Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Maddie72 skrev 2010-07-12 22:59:48 följande:
    Bebis050810 - Insåg precis att vi har samma BF-datum. Kul!! Men man kanske blir ändrad fler gånger. Jag hade 9 november först. Och bebis lär ju inte komma då det är sagt. Förra grav gick jag 6 dagar över tiden.
    ja precis och visst bor du i Kalmar? jag på Öland, då kanske vi ses på BB!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-07-12 23:25:05 följande:
    HelenC- Härligt att ni fått tag på vagn. Har ingen aning om hur jag ska göra med vagn. Men menar på just nu i allafall att jag har lite tid på mig att fundera. Vill gärna ha en rymlig vagn, tex Emmaljunga eftersom jag fått för mig att bebis lär vara lite som Oskar då den tittar ut. 56 cm lång. En liggdel som jag tänkt köpa till den underdel till Babytravel som vi har kommer nog inte fungera. Såg en på stan och pratade lite med mamman, såg alldeles för smal och kort ut. Hmmm... Inget för stora barn. Man vill ju inte lägga ut en förmögenhet på vagn heller. Ska kolla vidare på Blocket lite och få inspiration.

Tycker denna värme är jättejobbig. Klarar inte att vara ut spec mkt. Häckar mest framför fläkten här hemma. Men får se om det blir bad i morgon. Är lite trött på Kalmarsidan där det är så äckligt med all sjögräs och tång. Fick tips om att Möllstorp skulle vara superfin långgrund strand. Så det blir kanske där i morgon. Den jag skulle träffa imorgon fick förhinder så jag har inget för mig i morgon. Tänkte på träffen vi skulle ha vi i samma stad.
    Åka och bada i Böda vetja! där är det underbar lång sandstrand 2 mil lång, som i utlandet. har du vart där nångång?
  • Bebis050810

Idag går jag in i vecka 23!

strax står en morgonpromenad på schemat, så fort stora fått i sig frullen, hon sover så länge på morgnarna!
    sen blir det stranden. Kanske min mamma följer med.
    sambon körde till Skåne idag på morgonen, skulle kolla på en traktor han vill ha...

• Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-07-13 22:48:02 följande:
    Lustigt, våran bebis hade också 140 slag/min.

Jag hade mycket bra järnvärde för att vara kvinna och extremt bra för att vara gravid, så jag slipper järntabletter.
    Vad låg ditt värde på då?
    Belavon skrev 2010-07-13 22:37:04 följande:
    Lite sliten efter besök på akuten med gallstensattack för två dagar sedan. Men snart känner jag mig nog normal igen. Klarar man den smärtan ska nog en förlossning gå bra :)

Idag åkte min man (hihi jag har inte vant mig riktigt att vi är gifta och han är min man nu!) till sjöss och jobbar. Kommer kanske hem om 8 veckor, men det känns så tugnt denna gången. Tror det blir jobbigare nu för jag känner mig lite övergiven och gravid och ensam. Men ensam är stark och det är ju många som klarar detta helt själv. Men idag känns bara lite jobbigt, förhoppningsvis blir det lättare om någon dag när jag vant mig.

Kram på er alla och hoppas ni mår bra!
    8 veckor!!! oj det är ju en evighet! förstår att det känns tungt o ensamt!
    Jobbar han 8 veckor o e hemma 8 eller?
  • Bebis050810

Hemma från Kalmar nu och extra UL, det såg bra ut allting!! och det var hon, BM noga med att säga att det även gjorde förra ggn. så jag kan vara lugn inget diafragmabråck och allt annat såg normat ut oxå!
    Såå lycklig nu!! nu ska jag njuta till max av min graviditet o lilla bebis i magen!

