Inlägg från: Frogster |Visa alla inlägg
  • Frogster
    MammaDeborah skrev 2010-10-20 11:46:26 följande:
    Vet någon var man hittar pyttefrottésockor till bebis? Ni vet såna lite tjocka som är väldigt stretchiga. De är kanske inte snyggast men de sitter ju så himla bra på pyttefötter. Jag hittar bara de där klassiska med nedvik som polarn, hm, lindex m fl har.

Lindex har jag köpt på! =)

• Frogster

Usch vad jag känner mig nere och löjlig =(

Alltså... Jag vantrivs väldigt mycket med den vikt jag hade innan jag blev gravid, det är liksom ingen hemlis för någon vid det här laget!
    Tror det är det som gör att jag är så känslig för alla kommentarer om min kropp...

Nu har person nummer två kommit och sagt (och verkligen betonat det) att jag verkligen borde börja träna efter förlossningen!
    Har förvisso tänkt börja träna ordentligt och ta tag i min vikt framåt våren. Men innan det får det vara som det är!
    Men det var promt viktigt att börja på stört för annars kommer jag aaaaldrig få tillbaka min gamla kropp!
    När jag då protesterat och sagt att så när som på några bristningar och att magen fortfarande är lite "extrahudssvampig" så HAR jag precis den kropp jag hade innan så har jag bara fått fnysningar tillbaka. Känner mig rätt idiotförklarad av dem båda.

Blir rätt trött på mig själv... Varför kan jag inte bara lita på mitt egna öga?
    Varför måste jag ha så förbaskat dålig självkänsla när det handlar om min kropp? Min person kan jag stå upp för med näbbar och klor! Men minsta kommentarer om min smårultiga kropp och jag blir en liten grå mus i ett hörn...

Sorry gnället =(

• Frogster

Ni är verkligen underbara! Hjärta
    Tack för er omtanke och pepping! Precis vad jag behöver just nu!

Jag förstår ärligt talat inte själv varför jag tar åt mig så väldigt mycket!
    Står jag framför spegeln här hemma så känns det ändå helt otroligt att se ut som jag gör redan nu! Okej jag han aldrig bli så jättestor men min kropp har ändå tagit det hela otroligt bra enligt mig!

Men ändå blir jag denna lilla fluglort av sådana kommentarer...

Tog denna bild för en stund sedan...
    Ska köra upp den framför näsan på hon som var elakast i truten och fråga varför hon har (enligt henne själv) massa gravidkilon kvar med tanke på att hennes grabb är nästan 1½ år nu....

• Frogster

För att avslöja lite mer så snusar Williams mamma på en liten Linus... Flört

• Frogster

Alltså... Ni är verkligen underbara allihop!
    Sååå mycket jag behöver läsa era ord för att faktiskt bekräfta den åsikt jag själv redan har men som vacklar så när någon säger annat.

Jag ÄR stolt över min kropp! Tycker inte själv att den är särskillt vacker men den har ändå burit fram den underbaraste lilla varelse på denna jord så jag kan inte annat än älska den ändå liksom....

• Frogster

Ja det verkar minst sagt vara en bra dag att föda barn på idag! Skrattande

Bara mååååste dela med mig av en bild på Jesper ihop med sin kusin Jennie!
    De träffades för första gången idag =)
    Jennie är 10 dagar äldre än Jesper. Träffade henne när hon var 5 dagar gammal och tyckte då att hon var såååå liten! Nu när man har vant sig med sin pyttebebis så känns hon helt plötsligt jättestor! Haha
    Skiljer bara någon ynka centimeter på längden men ca 1,8kg i vikt.
    En underbar liten tjej! Men ja.... Säg den bebis som inte är underbar! Hjärta

• Frogster

Jag ska erkänna att jag tyckte det kändes störtlöjligt att föda med Doula när jag först läste om det i nån tidning!
    Men efter min tur på förlossningen så har jag heeeelt ändrat åsikt!

Har man fel folk på rummet så behöver man liksom inte ha problem med språket för att inte kunna göra sig förstådd!
    Hade fruktansvärt kass personal under min förlossning så jag är oerhört glad över att det gick så snabbt och enkelt!

• Frogster
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-23 18:23:15 följande:
    Nu har jag äntligen fått ett föräldrarum
    Så nu slipper jag dela med nån annan! =) När Linus är utan övervakning kommer jag kunna ta med han in till mitt rum på nätter bland annat =)

Men ett steg i rätt riktining iaf
    Vad härligt!
    Hur går det för lillgrabben? Hur mycket koll behöver de ha på honom?
  • Frogster
    Rosen skrev 2010-11-02 01:12:10 följande:
    tror absolut det e på g för mig även om det än så länge inte e jättejobbigt.
    sitter i valet o kvalet om jag ska väcka mannen så vi kan åka in.

Ååååh!

Håller tummarna för er!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2