Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Hejsan,  nu har jag hittat hit också.
    Är i vecka 12 nu (11+3) och är fortfarande konstant trött, fler i samma sits??

• NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-05-03 08:37:42 följande:
    Nä det känns inte bra alls... usch... Det värsta är att Theo är på god gång att börja gå oxå. Han tar ett par steg och sen sätter han sig ner på huk. Men när som helst känns det som. Och tänk om jag missar det när jag är borta!!
    Vet känslan, var detsamma när jag började jobba heltid när Noah var 10 månader, missade en hel del av hans framsteg.
  • NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-05-03 08:47:33 följande:
    Är era bebisar pratiga nu? Theo har kommit in i prat SM tror jag Det är da da da da da!! på hög volym hela dagarna. Och "AH" säger han när han vill visa oss något. Man märker verkligen att han vill komunicera nu det är härligt
    Noah pratar ju väldigt mycket nu men han blev ju 2 år i mars...fast han var tidig med pratet, kunde fler ord (även 2-orsdmeningar) än genomsnittet vid 18-månaderskollen. *stolt*
  • NoahLeah
    Catt skrev 2010-05-03 09:43:49 följande:
    Hittat hit jag med. Ska försöka bli lite mer aktiv med skrivandet så att man kommer in i gänget! Läser ofta i alla fall ;). Har gått in i vecka 13 nu (12+1) så nu är 12 fulla avklarade, känns skönt men andas inte ut förren efter onsdag då vi ska på kub. Ska bli spännande och nervöst!
    Jag ska på kub på onsdagmorgon, skitnervös jag med.
  • NoahLeah
    Catt skrev 2010-05-03 09:50:05 följande:
    Usch ja, ska bli skönt när det är gjort, ser allt bra ut kan man ju njuta av att spana in bebben på skärmen. Ska också dit på morgonen vid nio, tur att det är tidigt så att man inte behöver gå och vänta en hel dag och hinna bli ännu mer nervös =).
    Ja, jag bara hoppas på bra reslutat annars blir det tufft att jobba till 22 efteråt.
  • NoahLeah
    Jojo 85 skrev 2010-05-03 10:41:45 följande:
    God morgon! (eller god förmiddag) Imorn fyller dottern 1 år o jag går in i v.12 Vet inte riktigt vad vi ska hitta på.. ska man göra nåt speciellt.. hon förstår ju iaf inte vad "fylla år" är, hehe. Det blir väl extra mycket fotografering. Annars ska hon döpas på lördag o ha 1 års kalas efter det. Förra grav läste jag att man skulle dricka röd mjölk (standard) men nu läste jag blå el grön eftersom dom innehåller d-vitamin oxå. Någon mer som läst om detta? Antar att jag börjar dricka grön (mellan) så fort dn röda är slut här hemma.
    Jag dricker sällan mjölk då jag är laktosintolerant, försöker däremot äta mer kalciumberikad sojayoghurt mm
  • NoahLeah
    Party of five skrev 2010-05-03 12:13:17 följande:
    Jag är laktosintolerant och dricker röd mjölk. Blev tipsad av en bekant som har svår laktosintolerans som också kan dricka den bra. Hon hade hört det av någon som jobbar på ett mejeri. Jag var så skeptiskt först, men jag får inga som helst besvär av den, trots att jag nu dricker mängder!! Jag har dille på hamburgare...
    Låter ju toppen, ska testa det.
  • NoahLeah

Imorse var jag och gjorde nupptest och fick bra resultat 1:1400, mao låg risk för kromosomfel..känns skönt.
    Allt annat såg bra ut och fick vara kvar på vecka 11?5, får se om det blir ngn ändring på RUL.

• NoahLeah

Hejsan, ledig idag och har en mysdag med sonen, även hunnit med ett utvecklingssamtal på dagis.
    Plutten är lite off idag, ligger mest i soffan o ville inte ha lunch..däremot gick bulle o mjölk bra. Hoppas inte det är ngn magsjuka på g.

Jag mår fortfarande illa till o från fast jag är i vecka 13 nu och har börjat få rejält ont i svanken efter ett par timmar på jobbet, känns som det kommer bli en tuff graviditet.

• NoahLeah
    PennyJenny skrev 2010-05-07 14:07:09 följande:
    Idag mår jag inget vidare :( Har fått reda på att min pappa kanske har lungcancer idag. Han vet inget ännu, det är bara jag som vet i hela familjen (arbetar inom vården och fick svaren till jobbet idag och jag fixar inte säga det) Fan... Jävla fan fan fan!! Tänkte ändå så sent som igår att "Gud vad jag är lycklig. Men det förvånar mig inte om det kommer nåt hemskt snart". Jodå... klart det gjorde det :( Pappa kommer få sitt svar av sin läkare på måndag. Hela jag gråter inombords, fattar inte hur jag ska klara hela helgen och låtsas som ingenting :( Vill inte berätta idag för det finns ingen han kan vända sig till med alla frågor han säkert kommer få. Vet inte om jag gör rätt eller fel, men just nu känns det som det rätta beslutet att hålla svaret för mig själv. *Ledsen*
    *kramar om*
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2