• Kavi81

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-06-23 16:53:24 följande:
    Fy fan Så jäkla orättvist! Stackars PennyJenny
    Visst är dom kunniga och duktiga. Men få stopp på en 2 cm öppen och buktande hinna i V 22 är svårt Det innebär totalt sängliggande. Och även om hon skulle grejja det så kommer det inte gå hela vägen förmodligen.
    Men man brukar väl säga att man kan klara bebisar som är födda V 24 nu va? Hoppas hoppas hon grejjar några veckor till. Klar man inte ger upp när man har en bebis i magen! usch
    Hej!
    Hoppas ni inte tar illa upp att jag gör ett inlägg i er tråd, ang PennyJenny. Har "träffat" henne i en tråd för oss med prematura sd och är själv i liknande situation fast jag har bf 15 okt och fortfarande een bit av livmodertappen kvar, men ligger sedan ett par veckor inlagd. I min förra graviditet åkte jag in i v, 25 och  var öppen 4 cm men genom 4 omgångar tractociledropp under 11 dagar + superstrikt sängläge (utan ens toabesök) på sjukhuset stannade bebisen till v. 36+5! Så det kan gå vägen hela vägen!

Hoppas av hela mitt hjärta att PennyJenny ska få göra er blivande novembermammor sällskap i november!! Lycka till ni andra oxå!
  • Kavi81
    kicki08 skrev 2010-06-29 17:38:54 följande:
    WOW! va härligt att du kom in Kavi81 och lyfte hoppet för oss om PennyJenny
    Vi tänker alla på henne varje dag härinne. Och hoppas att allt går vägen för dom.
    Jätteskönt att få en berättelse med ett lyckligt slut
    kram och tack
    Vad roligt att jag kunde inge lite hopp Glad!  Hoppas nu bara att både PennyJenny och jag själv får ett lyckligt slut även denna gång! Tvärtemot vad man tror är chanserna ganska stora att man går ganska många veckor trots att läget varit så kritiskt så tidigt, det är iaf vad alla 100-tals barnmorskor och läkare som jag träffat sagt till mig. Så vi håller tummarna för PennyJenny!
  • Kavi81
    popcornplaya skrev 2010-06-30 11:32:11 följande:
    Jag har inget jobb så det problemet har jag ju inte. Men att ta hand om hemmet och en 2 åring hela dagarna är nog nästan värre än ett jobb. Kan man bli sjukskriven från det? Tungan ute
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
    Förlåt att jag hoppar in här igen: men ja man kan faktiskt bli sjukskriven från mammaledighet (eller från att ta hand om barnen), dët blev jag pga sammandragningar och påverkad livmodertapp. Var hemma och sjukskriven i 5 veckor innan jag hamnade på sjukhuset, och då var juag sjukskriven både från de 50% jag jobbar  och från dde 50% jag tar hand om vår lille son. Och min man fick vabba och gör så fortfarande så länge de 60 vab-dagarna räcker.
    Lycka till Solig
  • Kavi81

popcornplaya: nej du har nog tyvärr rätt även om det är orättvist! som om det vore ett normaltillstånd att gå med ständig smärta bara för att man är gravid. lycka till och hoppas att det blir bättre när sonen börjar på dagis.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2