• Saraia

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-24 17:27:47 följande:
    Idag har vi varit och beställt barnvagnen, samt lagt handpenning på den =D
    vad blev det för vagn??
  • Saraia
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-24 21:09:46 följande:
    Vi bestämde oss för Emmaljunga Citycross.
    Vi går rätt mkt i skogen så ville ha han bra vagn för det, och denna kändes jätte bra=)
    bra vagn! vi bor på landet o blir det en lika snörik vinter i år så har vi kvar vår stadiga brio kombi som vi köpte t stora tjejen -04 så kanske jag köper en smidigare t våren!
  • Saraia

imorgon ska jag t BM för första gången o mäta magen o lyssna på <3 ljud! å sen ska jag senare på dan göra köns-UL!!!!! Spännande dag! ska bli kul o se om magmått o hjärtljud ligger som m tjejerna!!!

Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • Saraia

Gjort könsUL i dag och.... YES!!!! Det blir en tjej till!!!! E sååååååååå glad!!!!!

• Saraia
    Maddie72 skrev 2010-07-19 19:26:25 följande:

Ni som gjort köns-UL. Någon som vet hur sent i graviditeten man kan göra ett sådant? När är liksom gränsen? Det blir ju trängre och trängre i magen.

Var på vanligt UL v 18 och BM kunde då inte säga om det var pojke eller flicka. Jag ville helt klart veta om hon kunde se. Ska på tillväxt-UL i början av aug och är lite osäker på om den läkaren kommer gå med på att vilja berätta vilket kön det är. Men, men vi får se. Jag funderar i så fall ta kontakt med nån klinik som gör det. Kan ju vara kö, så jag undrar såklart då hur sent man kan göra ett köns-UL.

enl hemsidan på emmaultraljudsklinik.se där jag gjorde mitt kan man göra könsul fr v.18-40!
  • Saraia
    NoahLeah skrev 2010-08-16 16:24:47 följande:
    Nu är jag hemma från könsul och nu är det 100 % säkert, det kommer en liten Leah till oss i november. Skrattande
    FINT namn!!! har oxå en Lea (utan H dock )
  • Saraia
    popcornplaya skrev 2010-08-31 17:55:58 följande:
    Jag är i v.29 nu och har gått upp 20 kg. Så jag leder nog den ligan här i tråden antar jag..... Känns väll inte så värst skoj men sist gick jag upp 25kg och då var jag ändå sjuk några veckor då jag stog still och till och med gick ner lite i vikt. Men det försvann faktiskt rätt fort. Jag samlar på mig MYCKET vatten.

Har precis klippt håret på sonen vilket var mindre kul, eller han tyckte det var mindre kul kanske man ska säga. Och nu är ryggen heeelt slut.

Föresten hur är ett HB värde på 117? Bra eller dåligt? Jag tycker det låter lite lågt kanske, funderar på om man kanske ska öka järnintaget.
    ang Hb så kollade MVC här järndepåerna på mig vid inskrivningen o eftersom det var så pass höga så behöver jag inte äta xtra järn nu trots att Hb för nån månad sedan var 110?115? minns ej vad det var, men min BM sa att eftersom de nu kollar järndepåerna så e det mkt färre som behöver äta järntillskott än det var tidigare.
  • Saraia
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-18 11:15:19 följande:
    Vi har fått nått avdrag ser jag på räkningen för allmän förskola.. så from nästa månad måste det ju innebära att han går gratis eller?
    ska man anmäla t ngn handläggare tro, att 4åringen bara ska gå 15tim fr 1 nov eller gör dagis detta???
  • Saraia
    NJsmamma skrev 2010-09-18 17:05:26 följande:
    Jag är så jäkla trött dygnet runt, toabesök varje natt 4-5 ggr är så trött på att gå runt i en dvala..:/ Har dessutom en himla ischiasvärk som inte är från denna värld, detta med att vända sig på nätterna eller att försöka gå utan att se ut som en gammal tant är ju inte lätt ;) Gnälligt inlägg men ibland bara måste man:) La in och jämförde magarna i samma vecka med dottern och lillebror, jätteskillnad på magarna verkligen!! Vecka 31:

FIna maggar!! Typisk "pojkmage" nu, om det nu finns ngt sånt!
  • Saraia

ni som köpt nya vagnar vad har ni köpt??? ska ha vår gamla brio kombi som vi köpte -04 i vinter o sen t våren blir det nog en ny sittvagn då denna är så tung o ej så smidig. Villa ha en emmaljuna ozone eller en UJ swift!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2