Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-10-08 14:04:49 följande:
    Jag gillar alla namnen ni pratar om Wilma, Freja och Ludwig :) men jag har vänner med alla de 3 namnen så det går inte för oss..... men jättefina namn!
    Det blir nog en Elsa här. Men min man är så rolig. Han envisas att säga att det kommer bli en pojk. Vänta du och se säger han till mig. Fast de på UL sagt flicka 3 ggr och jag sett det själv. Han kan konsten att göra mig nervös. =)
  • Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-10-08 16:01:08 följande:
    Jag har 38 dagar kvar.... hoppas på bebis 1 november
    Jamen då har ju jag det med!!!  Glad Undrar vem av oss två som får bebis först?

Härligt att du är hemma, Frogster

Skönt att du får vila upp dig lite till då, Williams mamma.
  • Maddie72
    Love3 skrev 2010-10-08 18:07:07 följande:
    Och jag med!! Solig
    Just det!! Glad  38 dagar låter inte så mycket. Eller hur?
  • Maddie72

Tidiga morgonen har varit helt hemsk. Fler som har samma dilemma?
    Somnade ju bra igårkväll och sov fint till halv sex, då höll blåsan på att spricka. Passar på att ta blodsocker. Åt en clementin och sedan tillbaka till sängen. Det är där problemen startar. Maken snarkar så jag håller på att explodera. Jag skäller ut honom, håller för näsan en kortis. Håller på så där. Då det gått en timme tar jag med mig kuddar och täcke och bäddar skönt i soffan. Men jag är klarvaken!! Sonen har blivit förkyld och börjar yla och stånka i sitt rum. Jag hör honom kila in till vårt sovrum. Där fanns inte mamma, han gråter... Jag ropar att jag ligger i soffan. Han vill snyta näsan, dricka och så är han klarvaken. Jag frågar om vi ska sova inne hos honom. Tar med alla tusen kuddar och täcken. Bäddar skönt, men sonen kan inte ligga still, mannens snarkningar hörs genom väggen. Jag håller på att explodera ännu en gång. Klockan är sju... Det slutar med att sonen och jag går tillbaka till soffan. Han får titta på barnprogram och jag sover. Nja, väldigt lätt med honom bredvid mig i soffan. Mannen vaknar och undrar vad jag gör ute i soffan. Man jag kan säga att med alla tusen kuddar överallt låg jag där som en prinsessa.

• Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-10-10 09:34:04 följande:
    Då kanske förlossningen startar av sig själv snart då, det är ju det bästa. Spännande! det är ju inte för tidigt heller så nån fara med bebis är det ju inte + att de vet ju innan att han är liten.
    Ha det bra på dopet! eller lycka till om du får åka till FL

Själv har jag precis blivit utskälld av sambon!! han jobbar som en dåre på sitt jobb, men när det gäller här hemma så gör han ingenting!! mkt sällan iaf, inget spontant utan det är om jag säger till honom så kanske..... men iaf så sköter jag gärna hemmet med matlagning, klär barnen, handlar, tvättar o städar men jag vill att sambon ska göra sånt jag inte kan och speciellt sånt jag inte kan eller orkar just nu såsom att ta in studsmattan inför vintern, olja utemöblerna och ta in dom, bära ut tidningar och lyfta tunga kartonger, men jag får säga till honom 1000 ggr och han säger bara att jag tjatar på honom! han blev helt galen och skrek att jag aldrig gör nåt här hemma heller! FY fan säger jag bara! så som jag slet igår hela dagen med att tömma skafferi o badrum och bära hit och dit och gick och gick, skitont i ryggen har jag haft hela natten.
    Han kan va så elak ibland, sen går han bara ut och bryr sig inte om nåt..... inte om jag är ledsen eller om jag mår kasst. Bara ut och jobba, ett jävla ego är vad han är egentligen! kul morgon tur att solen skiner iaf så man kan ut på en promenad och skingra tankarna. Vill inte se karlen på lääänge nu!!!
    Apropå sambon. Om han nu inte får ändan ur och gör det du inte kan just nu, tycker jag du ringer någon som kanske kan hjälpa dig, så du får det gjort. Kan vara svärföräldrar, någon stark kompis el dyl. Why not? Då kanske han skäms. Det måste ju bli gjort.
  • Maddie72
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-10 09:19:04 följande:
    Min slemmis gick imorse. (tror jag) Det kom hursomhelst massa slem.
    Och nu sitter jag med sammandragningar utan dess like. Ska strax bege oss bort på dop, hur nu de ska gå. I värsta fall får jag väl gå hem igen.
    Ojoj här händer det grejer. Hoppas det blir som du vill nu då. Kram
  • Maddie72
    Belavon skrev 2010-10-10 02:07:29 följande:
    I fredags hämtade jag min man på flyget, alltid nervöst, men det känns så bra. Vi har bara myst och tagit det lugnt. På måndag ska vi hämta barnvagnen och det ska bli så spännande.

Läser för det mesta allt men sitter inte så mycket vid datorn nu. Ha en underbar helg alla!
    Åhhh måste vara superhärligt att ha mannen hemma äntligen. Nu är han väl hemma ett ta i alla fall?
  • Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-10-10 10:50:20 följande:
    ja det borde jag göra!! men jag tror inte han skämms iaf, han tänker inte så alls! han bara liksom "är"..... och sen får det gå som det går. Nu är han ute med sitt, jobbar och har kompis här, han skrattar och har kul det är jag 100 på och skiter fullständigt i hur jag har det eller hur jag mår! han kan va så fruktansvärt avtrubbad ibland eller hur man ska säga.... men jag klara mig fint här hemma själv med barnen, dom är mitt allt behöver ingen karl som är elak o nertryckande....
    nu ska jag fortsätta ränsa och städa upp inför renoveringen som startar imorn. Och jag som aldrig gör nåt här hemma!!! jag har fixat med allt vad gäller ta kontakt med hantverkare, beställa kakel, badrumsmöbler, blandare, badkar o toa ja ALLT! sen rensat upp osv...... så visst f_n gör jag nåt. Men först blir det en promenad med barnen i solen!
    Nej men ok. Vänta några dagar då och se om han får det gjort till slut. Han vet ju i alla fall vad du vill att han ska göra. Ibland måste männen få tänka lite. Han måste väl ändå förstå att vissa saker kan eller bör du inte göra i gravid-tillstånd. Och göras måste det ju. Hmmm...  hoppas det löser sig.
  • Maddie72

Att de domnar kan ju definitivt vara karpaltunnelsyndrom. Men även att även fingrar fylls med vätska och domnar av det.

• Maddie72
    Helen C skrev 2010-10-11 08:20:53 följande:

Det är sån vanlig som dom flesta har som du har bilbälte till. Annars finns de sån bas som du klickar i.
    Men jag har alltid haft den med bilbälte så får man har den i 8 månader för 350 kr

Vet du om man måste förboka babyskydd långt innan? Jag kommer inte ihåg hur vi gjorde för 4 år sedan. =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2