Bebis050810 skrev 2010-06-23 10:20:57 följande:
När jag tog upp min oro ang. rul igår kväll med min sambo blev han jättesur! han sa att det var ju inget fel! hon ville ju bara vara säker på att allt var okey. när jag sa att jag kanske skulle be om ett extra UL så sa han att då får du åka själv denna ggn!! det är inget fel.
Jag är alltid så orolig för allt!! han är lugnare än lugnast, stressar aldrig upp sig för något.
Jag ska ringa dem där inne på spec. MVC och höra vad dem säger iaf!
men visst så tänker jag såhör, OM det hade varit nåt minsta fel eller oklarhet så borde ju BM ha konsulterat någon annan! eller givit mig ett extra UL om nån vecka för att vara säkert. om det hade varit diafragmabråck så är ju det en väldigt farlig missbildning som kräver specialvård vid förlossningen och kejsarsnitt, och den risken att missa det borde hon ju inte ta, det tror jag ju inte! men samtidigt knider min oro......
"jag i ett nötskal"
Jag tror inte du behöver oroa er, hon såg inte så bra först och ni fick komma tillbaks igen och allt såg bra ut. Hade något sett konstigt ut hade hon frågat någon läkare och såklart berättat för er. Inte bara sagt att allt var fint och skickat hem er.
Du ska nog ta in din sambos filosofi i den här frågan och lugna dig. Och det kan nog vara svårt att få ett till ul om du inte går privat om allt såg bra ut. Njut av att vara gravid med en bebis som gick igenom ul utan anmärkning