• Gurkan

Puppp efter förlossningen?

Hej!

Någon mer där ute som haft diagnosen puppp i sin graviditet?
    I så fall kanske ni kan hjälpa mig!
    Hur lång tid efter förlossningen kan det hålla på att klia?
    Direkt efter blev jag bättre men nu den sista veckan (två veckor sedan jag födde) så har jag fått plitor och utslag och det kliar och kliar och jag fortsätter äta min tavegyl.

Vad kan läkarna göra för att få det att sluta?
    Täntke jag skulle ringa vårdcentralen imorgon men först måste jga träffa dem och så måste de remittera vidare mig till Hud för på min vårdcentral har de aldrig hört talas om tillståndet innan och det tär ju sin lilla tid och därför tänkte jag slänga ut frågan här först!

• Svar på tråden Puppp efter förlossningen?
  • Gurkan

Puttar på

och ber om ursäkt för stavfelen i trådstarten!

• Sar

Jag hade det nog i nästan 2 veckor efter förlossningen (kom dagen efter). Slutade inte förrän jag fick kortisontabletter och det vill man eg. inte ge eftersom barnet inte får amma och jag hade 2 prematurer. Jag var totalt täckt av utslag förutom på ansiktet och händerna.

• Gurkan
    Sar skrev 2010-05-04 00:29:15 följande:
    Jag hade det nog i nästan 2 veckor efter förlossningen (kom dagen efter). Slutade inte förrän jag fick kortisontabletter och det vill man eg. inte ge eftersom barnet inte får amma och jag hade 2 prematurer. Jag var totalt täckt av utslag förutom på ansiktet och händerna.
    Så man får inte amma när man tar kortisontabletter?
    Det lät ju heller inte så roligt... att avbryta amningen nu känns ju inte alls skoj.
    Men tack för ditt svar!
  • Sar

Jag tror det var 2 dagar jag inte fick amma, sedan gick det bra. Men detta var 5 år sedan snart så det kan ju ha ändrats!
    Se till att du får hjälp, jag hade ju en rätt svår form, fick febertoppar etc. och då blir det även svårt med orken.

• Gurkan

Tack igen!

febertoppar! Och jag som tyckte jag hade det jobbigt men febern slapp jag! Fy för feber och den helvetiska klådan.

• tvillingmamma007

Jag åt kortisontabletter ca 1 vecka innan förlossning samt 2v efter . Jag ammade mna tvillingflickor  från dag 1 , på sjukhuset sade dom att det gick bra .
    Klådan fortsatte i ca 3veckor efter förlossning , främst på benen .

Svar på tråden Puppp efter förlossningen?