Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Misan S skrev 2010-06-11 21:09:03 följande:

Kan man hänga på här? Bf 29 november.

Välkommen!
    Bebis050810 skrev 2010-06-11 13:06:37 följande:
    oj vad mätt jag är nu! lyxade till det lite vid lunchen idag, brukar annars bara ha vanliga mackor vid 12 när gubben kommer in.... men idag gjorde jag varma mackor med skinka, fetaost, soltorkade tomater, kryddor och ost, mums! 4 st slank ner.....
    Vi gjorde varma mackor tidigare i veckan eller, toast men det e ju typ samma..

Angående den kinesiska kalendern så visade den pojke förra gången o nu visar den flicka. Den hade fel sist.. kanske har den fel igen Det får vi se i nov.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Loppan11 skrev 2010-06-13 07:44:36 följande:
    Vad har ni andra gått upp i vikt nu såhär i mitten av graviditeten?
    jag har gått ner sedan inskrivningen, ca 2kg.. får se när det vänder. v.17 nu (16+5).
  • Jojo 85
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-13 11:48:55 följande:
    Jag har gått upp 1,5 kg sen inskrivningen.
    Rör typ ingenting på mig heller =/ Medans när William var liten så var jag ute och gick milslånga promenader varje dag, men nu har jag blivit så jävla lat !!
    Måste röra på mig mer, är sugen på att börja typ vattengympa sen när man börjar bli otymplig :)
    ja, vattengympa är jag oxå sugen på efter sommaren
  • Jojo 85

ThiCha: Det verkar ju konstigt om dom ska ta betalt för bilder i förväg. Tänk om bebisen ligger på sånt sätt att man inte kan fånågra bra bilder.. så var det för oss när vi var på RUL o såg Josefine. Vi fick några bilder gratis. on tyckte dom var så dåliga eftersom Josefine låg o gosade in sej o ansiktet i moderkakan.
    Ring o kolla upp det.. man betalar ju endast för akuttider o tex extra köns UL mm. Den mödravård som BM o läkare rekommenderar ska vara gratis.

• Jojo 85
    Catt skrev 2010-06-14 09:11:51 följande:
    Tycker att det är ganska fult att ta betalt för bilderna. I alla fall på det sättet de gjorde här när vi var på RUL med dottern. Inte viste vi att vi skulle ha haft kontanter med oss. De skriver ju ut bilder innan de vet om man vill köpa. Sen sa dem att de kostade 20kr st så om vi ville köpa bilderna fick vi gå och ta ut pengar. Om inte så slängde dem bilderna berättade hon sen. Förstår inte riktigt meningen med att skriva ut och sen slänga. Då kunde man lika gärna ha fått bilderna som att de skulle hamna i papperskorgen för de blir knapast billigare att slänga dem än att ge bort dem. Nåja. Denna gången hade vi pengar med när vi gjorde KUB och lär ha nån tjuga med imorgon på RUL också. Så att de inte behöver slänga bilderna....
    Det är ju sjukt ju. Om man nu inte har pengar kan dom ju lite snällt ge bort bilderna om dom annars bara hamnar i papperskorgen. Det är ju inget dom behöver skylta med.
  • Jojo 85

taniko: tror inte det är någon fara om du testar.. vad äter du nu? har du tex leverpastej på mackorna (om du äter mackor)?

Jag äter ju niferex (järntabletter) eftersom mitt värde var nere på 106.

• Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-06-14 11:32:36 följande:
    Okej, jag har Niferex hemma, ska nog börja med en tablett/dag och se om jag piggar på mig.
    ja, ta för all del inte mer än 1 till att börja med. det är ju inte så skonsamt för magen.. hemorojder nästa.. hmm.
  • Jojo 85
    oliven10 skrev 2010-06-14 13:32:13 följande:
    hej igen tjejer!
    är otroligt dålig på att skriva i dom olika trådarna.
    men jag är inne och läser allt varje dag som ni skriver Skrattande
    kanske ska bättre mig nu!
    imorn ska jag hämta mitt moderskapsintyg som ska skickas in till försäkringskassan...det är nu de hela känns verkligt (kanske)
    någon som vet vad man mer hos BM då ?
    Sassa82 skrev 2010-06-14 13:48:30 följande:
    Man börjar även lyssna på barnets hjärtljud oh mäta magen hos BM.
    Så kollar BM säker järnvärde, blodtryck o ev urin oxå.
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-06-14 15:09:08 följande:

Blev ombedd av min BM att äta niferex redan i v.10-11. har inga reserver av järn i mina celler. Det jobbiga är att jag kommer få ta blodprov i armen varje gång jag är där..hatar det. blir så yr!

usch, vad jobbigt! Jag brukar få feta blåmärken av blodprov i armen oxå. Varför räcker inte stick i fingret?

En lite komisk grej som BM sa till mej förra veckan om mina provsvar. "Ja, o du har ju samma blodgrupp som förra gången". Jag var tvungen att fråga om man ens kunde ändra, vilket tydligen har hänt i enstaka men ovanliga fall. Hade jag ingen aning om.
  • Jojo 85
    MammaDeborah skrev 2010-06-14 15:39:30 följande:
    Läser bara sista sidan... Det där med att betala för bilderna har vi sluppit. Mannen jobbar med avdelningens ultraljudsmaskiner så de vågar nog inte ta betalt av honom ;) I så fall hade han bara hämtat de själv ;)

Vi var på andra ultraljudet idag :D Gick jättebra och nu vet vi vad det är för sort, men det håller vi hemligt tills vidare. Hon tittade väääldigt noga och verkade vara väääldigt säker. Tjohoo! :)
    Enda "tråkiga" var att moderkakan ligger väldigt långt ner, sk föreliggande moderkaka så vi måste kontrollera moderkakans läge igen i vecka 34+. Å andra sidan får vi ett extra ultraljud och det är ju roligt ;) Jag hoppas innerligt att jag inte tillhör de procenten som moderkakan inte flyttar sig på. Jag vill verkligen inte behöva förlösas med snitt... Men är det så, så är det så... Inget att göra åt..
     Bebis mår utmärkt och på torsdag är vi halvvägs. Känns underbart på alla sätt! :)

Stor kram till er alla här inne!
    Så var det för mej när jag väntade Josefine, men den hade flyttat på sej. Fick göra UL i v.35 men då var hon osäker så ja fick göra ett VUL i v.36 för att dubbelkolla. Dock vart det ju snitt iaf. Så det finns ju aldrig några garanitier. Fast snittet var ju pga HF.
    Tänk såhär, blir det snitt pga moderkakan så har du några veckor på dej att ställa in dej på det o blir planerat. Jag fick ju göra akut sövt snitt.. missade SÅÅÅ mycket inte minst förlossningen o fösta skriket från min lilla bebis. Mitt ärr har läkt bra o även mina vänners o det sitter så lågt att man kan ha bikini o så utan att det syns. Det kommer gå bra ska du se!
    Frogster skrev 2010-06-14 16:07:23 följande:

Ca när är det dags för besök hos bm igen?
    Var ju på rul för en vecka sen och trodde jag skulle få någon vidare information då men nej....

Har ingen aning om vad som händer nu, när det är dags för nästa besök och så....
    Försökt ringa ett par gånger men har lyckats vara för sent ute så jag inte fått någon telefontid. Störigt!

Förresten... Var kan man köpa bra stödstrumpor till en rimlig peng?

Kan du inte mejla din BM?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2