Inlägg från: bakeacake |Visa alla inlägg
  • bakeacake

Hur skulle du reagera om du blev serverad det här??

Du blir serverad en matbit som ser ut och smakar exakt som grillad oxfilé. du frågar vad det är och du får reda på att det är val. hur reagerar du???

• Svar på tråden Hur skulle du reagera om du blev serverad det här??
  • bakeacake

haha, jag tycker val är sjukt gott.. äter de jämt när jag kommer till Norge.. men mina vänner blir så arga på mig..

• bakeacake
    Smultron ett skrev 2010-04-30 19:17:09 följande:
    Skulle blivit arg.
    varför? för att den du är på middag hos vill bjuda dig på nått speciellt?
  • bakeacake
    Soul skrev 2010-04-30 19:16:26 följande:
    Jag skulle bli upprörd. Det finns vissa saker man inte serverar utan att prata med sina gäster först. Val, gåslever, kalv ... Det är kontroversiella maträtter och för mig är det oförståligt hur man kan vilja riskera att göra sina gäster upprörda. Sen är jag uppfostrad till att vara tacksam mot de som bjuder mig på mat oavsett vad det är och hur det smakar, men i det här läget hade jag haft väldigt svårt att dölja min avsmak.
    är kalv en kontroversiell maträtt? det visste jag inte.. vi äter kalv vääääldigt ofta..
  • bakeacake
    Anna o Leia skrev 2010-04-30 19:45:07 följande:
    Jag hade blivit riktigt förbannad eftersom jag är emot valjakt och anser att valar inte är något vi ska äta..
    ok.. jag tycker det är fel att jaga val, men det är fortfarande förbannat gott.. vad gör de för skilnad när valen redan är död??
  • bakeacake
    Anna o Leia skrev 2010-04-30 19:52:39 följande:
    Jo precis, och någon har ju dödat den..Den som serverar valen har ju köpt köttet av dom som dödat en val, ellerhur? jag hade definitivt inte ätit upp det(snarare spytt).. Det hade tagit lika hårt på mig som om de helt plötsligt hade sagt att det var människokött vi åt
    Nej, jag tror att dem köpt det i en butik som i sin tur köpt det av en distrubitör som i sin tur köpt det av den som dödat valen... fast människokött kanske är gott, vad vet vi..? :)
Svar på tråden Hur skulle du reagera om du blev serverad det här??