Inlägg från: Frogster |Visa alla inlägg
  • Frogster

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-09-15 14:18:18 följande:
    Jag tycker också att den ser mindre ut. Men bebisen har förmodligen bara gosat in sig långt ner. Följer du kurvan?

Det underliga är bara att han ligger kvar på samma ställe som vanligt och trycker ut sin rumpa strax under mina revben så han kan inte ha flyttat särskillt mycket på sig...

Men följer SF-kurvan kalasfint, ska tillbaka på torsdag nästa vecka för att kolla igen så får vi se om magens minskning är en synvilla eller ej.

Full fart där inne i alla fall så oavsett så verkar liten må finfint =)

• Frogster
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-16 23:03:23 följande:
    imorn är det dags för ett nytt besök på sjukhuset.
    Ska göra ctg och mäta flödet i navelsträngen. Wish me luck!
    Tummar hålles! =)
  • Frogster
    NoahLeah skrev 2010-09-17 17:28:58 följande:
    Hur många här är det som jobbar heltid och hur många är hemma av någon anledning? (bara ren nyfikenhet).

Jag har jobbat i snitt 200 timmar/månad nu fram till september. Då gjordes scheman om på jobbet och nu får jag nöja mig med ca hälften av det.

Har inte riktigt bestämt mig ännu. Antingen gör jag mina sista timmar nu den här helgen, eller så kommer jag jobba i ytterligare tre veckor.
    Mitt arbete är väldigt fysiskt påfrestande även om det har gått oförskämt bra med allt så här långt!
    Börjar dock känna mig ganska så stressad över min tillvaro då vi ska in i ny lägenhet bara 2 veckor före beräknad förlossning.

I och med att detta är vårt första barn så känner vi oss båda lite oroliga och så över hur allt ska gå. Vi har massor att stå i tack vare flytten och sambons jobb kräver massor av honom varvid väldigt mycket av allt som måste fixas på hemmaplan hamnar på mig.
    Känner mig helt enkelt väldigt stressad och pressad över att få ihop vardagen på ett funktionellt och bra vis och jag har svårt att avgöra om jobbet blir för mycket utöver det eller om jag orkar kämpa på ett tag till med det. Måste ju ändå ha krafter över till att förbereda allt som komma skall...

• Frogster

Någon som har koll på vad man bör och inte bör göra vid misstänkt vattenläckage? Obestämd

Bytt trosor 3 gånger nu under kvällen innan jag fick tag på ett trosskydd....
    Både första och andra gången det "rann till" och lämnade en våt fläck i trosorna så tänkte jag att det var urinläckage för det har jag ju läst nånstans att det inte är ovanligt.
    Först när det hände gång nummer tre så började hjärnkontoret mala och jag började undersöka det hela lite.

Om någon är känslig för detaljer så sluta läs här! Annars fortsätt gärna....

Luktar absolut inte urin, men tycker nog heller inte att det luktar som flytningar. Dock jättesvårt att avgöra!
    Lika lättfytande som vatten/urin men något liiiite "halkigt", dock ej som typiska flytningar.
    Kommer utan att jag märker något. När jag typ suttit och reser mig så kan det "rinna till" vilket jag känner! Men annars så känner jag det inte. Lyckades "läcka" på mina fingrar när jag hade varit på toa för jag var ju färdig! Märkte inte alls att det fortfarande var något som kom...

Det är inte alls några stora mängder som kommer men tillräckligt för att det ska bli fuktigt på en papperstuss om jag duttar.
    Absolut inga andra annorlunda känslor eller krämpor i kroppen utan känner mig som vanligt annars.

• Frogster
    sweetfia skrev 2010-09-18 19:14:30 följande:
    Bf 1 November..

Alla säger att jag har sååå liten mage,,, tycker ni också det ?
    Har förvisso bf 9/11 men jämfört med min mage så är du då rakt inte liten!
    Tycker den är jättefin och helt normalstor! =)

Kan dock tänka mig att folk ser magen annorlunda beroende på om man är lång/kort, tjock/smal sedan innan....
    Jag själv är väldigt kort (156cm) och har ett antal kg övervikt sedan innan och i relation till det så har jag en liten mage =)
  • Frogster
    Rosen skrev 2010-09-18 23:01:24 följande:
    vilken vecka är du i?
    jag pratade med min bm om detta för nån vecka sen för jag trodde jag läckte vatten. hon sa att det e möjligt att man läcker lite när huvudet fixerar sig, men att jag skulle ändå på TUL några dagar senare så dom kollade upp om jag hade normal mängd fostervatten o att den inte hade minskat. o har man normal mängd vatten så e det ingen fara. jag frågade om det inte var farligt för infektion osv att läcka men då sa min bm att det var ingen fara så länge vattenmängden inte minskar i magen. jag läckte nog i nån vecka men det har avtagit nu o nu läcker jag inte längre.
    hon sa att om det e fostervatten så kan det vara lite rosafärgat o det luktar väldigt speciellt.
    men ta kontakt med din bm på måndag så du får kollat upp det.

