Inlägg från: ID blir 3 |Visa alla inlägg
  • ID blir 3

BF November,2010 DEL 2

Hej alla.
    Jag läser vad ni skriver men får aldrig tid att skriva själv.
    Vi ska på ul 3/6 och bara längtar. Har inte gått upp i vikt någoting så det oroar mig lite. Jag äter som det ska, dock äter jag mycke nyttigare nu för jag gillar ingeting som har socker i.
    Jag har kännt av bubbel i magen.
    Fick av gyn att min cellprover har vissa cellförändraingar och det orar mig mycket också. Är det någon mer som har haft det.

• ID blir 3

Tack till de som har lugnade ord, det hjälper. Hoppas på svara snart men det är köer inom våden så jag kommer säkert vänta en till 2 veckor inann jag får undersökning.
    Till er som har ont så har jag också det mer de dagar som jag sitter hemma och pluggar, för mig hjälper det jogga för gravida och promenader.

• ID blir 3

Hej alla!
    Idag var vi och kollade hur det ser ut med mina cellförändringar och det verkar som de är lätta, Doktor sade att jag inte ska oroa mig i allafall och det känns skönt. När hon berättade att vad hon skulle göra så hålla jag på att svimma, så jag fick ligga ner, tror hon tyckte synd om mig lite och var desutom helt underbar läkare så visade hon oss snabbt bebis på ultaljudet och där var den en liten med alla kroppsdelar på plats och hjärtat tickade på. Vi var så glada att se den.
    Bilen gick igenom och nu är det redo att säljas, så det var en bra dag.
    Var kollar ni på barnvagnar?
    Hur är det mer er?

• ID blir 3
    Marinero skrev 2010-05-24 19:29:14 följande:
    Vilka bra nyheter! Jag hade cellförändringar en gång med men det försvann av sig självt. Mysigt o se bebben, vilken vecka är du i nu? Jag ska köpa vagn på mypram.de.
    Hoppas att de försvinner av sig själv men det känns så skönt att de är noga av att följa en. Jag gick in i v 17 idag. Vilekn v är du i?
    PennyJenny skrev 2010-05-24 19:30:02 följande:
    Vad skönt att höra :) Jag själv fick en bit "knipsad" för ett par år sedan då de misstänkte cellförändringar men sen kom svaret att det det var bra. Och cellförändringar ÄR ju inte cancer, även om man tänker så (det gjorde iaf jag). Skönt att bebis mår bra :)..........Imorgon är det bara 1 vecka kvar till RUL. Går in i v18 imorgon Säger nog det varje vecka nu men shit vad tiden går fort nu. Idag har jag haft massor av sd Ska lämna urinprov på jobbet imorgon, se om man kanske har en urinvägsinfektion eller nåt. Bebis har iaf hälsat flera ggr idag :) Konstigt, först känner man typ ingenting och sen *poff* så känner man jätteofta (eller... ja, allt är ju relativt hahaha)
    Det är precis så jag tänkte när man fick det brevet hem, man såg en fruktasnvärd liv för vårt barn men som tur är så har vi det bra här och de kollar noga så det inte hinner komma sålångt.
    i har också Rul nästa vecka ser verligen fram emot det. Du är en vecka före mig i tiden.:)
  • ID blir 3
    Party of five skrev 2010-05-27 13:03:17 följande:
    Någon mer som är trött ännu? Jag är så trött hela tiden och får ingenting gjort. Orkar inte aktivera mina andra barn heller, eller ja, de äldre klarar sig ganska bra, men 1-åringen behöver ju lite mera. Ska till MVC på tisdag och kolla järnet. Är idag i v. 16+4.
    Jag är det också, börjar bli så trött på detta. Jag har nu varit hemma och gått och lagt mig varje dag vi 13. Hoppas det släper snart.
  • ID blir 3

Hej alla!!!
    hade RUL idag och nu fick vi se odentlig på den söta grodan som vi väntar.
    Vi fick se den snabbt för en vecka sedan och nu var den inte lika pigg som föra gång, men den vinkade till oss. Blev flyttad från 7/11 till den 2/11 så 5 dagar är ganska mycket. Nu är man helt plötsligt i v 19. Snart halva tiden. Man bara längtar. Snart ska man börja handla små söta kläder.

