• MissCh

BF November,2010 DEL 2

Toppen med ny tråd startad{#lang_emotions_smile}

• MissCh
    Min Engla skrev 2010-05-04 08:47:40 följande:
    Har ni börjat med mammabyxor? Jag har ett par jeans som fortfarande passar men kan inte knäppa överta knappen och alla leggings sitter så hårt över magen. Men så tycker man att det at tidigt än, köpte mina första mammabyxor med första barnet i v 22, så man jämnför med förra grav när man var liten och smärt
    Jag kör resårbandsknepet, det är jättebra! Jag har alla mina vanliga byxor, men fäster en resårsnodd som en ögla i hålet, och fäster runt knappen. Då blir de lite större precis där man inte kan knäppa, och får lite stretch, men sitter uppe. Sen har jag lite längre tröjor och tunikor på förstås, kort går inte. Ananrs är det ju så jobbigt när det är för tidigt med mammabyxor och man inte kan knäppa.

Jag har inte haft möjlighet att vara inne på ett par dagar, så jag har inte alls läst vad ni gjort och sagt under tiden, får kolla sen {#lang_emotions_smile}
  • MissCh
    Rosen skrev 2010-05-03 22:22:36 följande:
    i morgon eller övermorgon är jag i vecka 15+0 visst känns det härligt när man bytar vecka? alltså jag e snart i vecka 16 och knappt någon vet om min grav ännu. känns lite skumt faktiskt
    Jag är i vecka 15 eller 16, och ingen vet nästan heller... känns lite konstigt. Har inte sagt något på jobbet utom till chefen, och de flesta vänner vet inte heller. Men det blir nog om en vecka eller så tror jag. Vi har lite förändringar på jobbet som jag gärna vill ska vara ordnade först.
    När tänker du berätta?
  • MissCh

Frogster: läste precis allt - jag saknar ord! Jag önskar dig så mycket styrka och hoppas att allt ordnar sig på något bra sätt till slut. Kan inte fatta hur en person kan agera så, jag menar det har väl gått ett tag medan han vetat om det här.
    Förresten, har du någon annan familj som kan hjälpa och stötta dig på något sätt? Och ekonomiskt har han väl skyldighet att stötta barnet framöver?

• MissCh
    Marinero skrev 2010-05-04 16:49:28 följande:
    Idag va vi på UL och det va så mysigt Allt såg bra ut. Jag fick se hela bebisen fr alla möjliga vinklar. Såg ut som h*n sög på tummen vid nåt tillfälle med Storleken på bebisen stämde jättebra med tiden med, 12+5. Så vi fick se hjärta, magsäck, urinblåsa och hjärnhalvorna H*n sträckte på fingrarna och fötterna såg man oxå Det va jättekul för hon tog verkligen tid på sig och visade allt så mkt det gick att se. Så vi är LYCKLIGA
    Grattis, vad härligt!
  • MissCh

Helen C - hoppas att allt går bra och att du snart får lugnande besked! Kom ihåg att det är vanligt med blödningar under graviditeten utan att det är något fel. Håller tummarna för dig.

• MissCh

Frogster:
    Febertermometer är bra att ha från början. Filtar är bra att ha några olika, är väldigt användbart tycker jag. Skulle aldrig klara mig utan vagn! Sen underskattade jag kläderna första gången - några ombyten och sen får man väl lite tänkte jag. Fick ringa en kompis andra dagen på patienthotellet och be att hon åkte och köpte lite baskläder :)

Jag älskar att handla på loppis, det är billigare än Blocket och tradera och man kan hitta jättefina saker. Men på nätet är bra också. En del begagnatkläder och sen några nya fina man kan ha ibland funkar bra tycker jag. Jag skulle också köpa en spjälsäng, men där är ju smaken olika, och det beror ju på hur man själv och bebisen sover bra. Spjälsäng brukar man kunna fynda på blocket, och då är det bra att passa på att ta en som är inklusive alla tillbehör, annars upptäcker man snart att dessa är långt dyrare än sängen!

• MissCh

Jag tycker vagnen ser jättebra ut!
    Jag hade en liknande, fast Emmaljunga, förra gången, och de rejäla vagnarna är ju jättebra att gå på stan med etc, bra att lasta matkassar etc på. Nackdel att de är lite klumpiga att få in och ut ur bilen, men har du inte körkort är ju knappast det något större problem :)
    Själv kommer vi köra bil en del, liten bil dessutom så det blir till att hitta liten nätt vagn. Ska också kolla på blocket.
    Priset är ju också jättebra på "din" vagn.

• MissCh
    Catt skrev 2010-05-06 10:18:10 följande:
    Fogster, tvättlappar. Små handdukar från tex ikea. Kan användas till allt. Tuva var en kräkbebis så vi förbrukade dessa tvättlappar på löpande band. Fick åka och handla fler eftersom vi bara har tvättstuga en gång i veckan. Oj vad de gick åt. Hade sådana överallt. Perfekta!
    Håller med! Vi hade också dessa, perfekta.
  • MissCh
    Marinero skrev 2010-05-06 10:48:23 följande:
    Vi måste skaffa en combi! Blir trångt m två bilstolar i den vi har nu och vagn m.m.
    Kombi är toppen! För oss är det så dumt med bil, för vi har två stycken nu, men båda är tjänstebilar, en var. Min är en stor kombi, men den måste jag lämna in när jag går på mammaledighet, och den andra är en mindre bil, en halvkombi med ganska litet bagage. Men det går inte att byta tjänstebil mitt i en period, så min man får ha kvar den. Och vi har två barn innan också!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2