• nica83

BF November,2010 DEL 2

Idag kände min sambo en spark utanpå magen!! Jag som varit lite tveksam om det varit bebisen jag känner eller inte, så lägger han en hand där och bang en tydlig spark! Kotten måste ha kommit lite i kläm och blivit sur Vecka 15 nu för övrigt. Visst går tiden ganska snabbt nu???

- Lycklig mamma till J -
  • nica83
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-08 20:51:36 följande:
    Ååååh va mysigt! :)
    Ja väldigt mysigt! Men blev inget mer kännande på magen för vår 2årige son blev väldigt avundsjuk... Man undrar hur det ska gå när bebisen är här!!
    - Lycklig mamma till J -
  • nica83
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-08 22:07:40 följande:
    Kan tänka mig att det kommer bli en en del avundsjuka, kommer det nog bli hos oss med. Sonen är snart 3 år. Precis i all trots kommer bebis också, får väl se hur det ska gå, hehe
    Tell me about it... Min son är i tidig trots och otroligt envis (stenbock som sin far!!!) så varje dag testas tålamodet till bristningsgränsen. Förhoppningsvis vänder det innan bebisen är här.

Sonen var med sin mormor och morfar idag och satt och åt lunch brevid en annan familj på en restaurang. Familjen hade en bebis och då sa min lilla: "mamma har också bebis - i magen". Så han vet iaf vad som händer även om han låtsas inte bry sig
    - Lycklig mamma till J -
  • nica83

Idag har vi träffat och gosat lite med en treveckors tjej Såååå söt och hade glömt hur små de är. Hon låg i min famn och sov... Snacka om att man längtar mer nu tills kotten kommer ut. Sonen blev inte svartsjuk alls utan klappade lite fint på huvudet, men sen var han såklart mer upptagen att leka med storasyster till den lille som är en av hans bästa vänner...

Jag kommer köra på jeans och svarta långbyxor som bas, arbetar på sådant ställe där det inte passar jättebra med shorts exempelvis. När det är som varmast blir det kanske knickers av något slag, lite mer klassisk variant.

- Lycklig mamma till J -
  • nica83
    Party of five skrev 2010-06-06 15:07:09 följande:
    Jag känner inte mycket av bebisen alls, även om jag kände en månad tidigare med de andra... Hörde hjärtljuden i tisdags på mvc, så vet ju att den lever. Men jag vill också känna! Visst, kan känna av att den är där liiiite - men inga sparkar. Är idag i v. 18+0, så med tanke på att det är fjärde barnet borde man väl känna? Måste nog ha moderkakan så framme (de sa inget om moderkakan på ul:et. Ska på ul 24 juni, så då måste jag fråga om de inte säger. Då tänker vi också fråga könet!
    Du har säkert en moderkaka som ligger placerad så den dämpar allt och hörde du hjärtljuden så sent som i tisdags ska du inte oroa dig!! (men jag vet hur svårt det är, man blir ju orolig ändå, logiken fungerar inte direkt då )
    - Lycklig mamma till J -
  • nica83
    kicki08 skrev 2010-10-12 11:50:38 följande:
    Just ja! Jag måste oxå packa BB väskan! Har inte gjort det ännu. Och ingen säng är det uppe än heller... :-/ Herregud vad det dras ut på saker här. Jag hinner ingenting känns det som. Går ju in i V 38 imorrn
    21 dagar kvar
    Skönt att höra att det är en till. Fick lite småpanik av alla sammandragningar jag hade igår så halva BB-väskan är nu packad men spjälsängen står fortfarande i källaren! Har 24 dagar kvar
    - Lycklig mamma till J -
  • nica83
    kicki08 skrev 2010-10-19 14:04:45 följande:
    Har fått vila en stund när sonen vilar. Men det är 1 gång om dagen kanske 1½ timma. Men utan den stunden hade jag nog gett upp tror jag.
    Jag lider med dig. När man är gravid ska man väl sova en 10 timmar per natt ungefär så jag är imponerad att du ens tar dig upp på morgonen!! Hoppas det vänder snart!
    - Lycklig mamma till J -
  • nica83
    Jojo 85 skrev 2010-10-19 19:23:16 följande:
    Åh, Josefin klappade mej på magen o sa "bäis" (bebis) blev alldelas varm i själen. Min lilla sötis!
    Åh så härligt Min son är snart 3 vill inte känna på magen. Jag har nog tjatat för mycket för han tycker det är
    roligt att gå och spänna ut magen och säga "jag har jättejätte stor mage" "Jag har också en bebis i magen. Min bebis rör på sig - vill du känna?" "Min bebis har hicka...". Osv. Han är en liten teaterapa
    - Lycklig mamma till J -
  • nica83

Spännande för Kicki08 och Williams mamma! Hoppas ni snart har era små ♥-an!!

Här sitter jag och myser genom att gå igenom sonens gamla bebiskläder!! Små små bodys i storlek 44 får ju hjärtat att brista. Förhoppningsvis kanske kroppen längtar extra efter bebis och ser till att dra igång något nu?!

- Lycklig mamma till J -
  • nica83
    MammaDeborah skrev 2010-10-20 11:46:26 följande:
    Jag sitter på café och njuter av te och rejäl lunchsmörgås. Ska på vattengympa halv ett och jag längtar verkligen efter det varma vattnet! Förhoppningen finns ju att all gympa drar igång nåt men just nu tvivlar jag. Typiskt min kropp att luras.
    Har gått på liten shoppingspree här idag. Köpt fyra nya plagg till makens minitonåring (12 år) och julklappströjor till bonussonen.
    Vet någon var man hittar pyttefrottésockor till bebis? Ni vet såna lite tjocka som är väldigt stretchiga. De är kanske inte snyggast men de sitter ju så himla bra på pyttefötter. Jag hittar bara de där klassiska med nedvik som polarn, hm, lindex m fl har.
    Har du tittat på Kappahl?? Har för mig att jag köpte våra där för 3 år sedan, kanske finns de fortfarande?
    - Lycklig mamma till J -
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2