Trött nu efter en heldag på stan, varm att gå där, men jag klagar inte! bättre det är snöstorm.
    Shoppade lite kläder o sen på coop som vanligt.... blöjor osv...

sen var jag och lämnade in min Brio Nova -05 som hade gått sönder i chassit, och fick ett helt nytt chassi för 600 kr. så får jag se om jag säljer den eller behåller den till bebisen, vill ju helst av allt ha en Bugaboo nu till trean! men sen kostar ju en beggad minst 5000 spänn! och sen e det så svårt att få tag på dem har på landet, hade man bott i storstan tex Sthlm hade det ju varit så mkt lättare. Men jag e helt såld på Bugaboo nu, så snygga o smidiga!

Strax ska jag se Viktoriadagen som ju sänds här från Öland.

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-07-14 19:40:41 följande:
    21:00 ska de vara och inte 20.00....
    åh det missade jag.....
  • Bebis050810

ja min karl är ju bonde så han jobba mkt kan man säga! kan aldrig ta ut några 5 veckors semester osv... kan ta en dag då och då när det passar, man kan åka till stan, kanske en resa över helgen. vi brukar försöka åka 3-4 varje år inom Sverige. sen blir det korta utflykter såsom Ölands djurpark och annat sånt över en dag.
    Fördelen med att han är bonde o driver egen gård är att han är hemikring jämt och inne på frukost, lunch o middag.
    annars så jobbar har 7 dagar i veckan, från 6 på morgonen till 17 på kvällen, i perioder med vårbruk, ensilage o majsskörd så jobbar han till sent inpå nätterna, då ses vi knappt! trist för barnen med!! de saknar sin pappa mkt.
    Men nu har vi det lite bättre iaf, nu när vi har anställd till mjölkning i gamla lagårn + mjölkningrobot, för innan dess så steg han upp varje morgon vid halv 5-5 och mjölkade, jobbade hela dagen med div. sysslor och sen mjölkning på kvällen med, då var han inte inne förren tidigast 19, det va LÅNGA, ENSAMMA dagar!! när man har 2 barn att sköta om med! sen när han kom in så var han så slut så han stupade i soffan vid 20.00! så
    Jag har dem alltid själv, men det är nåt man vänjer sig vid. har mkt sällan ensamtid, men jag älskar ju mina barn så det är ju mysigt och så men önskar att man hade en kväll i veckan för sig själv, träna, fika med nån vän osv....bara vara! men den tiden kommer. Jag gick på linedance förut innan nr 2 kom och så på kör en termin, det va jättekul!! men sen hanns det inte med..... ja man får prioritera!

Nu ska vi på morgonpromenad sen stranden! var som sagt hela dan i stan igår med UL osv..... så idag vill jag sola o bada!

• Bebis050810

Min bebis sparkar jättemt på kvällarna i soffan och i sängen!! på dagarna känner jag den då och då.... men på kvällarna är det verkligen high life där inne! Skrattande

• Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-07-15 21:53:42 följande:
    hej tjejer
    Har inte varit inne på några dagar. Vi har varit bortresta hos mina föräldrar. Men nu är vi hemma igen
    Vad har hänt? Några RUL som gjorts eller könsUL?

Tänkte höra med er som har/haft syskonvagn. Vad rekomenerar ni? Vi kommer ju behöva ha och jag vet ju inget om dom alls. Svängbara framhjul? inte svängbara framhjul? vad är bra?
    Vi har ju en kombi bil men vill inte ha nån jumbostor vagn. Sen bor vi ute i skogen typ och det är bra om den inte går sönder när man kör den på grusvägar.
    Dålig på det här,.... sen får den inte vara någe dyr. Vi måste köpa en på blocket lr liknande.
    tips?

har inte haft syskonvagn.... men om ni bor i skogen så säger jag som Williams mamma, köp en vagn med fasta hjul OCH helgjutna hjul, inte lufthjul, blir bara punka på dem. sen e väl Brio en bra syskonvagn, stabil o bra och finna säker många billiga på blocket av dem. fast sen har väl babyproffsen billiga bra syskonvagnar av deras eget märke, en vän har en sån vagn, tror den kosta 2000 nåt sånt.

• Bebis050810

Helen- jag kommer inte in på din sida skulle va skoj att kunna titta in!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2