Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-03 20:59:02 följande:
    Ja verkligen, min man var jätte glad över att hon var med o stöttade oss båda.
    Det är skönt att ha nån mer än bara sin man/sambo med på förlossningen.. Spec om vännen själv fött barn o vet då vad man går igenom, och kan själv ha lite knep om vad som funkar som bra smärtlindring.
    precis! hon fick barn för 2,5 år sedan... så hon blir bra stöd =)
  • sunflower79
    Frogster skrev 2010-11-03 21:05:11 följande:
    100% gnäll....

Är jag bara löjlig som tycker att vissa människor borde vilja engagera sig i Jespers liv?!
    Känner mig så jäkla ledsen och besviken och tårarna bara rinner.
    Har precis pratat med min mamma. Ännu en gång så bangar hon att komma hit trots att hon lovat och pratat om det i flera dagar!
    Min son är för jösse namn snart 6 veckor gammal! Min mor bor inte alls många mil bort och är pensionär med massor av tid!
    Varför finns där hela tiden massa undanflykter? Varför vill hon inte ens träffa honom?

Min bror fick barn 10 dagar innan Jesper kom. Hela min släkt var emot den graviditeten från allra första början!
    Men ändå så träffar hon lilla Jennie åtminstone en gång i veckan! Varför kan hon då inte träffa Jesper som hon trots allt varit väldigt positivt inställd till enda sen hon fick veta att jag var gravid?

Fattar inte vad jag har gjort för fel.... Eller är han bara inte värd mer?

Till Jennie har hon lagt åtskilliga timmar på att sticka jättefina kläder! Och Jesper kan hon inte ens anstränga sig och träffa...

När jag pratat med henne har hon pratat mycket om Jennie... Hon är så fin, söt och rar.... Ja, det är hon verkligen! En underbar liten tjej på alla sätt och vis!
    Men varför saknar hon intresse för att ens ta reda på hur Jesper ser ut?!

Det gör så sjukt ont att hon gör på det viset.
    Missunnar då rakt inte min bror den uppmärksamhet som hans flicka får! Jag bara saknar att Jesper inte får NÅN uppmärksamhet...
    Kom på en fika och säg hej liksom... Det behöver inte vara mer avancerat än så!
    Jag kräver liksom ingening mer än lite tid och det är inte ens för min egna skull jag vill ha den utan för grabbens skull....
    du överreagerar inte alls! klart att det känns som ni blivit totalt svikna o överkörda! fyy så himla taskigt! vet faktiskt inte vad jag ska säga! tycker din mamma ska tänka om rejält! har du konfronterat henne??
  • sunflower79

rosen; skönt att höra att allt e bra!!

kwackie; hur går det?

caroline; typiskt va! hoppas det kör igång igen snart =)

• sunflower79
    popcornplaya skrev 2010-11-04 08:44:11 följande:
    Godmorgon. Inatt har jag faktiskt sovit bättre än jag gjort på länge. Har vaknat många gånger och så men emellan har jag sovit bra faktiskt. Kanske för att jag vet att jag inte behöver göra nått och bara kan slappna av.

Fick komma upp till färdig dukat frukostbord och nu har jag suttit i soffan med en kopp hallonbladste och bara tagit det lugnt. Mannen har fixat med sonen och håller på att klä på honom nu för att åka till dagis.
    lyxigt med färdigdukat frukostbord =)
    du jag måste fråga, vart har du köpt ditt hallonbladste?
  • sunflower79

dazazz; mkt bra skrivet!!

mammaD; ååhhh lycka till!! förstår att det känns overkligt!

Kwackie; grattis till sonen!!

själv har jag nu just avslutat min sista arbetsdag! känns helskumt! vadå ska jag inte till jobbet imorgon? nähä semester! näää just ja! jag ska inte tillbaka på minst ett år haha.. så konstigt!

• sunflower79
    popcornplaya skrev 2010-11-04 16:49:40 följande:
    Det står överallt att man ska ringa in om man får ont i övre delen av buken om man har HF. Jag undrar lite på vilket sätt det ska kännas. För jag har som träningsvärk eller ungefär som när man har ett blåmärke i hela övre delen av magen. Men det kanske bara är bebis som smällt till mig innifrån......

Antar att det borde vara lite starkare smärtor dom menar.
    håller med dazazz.. bättre att ringa en gång för mkt än för lite! vad gäller det där onda har jag oxå det ofta.. men för min del som inte ligger i riskzon för HF handlar det ju mest om att bäbis sparkar o snurrar på samma ställe hela tiden...

sitter just nu med en hickanden bäbis o eftersom den verkar ligga så långt ner gör det skiiiit-ont i murran haha..
  • sunflower79
    popcornplaya skrev 2010-11-04 17:02:39 följande:
    Jo egentligen tror jag nog att det bara är bebis som sparkat till mig innifrån så jag blivit öm. Får väll se, jag ska ju ändå på koll imorgon förmiddag.
    ah ok ja blir det inte värre så vet du ju att du har tiden imorgon =)
    ja skulle dessa sparkar komma utifrån skulle man nog vara full av blåmärken!

Grattis MammaD!! {#emotions_dlg.flower} hoppas allt gick bra!
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-04 18:10:18 följande:

Grattis MammaD, hoppas att din kropp mår bättre snart.

Har precis varit på den sista föräldragruppsträffen, nu ser jag fram emot att träffa alla igen med bebisar. Vi kommer ha bebisträffar varannan vecka i ca 6 månader, hoppas det blir kul.

wow det var ambitiöst =) var det nåt ni bestämde själva eller håller BM i det fortsättningsvis oxå?
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-04 18:12:06 följande:
    Gjorde min sista dag i fredags, det känns lite skumt. Jag jobbar som lärare och kan inte riktigt bestämma själv när jag vill börja igen så jag kommer vara hemma i 21 månader (som det ser ut just nu)
    oj 21 månader! underbart! men varför kan du inte välja själv?
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-04 18:20:50 följande:
    Bm kommer hålla i det, men sen är det tydligen vanligt att föräldrarna fortsätter efteråt själva. Innan har de haft 1 träff varje månad i 1 år, men de hade ändrat det nyss, tycker detta verkar bättre då blir det mer att man lär känna varandra.
    ja det är ju jättebra! o så kan man ju välja själv sen om man vill fortsätta! i min föräldragrupp bokade vi in 1 uppföljning i januari..men jag och sambon har fortsatt att umgås med iaf ett annat par från gruppen.. det är jätteskoj!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2