BF November,2010 DEL 2
Kicki>> Fy vilken natt!! Hoppas läkaren hittar felet eller att det helt enkelt bara var en engångsföreteelse!
Jag sov som en klubbad i natt. Var på körövning här i byn igår, trevligt men man känner sig alltid så ung :-/ Hur som helst har jag alltid en förmåga att spänna axlarna när jag sjunger trots att jag har drygt 20-års sångvana... Så idag vaknade jag med molande huvudvärk.. tjohoo.. När minstingen vaknade och var hungrig kl 5 *gäsp* så hörde jag honom låååångt bort som i en dimma. Vaknade av att mannen gick upp och försvann ner för trappan. Bara att pallra sig in i lillens sovrum och hålla honom sällskap tills vällingen kom. Sen gick det knappt att somna om fram tills klockan började låta 05.40... Tio i sex kravlade jag och gubben ur sängen och in i duschen.. Jag har varit en zombie hela morgonen och kastat ur mig både det ena och det andra som inte "make any sense at all"... Mannen har bara skrattat åt mig och sagt att jag nog borde hålla tyst i stället *s*
Igår satt vi och planerade för barnen när förlossningen startar. Det kommer med största sannolikhet att bli mitt i höstlovet. Min man är väldigt kontrollerad men jag kunde skymta lite nervositet i hans ansikte och jo, han medgav att han var liiite nervös... med betoning på lite... men jag tror han är mer nervös än så *ler*
När han fick sitt första barn hade hans dåvarande fru legat inlagd några veckor pga tidiga värkar och när dottern sen låg på tvären och vägrade ligga på annat vis och dessutom slutade växa så blev det snitt.
Likaså sonen som kom tre år senare låg på tvären (mamman har "hjärtformad" livmoder och då lägger sig bebisar ofta fel och blir kvar så) så där blev planerat snitt.
Jag har fött alla vaginalt och hoppas få göra det även denna gång. Jag tror han är lite nervös över att inte ha någon koll alls på hur det funkar.
Men det är så härligt att se denna vuxna karl vekna lite inför tanken och jag kan inte annat än le och krama om honom *ler*
Lite nervös blev jag allt när jag fick reda på det. Och det ska ju tydligen oftare bli fel när man fått reda på tjej. Jag skulle ju såklart bli glad även om vi fick en pojke, men nu har vi ju ställt in oss på tjej och även köpt lite saker. Nu kommer jag vara extra nervös till det är klart.....