• ID blir 3

Hej alla!
    Jag skriver inte ofta men läser det ni skriver.
    Så kul att al är olika med graviditeten, jag vill bara kramas och pussas med mannen och han är helt underbar.

Jag måste fråga er en sak. Jag är lite känslig att alla rör mig på magen utan att fråga. Har ingeting emot alla nära vänner och familj så klart men nu i helgen hade vi fest och en av min mans arbetskamrater kände på magen fler gånger utan att fåga, varje gåpng bakade jag utan att säga någonting men det verkar inte han fatta att jag tycker att han inte har någoting med min mage att göra. Vad sägen ni? Hur skulle ni fixa detta och hur reagerar ni?

• ID blir 3

Mig gör det ingeting om vänner och familj gör det, men jag har inte mycket till relation till denna kille och jag tycker att det är jobbigt. Känner som sagt att han har ingeting med min mage att göra. Lite jobbigt att säga till han med, tycker han bordde märkt att jag inte tycker om det.

• ID blir 3

Hoppas att det går bra för pennyjenny håller alla tummar och tår.
    Jag har också börjat med järntabletter, det gick bara inte mer var så himla trött hela tiden och nu är det redan bättre.
    Hur mycket har ni gått upp?

• ID blir 3

Jag med, då är du ocks beräknad till den 2/ nov. Vad kul?

• ID blir 3
    popcornplaya skrev 2010-08-24 13:02:52 följande:
    Är det några mer här inne som kommer att föda på NÄL? Hade varit kul att veta om det är någon man ska hålla utkik efter när väl den dagen kommer, haha.

Igår gick jag in i v.28 känns typ som jag är sist här inne eller nått, alla har ju gått längre....... Gravidveckorna går alldeles för långsammt. Jag vill bara nå vecka 30 i alla fall just nu.
    Jag kommer och gå lite, har ite alltid tid att skriva.
    Jag ska också föda på NÄL men eftersom imorgon går jag in i v 31 så blir det nog svårt att få det att bli samtidigt.
  • ID blir 3

Undrar lite hur mycket har ni gått upp.
    jag går in i v32 imorgon och 8 kilo plus.

• ID blir 3
    kicki08 skrev 2010-09-07 11:35:50 följande:

Självklart finns det många pappor som skulle kunna vara hemma mer. Men det är inte det jag blir förbannad på! Det är dom jävla diktator fasonerna att försöka bestämma över folks privatliv! Nog finns det väl större problem i Sverige än att dividera om vem som tar ut mer eller mindre föräldraledighet?!
    Dom flesta Svenska familjer försöker faktiskt dela så gott det går. Och dom som inte gör det, so what!! Låt dom vara säger jag bara! Tröttsamma politiker!

Jag håller med, har de inte bättre saker att komma med så ska de inte blanda sig i familjer.
    Jag vill inte gå hemma men om jag inte får jobb nu så måste jag, då kan inte min man som  så gärna vill vara pappaledig vara det. Hade han varit tvungen att ta ut visa månader så hade aldigt vårt ekonomi gått ihop men jag jag har bara jobb med 20 000 innan skatt i månader så klarar vi oss och då får han gå hemma efter 12 veckor så mycket han vill.
  • ID blir 3
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-29 22:58:46 följande:
    Jag måste få gnälla lite..
    Jag vill bara åka tillbaka till sjukhuset, vill inte vara hemma mer Bara gråter hela tiden..

