Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Tack för alla grattis Skrattande

Jag kommer gå loss på rosa grejer den här graviditeten, älskar rosa Tungan ute

Idag ska jag iväg till mvc igen på besök. 9:45 närmare bestämmt. Har varit så inne i det här med ultraljudet igår så jag hade helt glömt bort det men kom på det igår kväll som tur var. Ska bli intressant att åka dit ensam med sonen den här gången. Annars har jag haft sambon med mig dit. Det är ju inte det roligaste en tvååring vet att sitta still i ett rum och lyssna på en tant som pratar....hehe

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

MVC besöket gick bra idag. Hände ju inte så speciellt mycket mer än att jag fick moderskapsintyget och att jag fick lyssna på lillans hjärta. Och det slog så fint så =) Ska tillbaks 16/7 igen.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    Bebis050810 skrev 2010-06-23 10:20:57 följande:
    När jag tog upp min oro ang. rul igår kväll med min sambo blev han jättesur! han sa att det var ju inget fel! hon ville ju bara vara säker på att allt var okey. när jag sa att jag kanske skulle be om ett extra UL så sa han att då får du åka själv denna ggn!! det är inget fel.
    Jag är alltid så orolig för allt!! han är lugnare än lugnast, stressar aldrig upp sig för något.
    Jag ska ringa dem där inne på spec. MVC och höra vad dem säger iaf!

men visst så tänker jag såhör, OM det hade varit nåt minsta fel eller oklarhet så borde ju BM ha konsulterat någon annan! eller givit mig ett extra UL om nån vecka för att vara säkert. om det hade varit diafragmabråck så är ju det en väldigt farlig missbildning som kräver specialvård vid förlossningen och kejsarsnitt, och den risken att missa det borde hon ju inte ta, det tror jag ju inte! men samtidigt knider min oro......
    "jag i ett nötskal" 
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    Jag tror inte du behöver oroa er, hon såg inte så bra först och ni fick komma tillbaks igen och allt såg bra ut. Hade något sett konstigt ut hade hon frågat någon läkare och såklart berättat för er. Inte bara sagt att allt var fint och skickat hem er.

Du ska nog ta in din sambos filosofi i den här frågan och lugna dig. Och det kan nog vara svårt att få ett till ul om du inte går privat om allt såg bra ut. Njut av att vara gravid med en bebis som gick igenom ul utan anmärkning Skrattande
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Vi kommer åka ut till min pappa som bor i ett litet sammhälle, där blir det klassiskt midsommarfirande på badplatsen med midsommarstång och dans. Lite aktiviteter för barnen, chokladhjul och sånt. Sen blir det stort knytkalas efteråt och så grillning på kvällen.

Vi åker nog även ut så vi hinner bada lite i sjön och hjälpa till att plocka blommor till midsommarstången. Blir nog även att göra kransar till mig och sonen om han vill ha. Vädret ska ju bli fint imorgon också lovar dom ju, men man vet aldrig.

• popcornplaya

Philip ammade jag i 2 månader sen sket det sig och han fick bara ersättning. Vi hade en pina med att få honom att sluta äta på natten. Han var nästan ett och ett halvt år när han väl slutade med nattvällingen och det var i samband med en öroninflammation. Då började det med att han vaknade på natten och ville in till oss istället för att han inte kunde somna om utan vällingen på natten. Men så helt plötsligt för ett par månader sedan så vände det över en natt och han har sovit hela nätter sedan dess.

Det är bara att hålla tummar och tår för att det fortsätter så i framtiden också. Jag orkar bara med ett barn som ska hålla mig vaken på nätterna sedan Tungan ute

Idag var vi förövrigt på IKEA och kollade ut en växa säng som han ska få i födelsedagspresent. Får väll se hur det blir med sömnen när han inte sover i spjälsängen längre.......

• popcornplaya

Med Philip så tog det nästan ett år. Med den här lilla flickan så kom det ju helt oplanerat så det var ju bra mkt lättare den här gången.

• popcornplaya
    Bebis050810 skrev 2010-06-28 21:39:26 följande:
    Trulsa: ingen koll på den vagnen tyvärr

Helen: vet du hur det är med lilla PennyJenny?
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    Jag tror hon hade fått vara uppe och röra på sig lite idag, gå på toa och så.

Jag är så mätt nu, har smockat i mig en låda jordgubbar precis. Sååå gott var det verkligen. Gick in i v.20 idag också. Känns som man har kommit en liiiiten bit på vägen i alla fall, men jag tycker ändå att det går långsammt framåt.

Sen satt jag och knåpa lite på en inköpslista till bebis också. Är ju lite grejer som kommer behöva köpas. Både att det blir vinterbarn istället för sommar som det var med sonen och att det är en flicka istället. Och jag är en sådan människa som SKA ha rosa till min flicka. Jag ÄLSKAR rosa Tungan ute
  • popcornplaya

Usch,har så sjukt ont av fogarna idag. Kan knappt gå omkring här hemma och då har jag bälte på mig, utan det så kan jag knappt röra mig alls. Ibland undrar man hur man ska orka hela graviditeten med att roa en liten här hemma, hålla ordning på hemmet och hålla humöret uppe när man helst av allt bara vill vila, vila och vila.

Jag är helt slut verkligen. Sonen vill ut och gunga men jag ooorkar inte. Allt känns bara piss just nu. Blev inte bättre av att sonen sovit dåligt inatt och fick komma in till våran säng. Det innebär att jag knappt sovit någonting.

Jaja det är väll bara att bita ihop, om en halvtimme ska han få lunch och sen ska han sova middag, då får jag vila......

• popcornplaya
    Kinne79 skrev 2010-06-29 17:56:58 följande:
    popcornplaya- Kan du inte få bli sjukskriven om du har så ont?
    Jag har inget jobb så det problemet har jag ju inte. Men att ta hand om hemmet och en 2 åring hela dagarna är nog nästan värre än ett jobb. Kan man bli sjukskriven från det? Tungan ute
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2