Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Bra jobbat Visst känns det bra att hitta en sådan billlig? Efter att ha köpt tre vagnar på ord pris känns det så bra att de två senaste ha köpt beg...!
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj
    Bebis050810 skrev 2010-07-23 16:47:33 följande:
    Ja blocket e kanon! men tyvärr bor vi i världens ände så det är jättesvårt att hitta nån billig, bra vagn här, de flesta är ju trots allt i storstäderna, speciellt om man vill ha en bugaboo, men annars oxå är det mkt svårare, sämre utbud och konkurrens så priserna blir aldrig så låga.
    Jag förstår att det inte är lätt när man bor ute på landet. hade helt åkt å hämtat denna själv å tittat lite närmre på den. Men den såg fin ut på bilden å för det priset får man ingen finare. De hade även en P o T till salu för ett grymt bra pris. Men jag sågar underdelen på den.....Anser att den endast är smidig att köra för föräldern, men det är ju barnet/barnen som ska ligga/sitta i den!
    Hoppas att ni ändå hittar någon som inte finns allt för långt bort. Vi har ju ett tag kvar
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-24 19:40:48 följande:
    Bebis: jo det är ju tyvärr så, männen tror man går hemma på semester bara för att man är hemma heltid med barn, men det ÄR inte semester, speciellt inte när de blir större och mer krävande! Vi har ibland haft de diskussionerna här hemma med, så din man är inte ensam om att tro så. Karlar... {#emotions_dlg.djavulsk}

Frogster: jag har överlappat rätt mkt med storlekar. Jag hade hlr inte så mkt i strl 50. Utan de mesta jag köpte va 56. Visst de satt väldigt stort i början, men hon växte i dom på några veckor. Sen fick jag massor i strl 50 så jag hade ju lite där. Sren beror de lite på om du får en kräkbebis ang hur många uppsättningar du behöver. Vi hade ju då inte ens en tvättmaskin och Olivia kräktes knappt men hon bajsade mycket och det kom ofta utanför blöjan så jag fick byta massor av ggr varje dag oftast. Så härt fick de bli en hel del uppsättningar.

Popcorn: håller faktiskt med dig om att utbudet är mkt bättre i butiken än nätet! Hittar alltid ngt när jag är där
    Det är just därför alla pappor borde vara f-lediga. jag kan inte förstå hur de inte vill? Vi är ju lika mkt föräldrar. Har de inte varit hemma på heltid kan de ju inte förstå hur det är. För det är mer än ett heltidsjobb. Speciellt med fler än ett barn.. Jag är så glad att jag började plugga när Viggo var nästan 9 mån å sambon fick känna på hur det är att vara f-ledig under en längre tid. Visst, han fick den tyngsta perionden med en envis lång vinter, men han fixade det galant. Denna gång kommer jag vara hemma i 1 år innan jag måste återgå till studierna , han har ingen möjlighet att vara hemma då han måste fortsätta sina studier. Jag med....Så den lill kommer få börja dagis som 1-åring. Är inte speciellt orolig för med tanke på dagis de går på och de har ju varandra alla tre då. 

Igår var vi på ett stort bröllop. Jättefint och trevligt! Men det känns att man är gravid å att inte kunna delta helt i festligheterna är sådär kul. Vi var hemma vid tolv efter båtresa å bilresa i regnet.....Å självklart vaknade viggo 5:30 denna morgon.... Är inte pigg idag och ska jobba mellan 10-18..sedan ska min blivande man jobba natt......ingen sovmorgon på ett tag nu...blä! 
  • Annizsj

Bebis-- Klar man blir orolig för en sån grej. Bättre att vara på den säkra sidan.

Håller på att somna här....känner mig helt bakfull och kan knappt hålla ögonen öppna. Känns som om jag aldrig mer vill vara borta så länge en kväll å inte få sovmorgon... Det sista jag orkar idag är att sitta i tele hela dagen...blä! usch.......hungrig är man också. Klaga klaga är det enda jag orkar idag

• Annizsj

Fick höra av alla igår att jag var så fin o de tror art jag väntar en flicka. Endel tycker att magen är stor andra inte. Såhär stor har jag iaf inte varit med pojkarna. Känner lite foglossning i ena sidan, men inget som går att jämföra med de andra gångerna. Men det kommer nog snart. Känner av mer inner i ryggen nu. Har inga problem med att ta Niferex, magen fixar det bra.. Blutsaft är nog det äckligaste som finns Imorgon ledig, skönt! Fixa hemma lite....

• Annizsj

Varning för klagoinlägg!

Äntligen ledig en dag. SÅ känns ändå allt piss. Skrikiga barn, sambon trött å irreterad. Han ska inte ha napp, fast jag ska minsann välja rätt tillfälle att inte låta honom ha den. KOnsekvent är han då inte! Är så satans jävla trött på den här jävla nappen. Han är ta mig fan mer än 3 år (ser ut som 4 år) och ska ha napp hela jävla dagarna. Jag blir galen! Finns inget man kan göra i det här fallet. Bara ta bort den å ta striden. Låter hårt, men det går inte annars. 
    Sen fattar jag inte varför lilleman så fort det äntligen blivit svalt i sovrummen har börjat vakna vid fem igen. Han orkar ju själv inte då. Han blir jättegrining å nu kan han inte somna någonstans. Inte i vagnen, inte hans säng, inte i Milos säng med sambon....bara skriker. Blir så trött. Fattar inte hur man ska orka med ett barn till om 4 mån?  
    Lika bra att man jobbar dagarna långa. LÄngtar så inneligt tills dagis å skola börjar igen. Allt blir ju annorlunda då. Sedan vårat bröllop som inte är så verst välplanerat. SÅ blev svärmor arg för att vi valt att bjuda in lite vänner då så många släktingar inte kan komma..... 