Grejjen är den att vi har lämnat bort William inatt, dels för att han ska gå på marknad imorn med sin faster och jag vill inte dra ut linus.
    Och då börjar mannens familj gnälla på mig med en gång, om hur i helvete jag kan lämna bort william när han behöver få bekanta sig med linus, (kan tillägga att min man jobbar inatt) och jag kände att första natten vill jag ha han hemma och inte vara ensam med båda barnen med en gång.

Sen sitter dom o snackar om hur dålig mamma jag är som skiter i William :/ Och jag bara orkar inte detta just nu. Har gråtit sen jag kom hem idag, och just nu vill jag bara åka tillbaka till sjukhuset och aldrig mer komma hem igen
    Ser nu att du har fått din söttnos. Grattis, för min del så hoppas jag att det kommer i veckan.
    Bry dig inte om din mans familj och vad de säger, det är du som är mamma och vet bäst. MIn mans mamma är likadan och bara gnäller på mig och andra för att hon ska få sig själv att känna bra när de i självaverket har misslyckat. Skit i det och se til att njuta av din bebis.
    Grattis ännu en gång.
  • ID blir 3

Jag börjar bli så trött att jag alltid vaknar vid 3-4 och inte kan somna om.
    Idag är min första dag övertid och ska till barnmoska, hoppas på ett snart slut.

• ID blir 3

Jag håller på att bli tokig.
    Jag har inga riktiga förvärkar som gör så ont, sammandragningar är det värsta jag har och det gnäller jag inte ens för. Jag har gått 5 dagar övertid. Desutom har jag åkt på en jätteförkylning som gör att jag inte kan sova äta eller någoting, hur fan ska jag orka om det kommer igång. När jag var hos barnmrska i onsdags så var jag öppen en och halv cm.

• ID blir 3
    popcornplaya skrev 2010-11-11 17:26:27 följande:
    Hej alla i tråden. Tänkte uppdatera lite om vad som hänt oss men håll det gärna borta från Facebook då inte alla vet än.

Jag har i alla fall varit med om dom värsta dagarna hitills i mitt liv. Det började med att jag fick åka in med ambulans till akuten i tisdags kväll. Konstaterades att jag hade dubbelsidig lunginflammation. Blev inlagd och mådde skit och hade jätte, jätte ont. På onsdagen så fick vi i alla fall göra ctg och ultraljud för att se att allt var bra med bebis och allt så bra ut.

Sen på natten tyckte jag att jag började få lite förvärkar som känndes lite mer och att det kom flera efter varandra, fick ringa på sköterska som kontaktade förlossningen som skulle komma ner och ta en kik. Medans vi väntade på att dom skulle komma så gick vattnet, då var klockan 20 över 1 på natten. När barnmorskan kom sen vid tjugo i 2 så kände hon på mig och jag var då öppen 5 cm. Efter lite dividerande så körde dom i alla fall upp mig i sängen till förlossningen. Då var klockan ungefär 2 på natten när vi kom in på rummet. Kvart över 2 kom min man äntligen också, han hade fått skynda sig rätt bra..... Då hade krystvärkarna redan börjat men jag försökte att bara andas igenom dom. 02:25 så var hon ute sen i alla fall.

Var inte världens roligaste att föda barn när man mådde som jag mådde men när våran dotter kom ut så var vi världens lyckligaste. Nu var våran familj fullbordad....... Lyckan blev tyvärr väldigt kortvarig.......... Det visade sig tillslut att våran dotter har down.......

Så nu i princip så rinner tårarna för det mesta, har panik för framtiden och allt känns bara skit. Har svårt att ens titta på min dotter, vill inte ta i henne än mindre amma. Mår även fortfarande fruktansvärt dåligt och får antibiotika intravenöst.

Så jag tackar så fruktansvärt mkt för era grattis men jag har svårt att känna att det är nått att gratta............

Skriv som sagt inget om detta på facebook.......
    Lider med dig men hoppas att du snart hittar styrka att ta hand om din flicka för hon behöver dig väldigt mycket. Förstår att allt detta måste kännas så frunktansvärt jobbigt. Kramar om.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2