Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

BF November,2010 DEL 2

God kväll alla.

Här är en som funnits i bakgrunden ända sen första tråden, men tänkte poppa fram och säga hej

Jag har följt er sen vecka 5 och imorgon går jag in i vecka 15.

Har vart lite trassel med blödningar men dom har förhoppningsvis lagt sig nu, hade det med dottern också.

Ska skriva till mig på BF tråden också.

• Sassa82

Jojo85. Tack

Zazz82: Grattis till en tös.

PennyJenny: Skönt att det inte va något farligt !

Är det fler som redan har hon i bäknet eller fogarna?  Jag har jätteont på utsidan av höfterna och i jumskarna samt ryggslut Ska till läkaren på onsdag, kommer inte ihåg att jag hade såhär ont med dottern. Inte så kul är ju bara i vecka 15 nu.

Appropå gå upp i i vikt så har jag gått om 1 kg hittils.

• Sassa82

Appropå drömmar så vaknade jag inatt halvt panikslagen. Vi hade fått barn 1 månad innan bf och det va inte ett barn utan trillingar Vi som bara hade enkelvagn en spjäläng mm. hur skulle det här gå. Och ny bil va vi tvungan att köpa då vi inte skulle få plats längre. Hur hade dom kunnat missa det på ul.
    Det va två killar och en tjej och alla hade redan namn när dom kom ut, kommer dock bara ihåg Mikael.

Jag har endast berättat för några nära kolegor på jobbet men ska väl snart berätta för chefen så hon kan hinna fixa vikarei till hösten. Sen får vi ju se hur det går hos läkaren imorgon ang värken i ryggen och becknet.

• Sassa82

popcornplaya: Jobbigt hoppas inte besvären bill värre.

va hos läkaren idag på MVC och blev sjukskriven på halvtid i 2 veckor för bäcken och fogar. Hon kände och klämde på mig så jag kännde mig halvt mördbultad efteråt. Så nu har jag även berättat för alla på jobbet.

• Sassa82

Vi är överens om att kolla upp vilket kön det är känns dock lite som att öppna julklappar innan jul. Men med dotter kollade vi upp på 3 ul då läkaren sa att han ville kolla och jag tyckte det va lika spännande att vänta på att få se hur tösen i magen skulle se ut

• Sassa82

Här är det exakt 4 veckor kvar till rul lång tid!! Känner blandade känslor ang att gå dit. Med dottern blev det ju inte det där underbara ul som man hört om. Utan det va i tårar vi gick därifrån, men i slutändan blev det ju toppenbra som bm sa.

Jag sover halv på mage och det ska va jag hört vara ofarligt att sova/ligga på mage som man själv klarar av det.

• Sassa82
    Jojo 85 skrev 2010-05-20 21:26:33 följande:
    Läste din pres. Så jag kan förstå att du hart blandade känslor inför RUL. Löper ni större risk att få ett barn till med samma "problem"? (är det en sjukdom?)
    Marinero skrev 2010-05-20 19:28:12 följande:
    Oj, va hände där? Det kanske du skrivit men har missat det!
    Vid rul såg man att min dotter hade gastroschisis ( tarmarna utanför magen)  Men dom sa att det är ett bra "fel" då det "bara" är att stoppa tillbaka tarmarna när barnet är fött. Och vi hade jättetur och allt gick toppenbra 2 veckor efter hon va född så va vi hemma och hon är som vilket annat barn som helst. Ett lite runt ärr där alla andra barn har en navel

Nej det är inget som man löper större risk för att få igen och man vet egentigen inte varför vissa får barn med det här. Är ca. 30 barn per år.

Men man är ju ändå rädd för att det ska vara något eftersom det inte blev en positiv upplevelse förra gången.
  • Sassa82
    popcornplaya skrev 2010-05-21 08:18:24 följande:
    Usch, kom hem 4 inatt efter att ha suttit på akuten och väntat. Åkte in klockan 6...... Är lite trött nu kan man säga. Ville åka in för jag har haft ont på samma sätt som när jag hade lungsäcksinflammation sist och det ville jag inte dras med igen. Efter mkt om och men så hade jag i alla fall en sjukdomsbild som såg ut som början på det jag hade sist. Lite förhöjd sänka och så. Ska återkomma in idag för att röntga lungorna. Är lite nojjig för det för man ska väll inte röntgas när man är gravid egentligen, eller?
      Jobbigt, nej vanlig rötgen kan man inte göra när man är gravid men magnetrötgen går.
    Jojo 85 skrev 2010-05-20 22:02:24 följande:
    Sassa82: Skönt ändå att veta att ni inte löper större risk att få ett barn till med samma "fel". Hoppas ni får uppleva ett positivt RUL.. vilket jag självklart önskar oss alla!
    Ja och sen är det inte samma pappa den här gången heller. Vi har bekanta som som har barn med samma sak och dom fick samma svar när som väntade tillökning att det inte finns någon risk att få ett barn till med gastroschisis.
  • Sassa82

Frogster: Lite såna tankar hade jag när vi bilade till Gbg. Tänk om man är med om en trafikolycka och ambulas personalen propar i en massa medicin som är skadligt för barnet. Som sagt så syns det ju inte i början.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2