Är i v.33 (32+3).
    Har misstänkt att fixering är på gång här så kanske det beror på det då! Både igår och idag har det varit obekvämt att böja sig för mycket framåt då det känns som att bebis "hamnar i kläm" långt ner.

Känner mig inte orolig över den misstänkta läckan i och med att det är så pass lite. Fostervattnet ska ju liksom nybildas allterftersom och det är nog inte mer än 1, max 2 matskedar totalt som kommit även om det känns som massor när halva trosan blir våt...

Dock är jag lite osäker på huruvida det är lämpligt att jobba med läckage?
    Har ett 12-timmars pass framför mig imorgon och mitt jobb är rejält tungt med lyft på runt 70-80kg....

• Frogster

Tack för era svar allihop!
    Ringde jobbet och sade att jag inte kommer idag. Vet inte om det är någon fara för det eventuella vattenläckaget men har sovit typ inget inatt och är fortfarande så pass förkyld att jag kände att det där 12-timmarspasset skulle bli på tok för mycket.
    Känner mig så pass lugn kring det hela så tänkte vänta till imorgon och då ringa och höra med min barnmorska bara för säkerhetskull! =)

• Frogster
    Zazz82 skrev 2010-09-18 22:16:11 följande:
    Hej jag hinner aldrig med att läsa allt ni skriver, ni skriver så ofantligt mycket..
    Och de är ju kul att se.. Jag mår i allfall bra. har mindre än 40 dagar till BF nu.. Så spänanade ska det bli..

Om ni orkar att upprepa er så har jag några frågor till er,  är det nogen mer som gått upp 18kg?
    Nogon bebis som ligger i säte??
    Min gör troligen.. blir koll i veckan som kommer och sen ett vändnings försök i värsta fall..
    Foglossning??
    Jag har MASSSSOR går knappast ut längre..
    Hur sover ni??
    jag sover ganska bra men svårt att somna in på kvällen..
    Hoppas ni alla vill svara,, Kram Zazz

Är i v.33 nu och har gått upp knappt 6kg. Tappade 2-3kg i samband med att jag blev förkyld men har nu ätit på mig lite av det igen! Haha

Vet faktiskt inte alls hur min Mini ligger. Ena stunden känns det som han börjat fixera sig rätt, men så nästa stund börjar han trycka åt nåt håll som gör att jag inte alls kan tolka hur han verkligen ligger! Gissar på att han leker kringla eller nåt där inne =p

Började få foglossning nånstans mellan v.20 och 25. Minns inte exakt... Det har dock inte blivit värre så om jag bara undviker vissa typer av rörelser/påfrestningar så är jag lika funktionell som vanligt =)
    Har dock problem med ligamenten fortfarande. Började redan runt v.10 och har hållit i sig sedan dess. Dock verkar Mini växa lite i perioder och det är bara i växtperioderna som jag har ont av det. Där i mellan så känner jag bara ligamenten om jag anstränger mig väldigt hårt.

Sover gör jag massor!
    Inga problem att somna eller så. Sover som en jäkla stock och springer på toa 2-5 gånger per natt. Nu sista veckan har jag vaknat med kramp i benen nån gång så får se hur det utvecklar sig....
    Är väldigt trött och sover betydligt mer än vanligt.

När är det man kollar ordentligt hur bebis ligger och när gör man eventuella vändningsförsök?

• Frogster

Appropå ni pratar huvudstorlek....

Mössor till pyttisar... Anger man storlek på samma vis som kläder eller efter huvudomfånget?

• Frogster

Godmorgon på er allihop! =)

Hoppas ni sovit gott och mår bra!

Nu på morgonen har jag grubblat och funderat över sammandragningar, förvärkar och till viss del även värkar...
    När man läser om vad som händer i kroppen vecka för vecka (både här på fl och på andra sidor) så har det sedan flera veckor tillbaka stått att man "ska" ha det.

När det står typ överallt och är formulerat som den enda sanningen så kan jag inte riktigt låta bli att känna mig lite "konstig".

Mellan ca v.10 och 15 hade jag lätt att få sammandragningar om jag ansträngde mig lite för mycket. Men sen dess har jag kännt absolut inget!
    Senaste veckan har jag dock vid flera tillfällen fått som grym mensvärk. Oftast nattetid av någon anledning.
    Vad kan denna "mensvärk" vara och innebära?

Tänkte egentligen mest fråga hur sammandragningar och förvärkar känns?
    Är det någon skillnad i känslan på en sammandragning nu när magen är stor jämfört med då tidigt när livmodern fortfarande var liten?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2