Inlägg från: Carolina13 |Visa alla inlägg
  • Carolina13

BF November,2010 DEL 2

Nu e sambon hemma... ska ringa nu =) wish me luck

• Carolina13

nu kom det lite blod så nu ringer jag för 3.e gången och nu ska vi åka!!

• Carolina13

Nu e jag tillbaka här.. eller för en liten stund i alla fall... ni får ursäkta men jag orkar inte läsa igenom allt, men efter 3 dagars frånvaro så =) SÄg till om jag missat massa bebisar!!!

Som de flesta redan vet kom Theodor Harry Simon till världen i måndags kl 14.58 efter att vattnet gått kl 06.30 på morgonen.. gick snabbt men inte smärtfritt =) Åkte in till bb vid 10.. Fick väldigt fort kort tid mellan värkarna, redan vid 9 va det 4 min mellan... så blev en intensiv men snabb förlossning! 3710g och 51 cm... Kort kommer senare!

Får berätta mer när jag e lite piggare, att få igång amningen ger en sömnbrist!

Men vi mår fint och e hemma från bb.. stannade två nätter för att få igång amningen med mera...

Hoppas på mkt bebisar snart..
    kram på er

• Carolina13

Vår lilla teddybjörn 1 dygn gammal!!
  • Carolina13
    Rosen skrev 2010-11-18 19:17:02 följande:
    jag har gått över 3 veckor med första barnet, 7 dagar med andra barnet o 5 dagar nu med sista barnet.... blev igångsatt första gången.

carolina: guuuud vilken söt kille ni fått!GRATTIS!!!
     tror inte att jag har dig på facebook?
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-18 16:49:52 följande:
    Grattis Love och hoppas det funkar att "hota" lite på bebis nu att komma spontant, inte kul att bli igångsatt då värkarna kommer så där plötsligt och intensivt men men du får ju iaf något i slutändan :)

Sitter här men värkar som kommer och går, smärta i rygg och ett jäkla tryck mellan benen.. Jagar barnvakter för fullt nu och ska försöka äta lite och klocka värkar och se vad som händer..
    ÅHHH hpppas hoppas!!
    tack så mkt.. han e rikigt fin vår prins!!

jag vet inte heller om jag har dig på facebook..  Carolina Larsson heter jag... du kan nog enklast att hitta mig om du söker på min mail [email protected]
  • Carolina13

Vad spännade för er med alla värkar.. snabbare än vad ni tror har ni bebis hos er =)

• Carolina13

en liten fråga till er som har koll.. har en väldigt tuttig son som bara vill hänga vid mammas tuttar... äter och kräks och bajsar =) vilket jag e glad över för amningen kom igång ordentligt och inte speciellt ont gör det men jag sitter verkligen bara i soffan med tuttarna framme.. funderar på att börja erbjuda napp till Theodor men rädd att det ska förstöra amningen och oxå rädd för att jag inte ska veta när han e hungrig respektive tröst... men det kanske man lär sig!

• Carolina13

jag kan inte bestämma mig om nappen,.. han e ju inte skrikig, bara enormt tuttig och vill ofta tutta bara för tröst... men ska till bvc imorgon så ska rådfråga då...
    nu sova!
    natti allihopa

• Carolina13
    Ska nattningsammningen ta över 2 timmar? Theodor snuttar på ena tutten jättelänge, verkar nöjd men kräks lite, vill ha nästa tutte, tuttar jättelänge. Somnar lite.. kräks och vill ha mer och så pågår det i 2 timmar om inte längre... vad ska jag göra. Sliter snart mitt hår...
  • Carolina13
    MammaDeborah skrev 2010-11-28 08:15:47 följande:
    Jag är lite nedstämd... Min lilla flicka kan inte suga ordentligt. Mjölk finns men hon får inte i sig ordentligt och blir frustrerad... Så nu pumpar jag och ger extra ersättning. Men har kunnat amma de andra fyra utan större problem. Jag orkar inte pumpa hela dagarna och natten föredrar jag att amma men inatt fick jag gå upp och blanda mat till henne trots sprängfyllda bröst...:-/ man tror ju att det ska funka... Men felet ligger på något vis hos henne. BVC-sköterskan tror hon gör nåt fel med tungan... Men jag är jättedeppig
    känner igen det där...
    Theodor hängde vid tutten hela dagen igår.. mjölken sprutar ut när han släpper men på nått sätt e han inte nöjd.., brösten va tomma vid nattammningen så mellan 23-02.30 ville han bara snutta... blev till sist att fixa en flaska ersättning och då somnade han nöjd.. Har även tagit fram nappen... funkar ibland och ibland inte,,, men känner mig med nedstämd för inget blir bra för stakaren.. han har ju gått upp ordentligt å mjölk finns ju... men men.. förhoppningsvis bara en fas nu.. kanske en tillväxtperiod!
  • Carolina13

åh jag kan abslut inte lägga ifrån mig honom trots att han sover stenhårt...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2