• BillyX

Är du en fegis vad gäller nya situationer/utmaningar?

Det är jag! Jag ska köra bil hem från Arlanda imorgon och jag är så orolig eftersom jag dels är ovan vid att köra och dels aldrig kört den sträckan ensam! Jag är absolut en sådan som oroar sig och krånglar till saker mer än som behövs, vad gäller vissa situationer.
    Hur är du, överlag? Om det varierar så får du tänka dig att du ska göra något du aldrig gjort förut - hur känns det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du en fegis vad gäller nya situationer/utmaningar?
  • Kazeer

Jag tycker inte om nya, obekanta situationer. Jag tänker mycket på vad som ska hända, vad som kan gå fel ... och sedan blir det oftast väldigt bra och är dessutom roligt.

Jag tror att jag har ett ganska stort kontrollbehov och jag vill gärna känna att jag behärskar det jag ska göra, vilket inte alltid är möjligt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • alvaereva

Jag skulle nog säga att jag är en fegis men kanske är jag inte det när allt kommer kring.

Vi har just sålt vår lägenhet i Södertälje och har ingen annan att flytta in i där i staden vi har tänkt bo i, Göteborg.. Vi är ändå ett gift par med ett barn!
    Tack och lov har vi familj vi kan bo hos sålänge men jag tycker ändå det är en nervkittlande grej att faktiskt inte veta vart vi hamnar eller hur lång tid det ska ta tills vi hittar något eget...

• Maggis

Feg och feg...
    Jag blir ofta nervös och oroar mig inför okända, nya situationer men jag genomför det ändå. Och i de allra flesta fall så blir det hur bra som helst.

//Maggis
  • Anna o Leia

Jag älskar utmaningar så jag skulle nog inte kalla mig feg. Jag kan tycka att det pirrar i kroppen på ett kul sätt när det händer nåt nytt

• Stinky

Nej, det kan man inte påstå att jag är. Däremot så tycker jag att det är väldigt spännande med nya utmaningar, för man vet ju inte vad som kommer att hända. Så visst kan det pirra till i magen.

• Mimmi P

Japp, jag är en kontrollmänniska och vill veta precis var jag ska, hur det ser ut där, vad som kommer hända osv.

"Roliga" saker som att köra gokart med kompisar ogillar jag, vet att det är jättedumt och att jag missar massor men om jag inte vet att jag är bra på nåt då vill jag absolut inte testa med en massa människor runtomkring mig. Spelar ingen roll om det bara är för skojs skull och att det är mina kompisar. Följer gärna med på sånt men blir skitsur om nån propsar på att jag ska delta. Kan dock testa sånt om jag är själv eller om bara min man är med.
    Efter att jag börjat jobba har jag dock varit tvungen att släppa en del på kontrollen, för att kunna utvecklas på jobbet har man ju varit tvungen att ge sig på nya saker.
    Mest utvecklande har det dock varit att bli mamma! Där kan man verkligen snacka om att inte kunna ha kontroll. Läskigt men oerhört givande och utvecklande (ja, på fler sätt än så givetvis :) ).
  • BillyX
    Mimmi P skrev 2010-04-30 18:31:14 följande:
     Efter att jag börjat jobba har jag dock varit tvungen att släppa en del på kontrollen, för att kunna utvecklas på jobbet har man ju varit tvungen att ge sig på nya saker. Mest utvecklande har det dock varit att bli mamma! Där kan man verkligen snacka om att inte kunna ha kontroll. Läskigt men oerhört givande och utvecklande (ja, på fler sätt än så givetvis :) ).
    Jo, jobbet tvingar mig att ta mig an nya utmaningar hela tiden... Särskilt ta konflikter med människor då jag jobbar med kunder.
    Fattar inte hur jag nånsin ska klara av att ha barn... kommer ju gå på nålar jämt och oroa mig!
  • Pimpinellan

Numer är jag fegare än fegast. Förr vågade jag det mesta. Har blivit sån p.g.a omständigheter. Kör inte ens bil på motorväg längre.

• Anova

Jag är en "utmaningsjunkie". Jag tycker verkligen det är skitkul att utsätta mig för nya situationer och trivs med att träffa nya människor och prova på nya saker.
    Just nu sitter jag (+ några till) ansvariga för ett LAN, det är något jag aldrig gjort förut.. Det är lärorikt och absolut en utmaning.

• BillyX
    Pimpinellan skrev 2010-04-30 20:37:59 följande:
    Numer är jag fegare än fegast. Förr vågade jag det mesta. Har blivit sån p.g.a omständigheter. Kör inte ens bil på motorväg längre.
    Usch jag kommer nog bli så också... Har en faster som slutade köra bil när hon fick barn, inte ens nu när de är tonåringar kör hon. Jag vill INTE bli sån... men är så otroligt harig.
  • Lingling11

Nej, anser mig inte vara en fegis. Visst kan jag sitta och oroa mig för vissa saker, men tillslut kommer jag till tanken att "ah, skit samma, det är bara att satsa" :)

• Atamon

Handlar det om grejer som TS beskriver, köra bil på okända vägar eller andra saker som jag själv ska klara av, då är det inga problem fast det är så klart att jag kan gruva mig en del innan. Handlar det om utmaningar i grupp, sk "roliga" saker Mimmi P beskriver då brukar jag vägra, men det handlar mer om att jag inte tycker om kollektiva saker än just själva utmaningen.

• Zawadi

Nej, jag gillar utmaningar! Det finns tillfällen då jag fegar ur, men då finns det en välgrundad orsak bakom. Blir jag skraj inför någonting så försöker jag att inte tänka så mycket (ibland lättare sagt än gjort) och bara kastar mig in i det hela - det får bära eller brista. Oftast bär det.

• Suzy QX

Nope. Är nog lite av en bära eller brista person. Tror på ödet och vill det jävlas så gör det så oavsett.

Om hundra år är vi alla död ändå.

• Eisa

Jag är beroende av utmaningar men vet inte om jag egentligen mår ultimat bra av dem. Mitt sätt att leva är att hela tiden vara på gränsen till vad jag klarar av. Alltid lära nåt nytt osv. Fast det kan innebära sömnlösa nätter och tandagnisslan.

• Anton Chigurh

Nä, fast det finns saker jag inte skulle ge mig på. Bada i en flod full av utsvultna pirayer är förmodligen en utmaning jag skulle avstå.

Hoppa fallskärm däremot !!!!!  Jomen. Skitkul.

Det är bättre att bli rannsakad av 12......än buren av 6
  • Butterscotch

Nej, det tycker jag inte att jag är. Jag brukar inte gå och oroa mig för saker och ting i allmänhet. Visst kan jag känna mig lite nervös om jag t ex får nya ansvarsområden på jobbet men det är ju ingen anledning att banga.

Svar på tråden Är du en fegis vad gäller nya situationer/utmaningar?