Inlägg från: Snartmami |Visa alla inlägg
  • Snartmami

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Faber skrev 2010-10-15 20:55:15 följande:
    När du kommer med bättre argument än *Gäsp*
    Behöver jag inte, det finns fler kunniga än jag här som kommit med precis mina åsikter. Och endå verkar du inte ge upp..
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:04:22 följande:
    Så du är emot licensiering?
    Nej, jag vill ha licens på ALLA djur. Katt, hund, kanin, häst, fisk. Allt.

Men för att återgå till licensering av hundar.
    Att bara licensera vissa raser är ju helt idiotiskt, då kommer de bara att göra monster av andra hundar.
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:12:31 följande:
    Jag har inte specificerat vilka jag vill ha licens på så det håller inte som argument för att angripa mitt förslag.
    du anser ju att en liten chihuahua inte behöver licens?
    Jag tycker inte att vi ska licens för att skydda människor. Licensen behövs för att skydda djuren!

De djur som gör illa människor är illabehandlade av människor. Ingen föds elak eller ond.
  • Snartmami
    Modgun skrev 2010-10-15 21:12:36 följande:
    Hade vi inte ett rasförbud i Sverige tidigare?
    Och det gick ju bra *not*

Men du har helt rätt. Att bara licensera en hundras är rent ut sagt dåraktigt. Finns bra många fler hundraser världen över som är bra mycket "farligare" än apbt.
    Jo, sen så är det ju som tidigare sagt folket det är fel på inte hundarna. FÅr jag inte licens på de "farliga" raserna så skaffar jag mig en jämte, tax labbe. Ja vilken ras som helst blir elak efter tillräckligt med misshandel och vanvård. För det är i 99% av fallen vad som ligger bakom hundarna som bits (eller skada/sjukdom!)
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:17:32 följande:
    Tråden handlade om hundars farlighet gentemot människor. Det sista är bara svammel. Klart ingen föds elak eller ond, än mindre ett djur som inte kan begripa sådant. Däremot finns det både människor och djur som föds med och/eller förvärvar egenskaper som gör dem direkt olämpliga i det offentliga rummet.
    Men vad konstigt... Jag har en Staffe som blev påflugen av golden i sommras som bet henne och vad gjorde min staffe? Ingenting hon gick därifrån. Snacka inte om att de är olämpliga. Alla som kommer innanför min dörr går härifrån med en helt annan syn på dessa "olämpliga och farliga" hundar.

Min staffe pussar min bäbis varje dag jag får nästa bli irriterad på henne för att hon pussar honom så mycket.
    Medans min kompis Lhasa Apso aldrig i mitt liv skulle få komma i närheten av mitt barn. Är jag knäpp eller har hundarna vuxit upp i olika lämpade hem?
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:29:45 följande:
    Som alla andra antar jag, en blandning.
    Jag grundar då mina åsikter på Fakta. Erfarenhet, Kunskap.
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:31:54 följande:
    Vi pratar i generella ordalag, din Staffe kan mycket väl vara världens snällaste men det håller inte som ett generellt påstående.

"Jag har träffat 6 Stövare, alla var snälla ergo alla Stövare är snälla." Det är ett logikfel.
    Men snälla.. lyssnar du inte på vad folk tidigare sagt?

Amstaff, Staffe och Bullterriern är framavlade i fattiga trånga samhällen där det inte fanns något utrymme för aggressivitet mot människor. Det är OVANLIGT med rensasiga av dessa raser som biter människor.

Staffen kallas inte för the nanny dog utan anledning...http://www.ssbtk.net/8815/Historia

Läs på och kom med fakta, inte vad du läst på aftonbladets löpsedlar.. 99% av dessa hundar är inte renrasiga.
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:34:39 följande:
    Är det inte en blandning? Erfarenhet är det enda som det krävs att vara hundägare för. Fakta är något helt annat.

frågan var:
    Vad baserar du dina åsikter på? irl händelser eller ett gäng tonårsbrudar, tant agda 85 eller någon trevlig "dra alla över kanten person" ?

Ditt svar blev som alla andra blandat.
    Det tolkar jag som att du använder dig av en bladning av påståendena.

Ja du ska ha vara hundägare till en av dessa hundar för att ha erfarenhet och veta vad du pratar om. Kunskap får du också genom att arbeta med en sådan hund.

• Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:42:27 följande:
    Jag har inte hämtat min information där.
    Nä, det är där du SKA hämta den. Där kan de mest om just den rasen och ger den ärligaste bilden.
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:52:00 följande:
    Vilket jag också gör för kvällen.
    Snälla kom inte tillbaka förän du vet vad du pratar om...
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:55:05 följande:
    Ska jag hämta den på Aftonbladet? Det var nämligen just vad du sade, tack för tipset.
    Du är rolig du, jag skickade väl bara med en länk?
    Kan skicka den igen om du inte läste ordentligt http://www.ssbtk.net/8815/Historia
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:57:15 följande:
    Men det sista var Aftonbladet.
    ja då missuppfattade jag ditt svar.

Men kan du inte komma med ett lite mer speciferat svar än att dina åsikter kommer ifrån blandade poster? Kan du inte komma med bättre så lutar det nog mot aftonbladet trots allt...
  • Snartmami

bekantas släktingar.. ? känns ju väldigt seriöst när du inte ens vet om du träffat en renrasig pitbull.. Var dera hundar renrasiga? Vet du inte det så kan du ju droppa diskussionen direkt.

• Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 22:20:26 följande:
    Bekanta och släktingar inte bekantas släktingar. Säg mig har du körkort?
    Vad har om jag har ett körkort med saken att göra?
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!