Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Kicki>> Fy vilken natt!! Hoppas läkaren hittar felet eller att det helt enkelt bara var en engångsföreteelse!

Jag sov som en klubbad i natt. Var på körövning här i byn igår, trevligt men man känner sig alltid så ung :-/ Hur som helst har jag alltid en förmåga att spänna axlarna när jag sjunger trots att jag har drygt 20-års sångvana... Så idag vaknade jag med molande huvudvärk.. tjohoo.. När minstingen vaknade och var hungrig kl 5 *gäsp* så hörde jag honom låååångt bort som i en dimma. Vaknade av att mannen gick upp och försvann ner för trappan. Bara att pallra sig in i lillens sovrum och hålla honom sällskap tills vällingen kom. Sen gick det knappt att somna om fram tills klockan började låta 05.40... Tio i sex kravlade jag och gubben ur sängen och in i duschen.. Jag har varit en zombie hela morgonen och kastat ur mig både det ena och det andra som inte "make any sense at all"... Mannen har bara skrattat åt mig och sagt att jag nog borde hålla tyst i stället *s*

Igår satt vi och planerade för barnen när förlossningen startar. Det kommer med största sannolikhet att bli mitt i höstlovet. Min man är väldigt kontrollerad men jag kunde skymta lite nervositet i hans ansikte och jo, han medgav att han var liiite nervös... med betoning på lite... men jag tror han är mer nervös än så *ler*

När han fick sitt första barn hade hans dåvarande fru legat inlagd några veckor pga tidiga värkar och när dottern sen låg på tvären och vägrade ligga på annat vis och dessutom slutade växa så blev det snitt.
    Likaså sonen som kom tre år senare låg på tvären (mamman har "hjärtformad" livmoder och då lägger sig bebisar ofta fel och blir kvar så) så där blev planerat snitt.
    Jag har fött alla vaginalt och hoppas få göra det även denna gång. Jag tror han är lite nervös över att inte ha någon koll alls på hur det funkar.

Men det är så härligt att se denna vuxna karl vekna lite inför tanken och jag kan inte annat än le och krama om honom *ler*

• MammaDeborah
    dazazz skrev 2010-09-09 08:37:24 följande:
    men syr du i resår också då när du har den till byxor? jag kanske bara gjorde fel... för min satt bra från början men sedan var det som att den inte stretchade tillbaka. jag hörde iofs att andra också hade problem så kanske hade de en dålig leverans just då... om du är nöjd så kanske jag vågar pröva igen. den dåliga kan jag ju kanske då använda till mössor :)
    Jag har hört något om dålig leverans men att det skulle vara åtgärdat. Jag brukar inte fälla in resår. Däremot gör jag mudden hyfsat tight eftersom jag vill att byxorna ska sitta uppe. En annan jag kan rekommendera som jag testade nyligen är www.jnydesign.se Hennes mudd är fantastiskt bra tycker jag!
    Men framför allt måste du våga ta smalare mudd än du tror. Ofta tappar mudden elasticiteten lite efter ett tag och då måste du ha lite marginaler. Torktumlare är inget vidare för elestan men vill man gärna kunna torktumla så bör man dra till mudden lite extra. Det skär inte in som resårband gör så det är ingen fara. Dessutom kan man gärna göra midjemudden lite högre och hellre vika den. Ger dessutom längre användningstid ;)
  • MammaDeborah
    Rosen skrev 2010-09-09 09:15:30 följande:
    jag e oxå lite orolig att jag inte ska hinna in. sist tog det bara 40 min sen var han född o vi har typ 25 min att köra, sen ska man parkera osv, så jag hoppas att vi kommer hinna om det blir en lika snabb igen
    Det är bara till att åka vid minsta känning :) Gör inte som min väninna som stannade lite för länge fast hon visste att det nog skulle gå snabbt.. Det blev ambulans och förlossning hemma på soffan!
  • MammaDeborah
    Kinne79 skrev 2010-09-09 10:06:23 följande:

Vi har ca 50 min till förlossningen, men iom att det är första så borde det väl ta lite tid?