• Annizsj

bebis-- Ja vi får hoppas att din man får upp ögonen snart. Han är väl ingen liten pojke längre? jag kan ju säga att min bliviande man är nästan 5 år yngre än mig och snart tre-barnsfar. Ibland märks det och ibland blir han en liten man.....Men överlag är han bäst och hjälper faktiskt till med det mesta. Visst, jag lagar mat för det mesta. Men han städar, tar hand om trädgården, tar han om barnen, handlar å nattar barn. han är verkligen med. Även om det är jag som är mamma och den som offrar sig om det behövs(ja du vet hur vi är). Sätter aldrig mig sjävl i första hand. Aldrig att jag bara går o sätter mig i soffan och tittar på mitt favoritprogram om jag ser att barnen behöver våran hjälp, eller att köket ser ut som hej kom och hjälp mig.
    jag vet att det är jättesvårt att sätta ner foten och verkligen få dem att förstå. Jag har gjort det många ggr, men får då höra att jag bara klagar.....hum..dessa karlar!

Vi har bara ´haft BRIO-barnvagnar. Men syskonvagnen var baby travel. Men den var vi inte nöjda med. SÅ sålde den förra helgen. Nu har vi köpt en beg Emmaljunga som jag bara längtar efter (står i alvesta hos en släkting). Men ett tips är att se priserna. De varier så mkt. Har sett vagnar för över 4000 kr o de under 1000-lappen. Vi gjorde iaf ett kap, gav 2000 kr för en fin vagn med mjuklift å alla tillbehör! Kommer använda den mkt, det är jag säker på!

• Annizsj

Känner mig också skitful, oattraktiv till tusen, lättirreterad (speciellt när jag inte fått sova), känslig som tusan....(grät under bröllopet i lördags). Tycker det är jobbigt att inte ha sin vanliga kropp. har ju blivit ganska smal efter mina grav, trivs bra med det... men nu känner mig jag mig hemsk. Blä, trivs inte alls! Finns inget roligt att ta på sig hemma. Leg ins är inte min favorit, sitter inte så skönt.....Hemma är det skönast, kan man ha mysbyxor..har ett par mammagravidmysisar, de är så sköna....men snygga är de ju inte....

• Annizsj
    Paris2006 skrev 2010-07-27 12:11:36 följande:
    Läser att ni har samma känslor som jag.. Min gubbe fattar ingenting. Om jag får en våg att nedstämdhet och känner mig ensam och som världens fulaste ankunge, och skulle bara behöva höra ens några snälla ord - nä då fattar han inte varför jag e så nedrans gnällig??? Jag tycker att han får kortare tålamod och värre humör när jag är gravid mot hur han är annars?! Wtf?? Jag har t.o.m berättar för honom att han behöver inte ta åt sig av allt jag säger (kan ju nog vara ganska bitchig själv mellan varven) det är oftast bara hormoner.. Jag har också sagt att om han märker att jag är nere och så, så funkar det väldigt enkelt att göra mig glad igen. t.ex. att ge mig en kram, eller plocka upp nå av Tjejens leksaker, eller laga mat, eller fråga hur min dag etc,etc.. Det behövs alltså inte så mycket! Men tusan tror ni han fattar det? Nä-utan om jag säger något bitsk, ja då ska han överträffa mig!!
    Tanken har någongång slagit mig att om det skulle vara enklare att leva med en kvinna i stället? Suck...
    De orkar helt enkelt inte med oss gravida kvinnor?! Kanske det är bäst om vi får komma till ett hem där det finns tjänstefolk som tar hand om oss? hihih. Visst, jag kan vara hemsk, men det kan han också. Tror att de glömmer bort att vi ändå väntar deras lilla underverk. De borde behandla oss som drottningar! Det som kan störa mig kan vara att NÄR han väl lagar mat är det världens grej. Man ska tacka 100 ggr o vara helt överlycklig. Men vad händer när vi lagar mat då?
    Tänk om det kunde vara sähär:
    - Åh älskling va jag är trött å slutkörd nu. (jag)
    - Jag tycker att du är värd ett skönt bad. jag går upp och sätter på ett bad så tar jag hand om ungarna medan du gottar dig, inga problem. Ta den tid du behöver!

Har alltid fått höra att jag ska skynda mig....varje dusch.....kan ju aldrig slappna av då..suck!
    VAD i helsike skulle de göra utan oss kvinnor?
  • Annizsj

Bra beslut tjejer! Carenan är fin, var o klämde på den i förra veckan. Förstår om ni vill ha ngt nytt. Vi köpte ju också en sprillans ny syskonvagn när Viggo skulle komma. Älskar vagnar, men försöker intala mig själv att vi har tre perfekta vagnar nu. En syskon, en liggvagn när Viggo ska sova ( alltså en sitt men kan fällas i fullt liggläge) sedan en brio race. Kan ni fatta att de jag köpte syskonvagnen även sålde en jättefin p&t för endast 2700 kr. De visste ju ingenting. De hade ju kunnat få det dubbla för den.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2