?
    Kramar till dig och beklagar..

• Björkeli

Karro: Han hade en elakartad hjärntumör som han levde med i 14mån. Den slog ut hans funktionerna efter hand. Är tacksam att han fick behålla sitt tal så länge, det måste jag säga. Men det är inte alltid så lätt att hitta något positivt i dessa situationer...

Det jag försöker tänka på är att jag fanns där, jag var jämte honom. Precis innan han gick bort, var jag om min syster inte hos honom. När vi kom fram till honom gjorde han konstiga ljud. När vi berättade att vi alla var samlade, att jag o min syster var hos honom...så somnade han in. Jag gav det jag kunde, precis som du o din bror har gjort för er pappa.

Jag tror att det vill säga hur mkt de älskar oss, hur gärna de vill vara oss nära...

• snobben

ohh, skulle vilja få kontakt med min pappa som dog plötsligt för ett och ett halvt år sedan, det har hänt en del saker som jag tror på att han visat sig för oss anhöriga.

TS beklagar verkligen sorgen, det är så svårt och tungt.

Kram

• Karro midsommarbrud

Björkeli
    Tänker också så, att jag är glad och tacksam att jag fick vara hos honom hans sista timmar. Det gör så ont bara, att aldrig mer få höra hans röst
    Kramar

snobben
    Vad tråkigt med din pappa, beklagar sorgen, Kramar

• NovaLi

Gör en privat sittning hos ett medium. Det behöver inte ha gått nån viss tid. Men kom ihåg bara att du kan aldrig vara garanterad att det blir just din pappa som kommer...som medium kan man inte bestämma vem som ska komma.

Vart bor du nånstans? Kanske jag vet nåt seriöst medium i närheten. Du kan ju skriva det i ett pm om du inte vill skriva det här

• Mirris

Min kompis var hos ett medium nån/några månader efter att hennes mamma hastigt gått bort!
    Hon fick kontakt med sin farmor, men inte med sin mamma. Mediet sa att det gått för kort tid sen döden.. själen/anden hamnar (enligt mediet) i nån slags chock som tar ett tag att ta sig ur.
    Så hon rådde min vän att återkomma om nått år igen...

Svar på tråden Att få kontakt med sin döda pappa