• RiNan

Skulle ni besöka ett barnvänligt café om det fanns i Västerås?

Jag vet att jag har saknat det och gör det fortfarande och tänkte nu kolla om det finns fler som mig! Tacksam för så många svar som möjligt. Skriv gärna lite tankar och åsikter om det hela också.

Detta handlar om ett café som är riktat till vuxna som vill umgså och fika i varm och skön miljö utan att känna sig i vägen bara för att man har barn. Finns ingen "förvaring" av barn men det finns lite olika saker som fångar barnets intresse så att den vuxne ska kunna slappna av mer än på vanligt café. Samt bättre planering av utrymmen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 11:59
    Ni som svarar nej, skriv gärna varför. Bra att veta Det är skillnad på "nej, går inte på café" och på "nej, jag har inga barn så jag fikar heller någon annanstans"

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni besöka ett barnvänligt café om det fanns i Västerås?
  • Weezy

Absolut.. finsn på flera platser i landet redan dock inte i v-ås...

stog om det i " Vi >Föräldrar " tror det va förra el förförra nummret.. Dock på annan ort..
    Tror att det var det som va tanken med alla de här innomhus lekplatserna förutom att det är dyrt stort och ganska opersonligt och omysigt!

Vår Älskade Dotter Linnea Föddes 09-12-07
  • RiNan
    Weezy skrev 2010-05-02 11:45:31 följande:
    Absolut.. finsn på flera platser i landet redan dock inte i v-ås... stog om det i " Vi >Föräldrar " tror det va förra el förförra nummret.. Dock på annan ort.. Tror att det var det som va tanken med alla de här innomhus lekplatserna förutom att det är dyrt stort och ganska opersonligt och omysigt!
    Ja men eller hur? Jag gillar att gå till busborgen med ungarna och någon mer förälder men ibland vill man bara gå på ett café och mysa men man känner sig ofta i vägen om man kommer med barn eller om man gud förbjude behöver amma.
  • Anova

Nej, jag som barnlös går hellre på caféer där det inte finns barn eller under tider då föräldrar/barn inte vistas i lokalen (ett av mina stammställen har ofta föräldrar där under dagtid, jag går dit på kvällstid eftersom de har öppet till 24 på t.ex. fredagar).
    Jag går på café för att träffa vänner och prata.. Det är svårt med stojande barn omkring.

• therese8379

Kommer ev öppnas ett i vår 2011=) i västerås..

• hannis

Nej, jag går inte på cafe och absolut inte i Västerås.

• Javah

det fanns ju ett förut, Mamma mu eller vad det hette?  Men de gick i konkurs, kanske var de lite före i sin tid för det finns nog fler "lattemammor" nu än då. (typ...-00-02 någongång?)

Nu är mina barn såpass "stora" att jag hellre väljer ett "vanligt" fik eftersom jag inte är så mycket för...barn Men om jag hade pyttisar hade det uppskattats.

• RiNan

Tack för era svar! Funderar dock mest på er folk som har barn nu än ni som inte har barn eftersom det är rätt givet att folk utan barn föredrar ett "vanligt" café

• RiNan
    therese8379 skrev 2010-05-02 14:55:49 följande:
    Ska du öppna ett?
  • RiNan
    therese8379 skrev 2010-05-02 14:55:49 följande:
    Jaha! Du är vän med sarah!
  • oktoberlycka83

Såklart så tycker jag att det vore trevligt med ett café där det är helt ok att lillfisen sitter och härjar lite utan att alla blänger på en.
    Däremot så har jag själv lite svårt för folk man inte känner som ammar helt öppet framför en när man sitter och fikar/äter.  Jag har själv ammat och fattar att behöver ungen mat och inte tar flaska så måste man liksom. Fler amningsrum skulle va en bra idé. Kanske vore något att ha på cafét?

• Belleles

Ja om det fanns ett så skulle jag nog gå ibland. Ni som föredrar att gå på barnfria har ju andra alternativ.

Svar på tråden Skulle ni besöka ett barnvänligt café om det fanns i Västerås?