Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Bisquit skrev 2010-06-11 16:13:43 följande:

Vill bara rekomendera ett jättegott rosévin. Lacers 39kr på systemet. Lite lite syrligt men det avhjälps snabbt med en nerskivad jordgubbe.

Chapell hill är ju oxå gott men jag tycker den är lite sliskig... Det här smakar verkligen rosé.

Kanske kan vara värt att testa, älskar rosevin men har inte hittat något som är gott alkoholfritt. Det är så gott med ett kallt glas rosevin på sommaren.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Vet inte när jag hade ägglossning så det blir lite svårt att kolla den kinesiska kalendern Obestämd

Med sonen hade jag bara lustgas och bara när jag krystade. Tror jag kommer försöka med bara lustgas den här gången också men då ska jag banne mig ha den direkt när jag kommer in. Älskade den och skulle inte släppt den för allt i världen.

• popcornplaya

Nu har jag kollat kalendern och den säger att sonen skulle vara FLICKA och att den här bebisen ska vara POJKE. Så den hade ju fel med sonen, om den har rätt den här gången får vi reda på om 9 dagar.

• popcornplaya
    Loppan11 skrev 2010-06-13 07:44:36 följande:
    Vad har ni andra gått upp i vikt nu såhär i mitten av graviditeten?
    Jag har gått upp alldeles för mycket..... Sen hälsosamtalet har jag gått upp 8 kg! Men jag har nog ätit mig till en del där också för skräpmat är min största last den här graviditeten.

Fast jag tror det var ungefär samma förra grav med viktuppgången då gick jag upp 20 kg från inskrivningen. Men dom försvann faktiskt på några veckor.
  • popcornplaya

Här får vi betala 40kr oavsett hur många bilder man får. Med sonen fick vi 5 bilder men den här gången fick vi bara 2......

Och så skickar dom en faktura hem nu, med sonen 2008 fick man betala med lösa pengar på plats.

Imorgon ska jag på ul igen så jag hoppas att man kan få några mer bilder eftersom sambon inte kan förlja med imorgon. Men annars ska vi ju på könsul om exakt en vecka så då får vi ju bilder Skrattande

• popcornplaya

Usch järntabletter. Hoppas jag slipper äta dom den här gången också. Hade bra med järn förra gången utan järntabletter. För dom är ju HEMSKA! Eller ja man blir ju hemsk i magen i alla fall.

Kommer ihåg första gången jag tog järntabletter och jag hade ingen aning om att det var normalt med svart bajs..... Blev ju livrädd, hahaha.

• popcornplaya
    MammaDeborah skrev 2010-06-14 15:39:30 följande:
    Läser bara sista sidan... Det där med att betala för bilderna har vi sluppit. Mannen jobbar med avdelningens ultraljudsmaskiner så de vågar nog inte ta betalt av honom ;) I så fall hade han bara hämtat de själv ;)

Vi var på andra ultraljudet idag :D Gick jättebra och nu vet vi vad det är för sort, men det håller vi hemligt tills vidare. Hon tittade väääldigt noga och verkade vara väääldigt säker. Tjohoo! :)
    Enda "tråkiga" var att moderkakan ligger väldigt långt ner, sk föreliggande moderkaka så vi måste kontrollera moderkakans läge igen i vecka 34+. Å andra sidan får vi ett extra ultraljud och det är ju roligt ;) Jag hoppas innerligt att jag inte tillhör de procenten som moderkakan inte flyttar sig på. Jag vill verkligen inte behöva förlösas med snitt... Men är det så, så är det så... Inget att göra åt..
     Bebis mår utmärkt och på torsdag är vi halvvägs. Känns underbart på alla sätt! :)

Stor kram till er alla här inne!
    Nu blir man ju nyfiken Tungan ute
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-14 23:12:02 följande:
    Jag ska inte till bm förän om 3 veckor typ. När ja är i vecka 24.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥
    Jag ska dit nästa vecka redan. Men hon ville ha lite extra besök för det var en del krångel förra graviditeten. Inte med Philip men med mig.

Men annars brukar man väll inte gå dit fören i v.24 nån gång. Det är väll då dom börjar lyssna på hjärtat och kolla sf måttet.
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-15 08:53:03 följande:
    Japp om man är andragångsföderska så brukar man hoppa över besöket som annars är i V. 20. (Om man haft en problemfri graviditet) Så sa min BM till mig.
    Så vi hoppade över det, så ska dit den 8/7

Ska bli kul o jämföra SF-måttet och hjärtljuden sen! =)
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥
    Ja det ska bli kul. Kommer säkert ha mycket större sf mått den här gången och då låg jag ändå på övre kurvan förra gången.....
  • popcornplaya

Nyss hemkommen från ultraljud. Allt såg bra ut och jag fick med mig 5 bilder och behövde inte betala för dom. Var en jätte snäll BM denna gång vilket var skönt.

Så nu har man könsul att se fram emot på måndag....åh vad jag LÄNGTAR!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2