Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Jag är sjukt trött idag. Vill bara gå och lägga mig. Har inte gjort något speciellt förutom att jag åkte till en kompis i 3 timmar. Iofs så var jag vaken tidigt då sotarn kom i morse.

Vill bara sooooova

• Belavon
    Jojo 85 skrev 2010-09-23 19:18:19 följande:
    Min BM varnade mej för det, då det tydligen an ställa till det för organen att hitta tillbaka till rätt plats igen.. hon hade haft en mamma som fått jätte problem pga gördel o infektioner mm. Så det vågar jag mej inte på.
    När jag jobbade med underkläder så sålde vi inte gördlar till nyförlösta just pga att organ och muskler kan bli för slappa när de får "stödhjälp". Men ca efter ett halvår kan man börja använda en så smått. Men tänk just på att musklerna kan bli för slappa när de inte behöver arbeta själva.
  • Belavon

Jag läser allt vad ni skriver men idag har jag nog legat horisontellt mest hela dagen. Är helt slut och trött. Hoppas jag inte åker på någon förkylning eller så. Så det blir inte så mycket skrivande av mig tyvärr.

• Belavon
    Frogster skrev 2010-09-24 07:57:29 följande:
    Tack gulliga ni! =)

Är i 33+2 .
    Sambon och jag hade en liten på-skoj-disussion och konstaterade att lilleskrutten nog har tröttnat på min eländiga hosta och det är därför han vill ut! Haha

Ligger just nu och mäter alla sammandragningar. Hyffsat regelbundna och starka.....
    Spännande och läskigt på samma gång!
    Vad spännande! Lycka till och hoppas ni får en bra förlossning. Håll oss uppdaterade :)
  • Belavon
    MammaDeborah skrev 2010-09-24 11:42:31 följande:
    Jag är utsläppt från förlossningen!! Det var den längsta en och en halv timmen i mitt liv, det lovar jag! Mannen fick instruera läkaren om hur ultraljudsmaskinen fungerade (han är tekniker och servar just UL-maskinerna) och då kunde hon se att moderkakan fäster ca 3cm från livmodermunnen :) Med det fick jag åka hem!!!

Jag är lättad och mannen likaså även om han inser att han inte kommer undan en vanlig förlossning nu

Ska tillbaka om två veckor för en ny kontroll så att de ser att den fortsätter flytta sig allteftersom livmodern växer.

Läser om Frogster och önskar all lycka till! Lite i tidigaste laget, men borde inte vara några större risker för barnet.
    Härliga nyheter, måste kännas jättebra. Lite lustigt att din man får lära personalen hur de ska handskas med maskinerna, man tycker ju att de borde de ju kunna :)
  • Belavon
    Helen C skrev 2010-09-24 15:28:22 följande:
    Vi köpte en Teutonia fast beg... En orangefärgad=) Men jag hade nog valt svart/grå tror jag
    Ja man lär ju inte bli less på svart... kan ju ha massa roliga filtar i vagnen
    Jag är dock lite kär i rött, men då är det inte säkert att de kan leverera innan BF och det kanske inte är lika användbart
  • Belavon
    MammaDeborah skrev 2010-09-24 22:13:06 följande:
    Det lugnade ner sig efter badet. Tyvärr fick jag hyfsat mycket biverkningar även på en kvarts bricanyl men ändå inte alls som med en hel tablett.

Nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova gott hela natten. Imorgon behöver vi handla mat men det får nog mannen sköta. Jag tänker bara ta det lugnt!

Kram på er!
    Skönt att det lugnade ner sig. Det kanske blev sammandragningar av att du varit så orolig. Hoppas du kan ta det lugnt i helgen och ta hand om dig själv.

Ja Svart blir det nog på barnvagnen, jag har redan någon filt som är röd och tänkte köpa en voksi påse med mönster. Men när jag var på barnenshus idag såg jag en svart med sv/vitt mönster som man kunde dämpa och vända mer svart utåt och då blev ju den jättefin.... blir galen på det här. Jag är världens veligaste just nu! Jag har i alla fall kommit fram till att det får bli vad jag vill ha för det är såååå svårt att diskuttera med mannen som är fast på sjön och man får ett mail per dag med - ja det kanske är bra.... möjligen... jag tycker den och den men och mera men... Så nu har jag bestämt att jag köper själv och han får bara finna sig i det *ler*
  • Belavon

Frogster - Grattis och vilken härlig förlossning du verkar ha haft. Så underbart att höra att ni alla mår bra!

Zazz - läste om en kvinna som vände barnet själv med att ligga upp och ner, fötterna i soffan och huvudet på golvet. Det var inte behagligt men det hjälpte för henne. Annars hoppas vi att bäbisen vänder sig själv annars vet ju läkarna vad de gör. Hoppas du får en bra helg innan måndag. *kram*

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2