BF November,2010 DEL 2
kicki08 skrev 2010-06-23 16:53:24 följande:
Fy fan Visst är dom kunniga och duktiga. Men få stopp på en 2 cm öppen och buktande hinna i V 22 är svårt
Men man brukar väl säga att man kan klara bebisar som är födda V 24 nu va? Hoppas hoppas hon grejjar några veckor till. Klar man inte ger upp när man har en bebis i magen! usch
Hoppas ni inte tar illa upp att jag gör ett inlägg i er tråd, ang PennyJenny. Har "träffat" henne i en tråd för oss med prematura sd och är själv i liknande situation fast jag har bf 15 okt och fortfarande een bit av livmodertappen kvar, men ligger sedan ett par veckor inlagd. I min förra graviditet åkte jag in i v, 25 och var öppen 4 cm men genom 4 omgångar tractociledropp under 11 dagar + superstrikt sängläge (utan ens toabesök) på sjukhuset stannade bebisen till v. 36+5! Så det kan gå vägen hela vägen!
Hoppas av hela mitt hjärta att PennyJenny ska få göra er blivande novembermammor sällskap i november!! Lycka till ni andra oxå!
! Hoppas nu bara att både PennyJenny och jag själv får ett lyckligt slut även denna gång! Tvärtemot vad man tror är chanserna ganska stora att man går ganska många veckor trots att läget varit så kritiskt så tidigt, det är iaf vad alla 100-tals barnmorskor och läkare som jag träffat sagt till mig. Så vi håller tummarna för PennyJenny!