I natt har en kompis fått barn, en son, fast de sagt tjej på ultraljud sent i graviditeten. Förvånad Lite nervös blev jag allt när jag fick reda på det. Och det ska ju tydligen oftare bli fel när man fått reda på tjej. Jag skulle ju såklart bli glad även om vi fick en pojke, men nu har vi ju ställt in oss på tjej och även köpt lite saker. Nu kommer jag vara extra nervös till det är klart.....

Jag har känt mig mer tveksam över beskedet att vi ska få en flicka än om de hade sagt att det var en pojke just därför att snoppen sällan går att ta miste på ;) Vi ska på extra-UL den 22/9 och ska försöka kika en extra gång då :)
    Nu är jag ganska så unisex i mitt tänkande så det är inte hela världen om det skulle bli en pojke. Men mentalt är jag inställd på flicka och skulle gärna vilja ha just en flicka, men jag vet ju att jag hade älskat en pojke precis lika mycket :)
  • MammaDeborah
    dazazz skrev 2010-09-09 09:25:58 följande:
    man får vara kaxigare helt enkelt ;) som du säger så fegar man gärna lite...

vilka JÄTTEFINA tyger hon hade. blev helt förälskad i de regnbågsfärgade och de med apor... måste sy NUUUUU :)
    Hon har mycket fint :) Och dessutom enhetsfrakt så man kan beställa hur mycket som helst och betala samma frakt :)
  • MammaDeborah
    Marinero skrev 2010-09-09 10:29:54 följande:
    Vilka fina namn!
    Min yngste son heter Clarence i mellannamn, inte helt olikt Lauwrence.

Här blir det antagligen Mirelle om det stämmer med vad de såg på UL.
  • MammaDeborah
    Kinne79 skrev 2010-09-09 10:40:10 följande:
    Ja, vi är också väldigt unisex. Men klänning skulle jag inte ha på en pojke. Men de få klänningar vi har är antingen ärvda eller köpta på halva reapriset så det är inte hela världen. Men som du säger mentalt så är det ju en tjej, så det blir ju lite omställning. Men vi är medvetna om att det kan bli "fel" så jag har bara berättat för min syster och er i tråden, annars är det ingen som vet. Min kompis hade berättat för alla.
    Samma här, vi vill framför allt inte berätta för barnen eftersom de kanske inte kan ta "fel" besked på rätt sätt. Det är bara ni i tråden och vi två som vet. Alla andra spekulerar
  • MammaDeborah
    Kinne79 skrev 2010-09-09 10:40:10 följande:
    Ja, vi är också väldigt unisex. Men klänning skulle jag inte ha på en pojke. Men de få klänningar vi har är antingen ärvda eller köpta på halva reapriset så det är inte hela världen. Men som du säger mentalt så är det ju en tjej, så det blir ju lite omställning. Men vi är medvetna om att det kan bli "fel" så jag har bara berättat för min syster och er i tråden, annars är det ingen som vet. Min kompis hade berättat för alla.
    Samma här, vi vill framför allt inte berätta för barnen eftersom de kanske inte kan ta "fel" besked på rätt sätt. Det är bara ni i tråden och vi två som vet. Alla andra spekulerar

Hör ni, vad ni skriver idag! Jag hinner ju inte sy något :-P
  • MammaDeborah
    Kinne79 skrev 2010-09-09 12:55:09 följande:
    Men det är väldigt många som fått reda på att det är en tjej i den här tråden, vilket också gör min lite nervös.Tyst

Idag fick vi avslag på vårat efternamnsförslag, så nu är det tillbaka på ruta 1, ska vi hitta på ett nytt förslag eller ta något av de två vi redan har. Om vi inte kommer på något nytt har vi Magnusson eller Dahlberg att välja på, vilket skulle ni valt?
    Jag hade nog föredragit Dahlberg.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2