NJsmamma skrev 2010-11-22 20:51:33 följande:
Hej tjejer!
Uppdaterar lite från sjukhussängen, i lördags kl 10.38 föddes vår lilla prins, 3285 g och 51 cm lång<3 Allt såg jättebra ut till en början men efter ett par timmar så började han skaka okontrollerat och spy jättemkt, så det togs ett blodsockerprov på honom som visade väldigt lågt värde. Han matades med tillägg men behöll ingenting, så han fick läggas in på neonatalen med sockerdropp och sondmatning, Där har han legat till kl 16 idag då han äntligen blev utskriven. Det jobbiga är bara att jag ett par timmar efter fl drabbades av en sån huvudvärk utan dess like och nacken kunde jag inte röra, jag mådde okej så länge jag låg ner men så fort jag satte mig och eller stod så blixtrade det till och jag kunde inte röra mig, jag kämpade mig upp i rullstolen för att komma upp till neonatal på lördag em, men höll på att svimma flera ggr av smärtan.. detta resulterade i att jag har vart liggandes och fått lite smärtstillande som inte har hjälpt ett piss.. Så han har vart där uppe och jag har i princip legat nere på bb, helt fruktansvärt. Min sambo har vart här hela tiden och vart helt fantastiskt, vart uppe och matat honom var 3e timma och jag känner att gud vad jag älskar denna man
Vid 12 tiden i dag så tillkallades en narkosläkare för dom misstänkte att jag kanske fått en komplikation av EDAn, vilket var precis det jag fått.. Nålen hade lyckats punktera en hinna som ligger i ryggmärgskanalen och spinalvätska hade runnit ut vilket skapat ett jättetryck så fort jag ställde mig upp. Tydligen så drabbas ca 4-5% av det här som tar EDA, så det blev fort bokat en op-sal, så jag opererades kl 14 i em, dom tappade mig på blod och sprutade in i ryggmärgen, när blodet koagulerar så täpper det till och reparerar det hela. Om op lyckades skulle detta märkas ganska omgående efter 2 h plant läge på rygg.. reste mig försiktigt upp när jag fick och all huvudvärk och nackstelhet var borta, helt fantastiskt, känner mig som en annan människa och skulle kunna kyssa narkosläkaren flera ggr om

Var såå orolig men allt ser bra ut har bara väldigt ont i ryggen nu, men det har jag gärna, hellre det än värken jag hade innan. Så nu ska vi börja amma lite mer på riktigt och hoppas att det kan komma igång, har inte gått så bra att amma liggandes:( Förhoppningsvis får vi komma hem imorgon, längtar ngt så fruktansvärt efter min skrutta där hemma som är hos farmor och farfar, har brutit ihop här så många ggr, saknaden är enorm!! Har inte hunnit uppdatera mig och nya bebisar i tråden, ska göra det så snabbt jag orkar.. ville mest säga hej och kämpa på till er tappra som är kvar

Kramar
usch, vad jobbigt ni måste ha haft det. Tack för att du delar med dig! Skänt att allt verkar ha blivit bra tillslut iaf!